آنجلوتی بهترین مربی تاریخ فوتبال در اروپا [+ عکس]

کارلو آنچلوتی به نخستین سرمربی دنیای فوتبال تبدیل شد که توانسته است در پنج لیگ معتبر و بزرگ فوتبال اروپا به قهرمانی دست یابد و به نوعی عنوان بهترین مربی تاریخ  فوتبال در اروپا را از آن خود کند.

سرمربی با چهره‌ای فتوژنیک که همواره یک ابروی او بالاتر از دیگری است. قیافه منحصربه‌فردی که او را با حضور بر روی نیمکت میلان به یاد داریم و او پس از فتح ایتالیا و اروپا، در پی اهداف بزرگی راهی تیم‌های دیگر اروپایی شد تا اینکه امشب توانست به نخستین سرمربی دنیای فوتبال تبدیل شود که در هر 5 لیگ معتبر اروپایی به قهرمانی رسیده است.

نخستین سرمربی قهرمان در پنج لیگ اروپایی

کارلو آنجلوتی کارش را به‌عنوان دستیار در تیم ملی ایتالیا آغاز کرد و سپس هدایت رجینا را برعهده کرد. کسب نتایج مطلوب در پارما سبب شد تا او روی نیمکت یوونتوس و سپس میلان بنشیند. کارلتو با میلان تمامی جام‌ها را درو کرد. یک قهرمانی سری آ، یک قهرمانی جام حذفی و یک سوپرکاپ ایتالیا، دو چمپیونزلیگ، دو سوپرکاپ اروپا و یک جام جهانی باشگاه‌ها افتخاراتی است که او با روسونری به دست آورد.

جاه‌طلبی‌ها کارلتو، او را به لیگ جزیره کشاند. او به همراه چلسی در لیگ برتر، اف ای کاپ و سوپرکاپ انگلیس را به تالار افتخاراتش اضافه کرد. مقصد بعدی او کمی غیرمنتظره بود. آنچلوتی هدایت پاریس سن ژرمن را در فرانسه برعهده گرفت و قهرمان لیگ این کشور شد اما حضور او در پاریس خیلی کوتاه بود و کارلتو به یکی از بزرگ‌ترین آرزوهایش یعنی نشستن بر روی نیمکت رئال رسید.

او به همراه لوس بلانکوس جام حذفی و سوپرکاپ اسپانیا و همچنین چمپیونزلیگ و سوپرجام اروپا حتی جام جهانی باشگاه‌ها را از آن خود کرد ولی هرگز نتوانست در دوران حضورش در رئال‌مادرید، قهرمانی لالیگا را تصاحب کند.

نچلوتی در ادامه ترجیح داد حضور در آلمان و هدایت بایرن‌مونیخ را نیز تجربه کند. حاصل این انتخاب، یک قهرمانی بوندس‌لیگا و دو سوپرجام آلمان بود و کارلتو خیلی زود و پس از تنها 60 بازی، بایرن را ترک کرد تا پس از یک سال خانه‌نشینی، راهی ناپل شده و به‌عنوان سرمربی ناپولی برگزیده شود.

دوران حضور در ناپل و سپس انتخاب عجیب اورتون برای کارلتو آخر و عاقبت خوبی نداشتند تا اینکه او در انتخابی غیرمنتظره یک‌بار دیگر به‌عنوان سرمربی رئال‌مادرید و جانشین زین‌الدین زیدان انتخاب شد. کارلتو در بازگشت دوباره، توانست لوس بلانکوس را به قهرمانی لالیگا برساند و سرانجام جای خالی قهرمانی اسپانیا را نیز به تالار افتخاراتش افزود.

راز ابروی آنجلوتی

شاید خیلی‌ها راز نامتقارن بودن ابروهای آنچلوتی را ندانند. اما کارلتو در سنین نوجوانی با یک موتور وسپا تصادف می‌کند که همین مسئله ابروی او را به این حالت در‌آورده است. آنچلوتی گاهی اوقات ابروی راست خود را به‌عمد بالا می‌برد تا 2 ابرویش متقارن و یک‌شکل به نظر برسند. او حالا به‌عنوان اولین مربی دنیای فوتبال شناخته می‌شود که در لیگ‌های ایتالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا عنوان قهرمانی را از آن خودکرده است.

حتی حضور کوتاه مدت در فرانسه نیز باعث نشد او ترک عادت کند و با پاریس قهرمان فرانسه شد.
طرح ایتالیا تی وی به مناسب قهرمانی جدید کارلتو. او برای برنده شدن و قهرمانی زاده شده است. استاد تبدیل خاک به جام!

 

این هم طرح مخصوص فیفا برای کارلتو. کسی که در 5 لیگ بزرگ اروپا قهرمان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *