بهترین مهاجم راست جهان ؛ از رونالدو تا صلاح

بهترین مهاجم راست جهان چه کسی است؟ بین ستارگان فوق العاده ای که در این پست بازی می کنند انتخاب بسیار سخت است، با لیست بهتربن مهاجم راست جهان همراه باشید.انتخاب بهترین مهاجم راست جهان کار بسیار سختی به نظر می رسد چرا که بسیاری از ستارگان طراز اول فوتبال جهان در این پست بازی می کنند. پستی که از دیرباز تا به حال یکی از اساسی ترین نقش ها را در فوتبال داشته است و بازیکنان خاطره انگیزی مانند لوییس فیگو، دنیس برکمپ و حتی مارک اور مارس و دیوید بکهام در این پست بازی می کردند. این روزها هم در پست مهاجم راست بازیکنان بزرگی مانند رونالدو و محمد صلاح به فعالیت می پردازند.

بهترین مهاجم راست جهان

مهاجم راست از این نظر حائز اهمیت است که در پلن های تاکتیکی اکثر سرمربی های فوتبال جناح راست نقشی اساسی را ایفا می کند. بهترین مهاجم راست جهان باید قادر باشد هم در حملات زهردار ظاهر شود و هم در بحث تدافعی و خصوصا در پرسینگ خوب عمل کند. در ادامه لیستی اختصاصی از بهترین مهاجم راست جهان را که توسط سایت اسپورتیم تهیه شده است را نظاره خواهید کرد.

در این لیست سعی شده است به عوامل مهم و تاثبرگذاری مانند تعداد گل، ایجاد موقعیت گل، پاس صحیح و همچنین افتخارات فردی و باشگاهی توجه شود.

10- ریاض ماحرز

همه ی ما ریاض ماحرز را در آن تیم رویایی لستر سیتی شناختیم. تیمی که در عین ناباوری موفق شد قهرمان لیگ جزیره شود. طبق نقل قول های خود ماحرز آن فصل هیجان انگیز رویایی ترین و بهترین سال ورزشی ریاض ماحرز بوده است. از آنجا بود که ماحرز به منچستر سیتی پیوست. با پیوستن ماحرز به سیتی همگان فکر می کردند ستاره ای جدید در فوتبال ظهور پیدا کرده است اما ریاض ماحرز آنچنان که باید انتظارات را برآورده نکرد اگرچه نمی توان هم گفت که بد عمل کرده است.

این بازیکن الجزایری و 30 ساله 151 بار با پیراهن منچستر سیتی به میدان رفته است و موفق به ثبت 43 گل نیز شده است. همچنین ماحرز در این فصل موفق با ایجاد 7 موقعیت گل شده است که آمار بسیار قابل قبولی است. این بازیکن در این فصل همچنین آمار خیره کننده‌ی 89 درصد پاس سالم را نیز از خود به جای گذاشته است تا طرفداران من سیتی به بازگشت او به روزهای اوج امیدوار باشند. باید دید آیا ماحرز تحت هدایت پپ گواردیولا به روزهای خوب خودش بازخواهد گشت یا خیر؟

بهترین مهاجم راست جهان ؛ از رونالدو تا صلاح
بهترین وینگر راست جهان / بهترین بال راست جهان

9- آنتوان گریزمان

هرچند که انتقال او به بارسلونا پر سر و صدا و نوید بخش انتقال یک بازیکن بزرگ به بارسلونا بود اما حضور و عملکرد این بازیکن در بارسا ناامید کننده و ضعیف بود. عده ای این را نه بخاطر افت گریزمان بلکه بخاطر تنش ها و مشکلات درونی بارسلونا می دانند. به هرحال علت هرچه که بود گریزمان در بارسا در حد و اندازه های خودش عمل نکرد و بسیاری از طرفداران بارسلونا را نا امید کرد.

اما حالا او به اتلتیکو بازگشته و زیرنظر مربی محبوبش یعنی دیگو سیمئونه در لیست بهترین مهاجم راست جهان نیز حضور دارد. گریزمان در فصل جدید 7 بازی برای تیم اتلتیکو مادرید انجام داده است و موفق به ثبت 1 گل نیز شده است. همچنین این بازیکن که به تازگی وارد 30 سالگی نیز شده است در تیم ملی فرانسه آماری قابل قبول را برجای گذاشته و در 98 دیدار ملی که حضور پیدا کرده است 41 بار موفق به بازکردن دروازه حریفان شده است. از افتخارات ملی گریزمان باید به قهرمانی جهان در سال 2018 اشاره کرد. جام جهانی که اوج موفقیت و همچنین یکی از بهترین دوران آنتوان گریزمان از لحاظ آمادگی و روی فرم بودن را رقم زد.

بهترین مهاجم راست جهان ؛ از رونالدو تا صلاح
بهترین وینگر راست جهان / بهترین بال راست جهان

8- کینگزلی کومان

باز هم یک فرانسوی در لیست بهترین مهاجم راست جهان حضور دارد که این امر نشان می دهد چرا فرانسه به سادگی و با اقتدار موفق به کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی 2018 شد. کینگزلی کومان بخاطر عملکرد موفق ملی و باشگاهی در لیست بهترین مهاجم راست جهان حضور دارد.

کینگزلی کومان با آن استارت های وحشتناک و غیر قابل کنترلی که دارد می تواند هر خط دفاعی را به هم بزند. بدون شک یکی از عوامل قهرمانی تیم بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2020-2019 همین حضور موثر کینگزلی کومان و حملاتی بود که بایرن توسط او بر روی دفاع حریفان اجرا می کرد.

کینگزلی کومان برای تیم بایرن مونیخ تا به حال 144 بار بازی کرده است که حاصل آن به ثمر رساندن 33 گل بوده است. این بازیکن در حال حاضر مصودم است اما انتظار می رود که در اواسط ماه اکتبر میلادی به میادین بازگردد. مطمئنن بایرن مونیخ بر روی این بازیکن 25 ساله برای کسب عنوان قهرمانی اروپا در فصل جدید حساب ویژه ای باز کرده است.

بهترین مهاجم راست جهان ؛ از رونالدو تا صلاح
بهترین وینگر راست جهان / اویتالایف / بهترین بال راست جهان

7- آنخل دی ماریا

این که به نفر هفتم لیست بهترین مهاجم راست جهان رسیده باشیم و هنوز خبری از یک بازیکن از آمریکای جنوبی نباشد عجیب است. چرا که همواره بازیکنان امریکای جنوبی در لیست بهترین ها حضور دارند. بدون شک آنخل دی ماریا را با آن فیزیک ویژه و منحصربفرد خودش بایددر لیست بهترین مهاجم راست جهان قرار بدهیم.

این بازیکن آرژانتینی که اگر با مسی هم دوره نبود شاید بیش از این ها از او می شنیدیم، کار خود را از تیم رزاریو سنترال آرژانتین آغاز کرد و از آنجا به بنفیکا  و سپس به رئال و بعد هم به منچستر پیوست. اما اوج موفقیت او در تیم فعلی اش یعنی پاریس سنت ژرمن بوده است.

جایی که در 270 بازی موفق یه ثبت 88 گل شده است. این بازیکن همچنین در رده ملی با آرژانتین قهرمان جام ملت های آمریکای جنوبی شده است و برای تیم ملی کشورش در 115 بازی 21 گل به ثبت رسانده است.

بهترین مهاجم راست جهان ؛ از رونالدو تا صلاح
بهترین وینگر راست جهان / بهترین بال راست جهان

6- فران تورس

او را باید جزو جوانان آینده دار در لیست بهترین مهاجم راست جهان بدانیم. این بازیکن 21 ساله که با نظر مستقیم پپ از والنسیا به تیم من سیتی منتقل شده است جرو استعدادهای نو ظهور فوتبال اسپانیاست. تورس پس از درخشش در تیم والنسیا به تیم ملی اسپانیا هم دعوت شد و تا به حال 21 باز پیراهن تیم ملی کشورش را به تن کرده است و موفق به ثبت 12 گل نیز شده است. این بازیکن در تیم من سیتی 16 گل را در 43 بازی به ثبت رسانده است.

بهترین مهاجم راست جهان ؛ از رونالدو تا صلاح
بهترین وینگر راست جهان / بهترین بال راست جهان

5-پیر امریک اوبامیانگ

حتما خوشحالی گل او را در زمانی که در تیم دورتمند بازی می کرد به یاد دارید با ان نقاب مخصوص وقتی که سیگنال ایدونا پارک را به آتش می کشید و باعث می شد هواداران دورتمند ذر آسمان ها سیر کنند. با حضور او دورتمند نگرانی از بابت رفتن لواندوفسکی نداشت. اما آن روزهای خوش زود به پایان رسید و اوبامیانگ به آرسنال پیوست. این بازیکن در آرسنال هرگز روزهای پرفروغ دورتمند را تکرار نکرد اما همواره از مهره های کلیدی آرسنال محسوب می شود.

این بازیکن تا به حال برای آرسنال 155 بار به میدان رفته است و 90 گل را نیز به ثمر رسانده است. اوبامیانگ در این فصل آمار قابل قبول 62 درصد شوت در چارچوب را به ثبت رسانده است. همچنین این بازیکن اهل گابون موفق شذه است در این فصل 5 موقعیت صد در صد گل را خلق کند. هرچند “اوبا” در روزهای اوجش نیست اما بی شک همچنان در لیست بهترین مهاجم راست جهان حضور دارد چرا که آرسنال بدون حضور او بسیار عملکرد بدی را ارائه می دهد.

بهترین مهاجم راست جهان ؛ از رونالدو تا صلاح
بهترین وینگر راست جهان / بهترین بال راست جهان

4- لیونل مسی

مگر می شود از بهترین‌ها گفت اما از مسی نگفت. مسی نه تنها باید در لیست بهترین مهاجم راست جهان باشد بلکه حتی او جزو بهترین های تاریخ فوتبال است. لیونل مسی امسال دنیای فوتبال را در شوکی باور نکردنی فرو برد. هیچ کس فکر نمی کرد روزی مسی از بارسا جدا شود. اما بخاطر مشکلات مالی که برای بارسلونا به وجود آمد این اتفاق رخ داد و حالا مسی در تیم پاریس سنت ژرمن توپ می زند.

گفتن از مسی کار اضافه ای به نظر می رسد چرا که او در هر زمینه ای آماری خیره کننده دارد. لیونل مسی برای تیم بارسلونا 778 بار به میدان رفت و موفق به ثبت آمار خیره کننده‌ی 672 گل شد. این بازیکن همچنین برای پاریس 5 بازی انجام داده است که 1 گل حاصل این 5 بازی برای اوست. لیونل مسی به تازگی با تیم ملی آرژانتین قهرمان آمریکای جنوبی شد تا عرصه ملی یعنی جایی که موفق نشده بود جامی به دست بیاورد، نیز به افتخاری بزرگ دست پیدا کند. مسی با پسراهن آرژانتین 79 گل به ثمر رسانده است.

بهترین مهاجم راست جهان ؛ از رونالدو تا صلاح
بهترین وینگر راست جهان / بهترین بال راست جهان

3- کریستیانو رونالدو

در هر لیستی که مسی باشد بدون شک رونالدو هم باید باشد. اما فارغ از رقابت بین این دو ابر ستاره‌ی دنیای فوتبال، رونالدو بازیکنی بزرگ با قابلیت هایی باور نکردنی است. رونالدو که به تازگی به تیم سابقش یعنی منچستر یونایتد بازگشته است یکی از بهترین بازیکنان تاریخ در جناح راست است. این بازیکن در جناحین خصوصا در جناح راست فوق العاده عمل می کند، او با شوت های ناگهانی، استارت های انفجاری و همچنین قدرت حفظ توپی که دارد می تواند در یک لحظه نتیجه‌ی هر بازی را تغییر دهد.

کریس رونالدو با تیم ملی پرتغال قهرمانی مسابقات جام ملت های اروپا را نیز تجربه کرده است تا از لحاظ ملی هم پر افتخار باشد. همچنین حتما می دانید که رونالدو با گذشتن از رکورد اسطوره فوتبال ایران یعنی علی دایی حالا با ثبت 111 گل ملی به تنهایی صاحب بیشترین گل ملی در تاریخ فوتبال است. رونالدو بعد از بازگشت به منچستر در مصاحبه ای اعلام کرد : ” دوباره احساس جوانی می کنم، می خواهم با منچستر به افتخارات بیشتری دست پیدا کنم” به نظر می رسد عطش رونالدو برای موفقیت و ثبت آمار خیره کننده تمامی ندارد باید دید آیا رونالدو با منچستر دوباره روزگار خوش جوانی اش را زنده می کند؟

بهترین مهاجم راست جهان ؛ از رونالدو تا صلاح
بهترین وینگر راست جهان / بهترین بال راست جهان

2- سونگ هیون مین

اینکه بازیکنی از آسیا در لیست بهترین مهاجم راست جهان قرار بگیرد، نشان از پیشرفت فوتبال آسیا دارد. سون که در تاتنهام آماری خیره کننده و بازی هایی خاطره انگیز را از خود به جا گذاشته است. کار خود را از تیم دوم هامبورگ آغاز کرد و سپس از آنجا به تیم اول هامبورگ و بعد از آن هم به لورکوزن پیوست. در لورکوزن بود که سون قابلیت های خود را به نمایش گذاشت و موفق شد در این تیم 87 بازی انجام دهد و 30 گل نیز به ثمر برساند.

این بازیکن در لورکوزن به عنوان پدیده ی بوندسلیگا نیز دست یافت. بعد ار پیوستن او به تاتنهام عده این انتقال را حاصل توافقات تجاری با اسپانسر قلمداد کردند اما با گذشت زمان و با دیدن عملکرد بسیار موفق سون تقریبا همگان بر این نظر که او بازیکنی فوق العاده است به توافق رسیدند. سونگ هیون مین یکی از انبوه استعدادهای فوتبال آسیا است، آسیایی که اگر سرمایه گذاری و نظم در  فوتبال را سر لوحه کار خود قرار دهد مطمئنن بیش از اینها حرف برای گفتن خواهد داشت.

بهترین مهاجم راست جهان ؛ از رونالدو تا صلاح
بهترین وینگر راست جهان / بهترین بال راست جهان

1- محمد صلاح

اما در نهایت نمی رسیم به بهترین مهاجم راست جهان در حال حاضر، که کسی نیست جز محمد صلاح دوست داشتنی و خوش تکنیک، بازیکنی که با قدرت دریبل زنی ویران کننده به “مسی آفریقا” شهرت دارد. این بازیکن علاوه بر موفقیت های خیره کننده‌ی باشگاهی یک آمار خارق العاده در گل های ملی هم دارد. محمد صلاح 39 بار با پیراهن کشورش یعنی مصر به میدان رفته که حاصل آن به ثمر رساندن 38 گل است.

آماری که شاید اگر صلاح از سن پایین تر به تیم ملی دعوت می شد امکان رقابت با آمار گل زنی کریس رونالدو و علی دایی را داشت. محمد صلاح برای تیم فوتبال لیورپول 212 بازی انجام داده است که موفق شده در این بازی ها 134 گل را به ثمر برساند. محمد صلاح همچنین با تیم لیورپول سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را نیز دارد. از افتخارات فردی  او باید به کسب عنوان بهترین بازیکن آفریقا در سال گذشته اشاره کرد.

بهترین مهاجم راست جهان ؛ از رونالدو تا صلاح
بهترین وینگر راست جهان / بهترین بال راست جهان

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بهترین مهاجم راست جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *