«پری پتی» محبوب‌ترین ستاره لیگ بسکتبال ایران

پری پتی بازیکن تیم بسکتبال شهرداری گرگان این روزها محبوب‌ترین بازیکن بسکتبال در گرگان و ایران است. بازیکنی که باعث شد تا دو جام قهرمانی به گرگانی‌ها برسد و در فصل گذشته خالق پرتاپی بود که صدای یا خدای مجری برنامه با دیدن آن پرتاپ در ذهن‌ها باقی مانده است.

ستاره آمریکایی شهرداری گرگان که به‌زودی ۳۴ سالگی خود را جشن خواهد گرفت، شاید هرگز فکرش را نمی‌کرد که بعد از حضورش در ایران به چنین بازیکن مهم و تأثیرگذاری در لیگ برتر تبدیل شود. پری پتی که سال گذشته با آن شوت استثنایی و ثانیه آخری از زمین شهرداری گرگان، جام را از مهرام گرفت و باعث پیروزی تیمش در فینال و اولین قهرمانی گرگانی‌ها شد، امسال هم نقش اول را در سریال قهرمانیِ تیمی بازی کرد.

بهترین بازیکن شهرداری گرگان

او پس از بازی نیز به سراغ تور سبد سالن آزادی رفت و در حالی که در محاصره عکاسان، هم‌تیمی‌ها و هواداران بود، روی دوش بازیکن شهرداری گرگان، تور را قیچی زد و در تمام دقایق هم مورد توجه‌ترین بازیکن جشن قهرمانی بود.

پتی در چهار بازی فینال -حتی دیداری که ذوب آهن به‌سختی توانست برد را مال خود کند- نشان داد که یک بازیکن خارجی چقدر می‌تواند در برد و باخت یک تیم تاثیرگذار باشد. او که به‌عنوان گارد راس تیم شهرداری گرگان پای ثابت همه بازی‌ها و اکثر دقایق مسابقه است، بیشتر به‌عنوان تاثیرگذارترین و امتیازآورترین بازیکن زمین بعد از بردهای شهرداری گرگان شناخته می‌شود.

جالب است بدانید که او در بازی چهارم فینال ۴۱ امتیاز برای تیمش به‌دست آورد تا ستاره اصلی شهرداری گرگان در بازی قهرمانی لقب بگیرد.

ستاره شهرداری گرگان در فینال

پری پتی ستاره آمریکایی تیم بسکتبال شهرداری گرگان بعد از قهرمانی تیمش در لیگ برتر

در همین چند بازی آخر کافی است نگاهی به آمار این ستاره آمریکایی بیاندازیم تا میزان تأثیرگذاری و نقش او را در دومین قهرمانی شهرداری گرگان متوجه شویم. پری حالا به ستاره‌ای تبدیل شده که حتی حامد حدادی ستاره بسکتبال آسیا به توانایی او اذعان دارد و این سنتر ایرانی در آخرین مصاحبه‌اش گفته که این پری پتی بود که بازی را برای گرگان درآورد. همچنین مهران حاتمی سرمربی شهرداری بیش از آنکه از شاگردان ایرانی خود تعریف و تمجید کند به ستایش گارد آمریکایی خودش پرداخت و حتی به خصوصیات او خارج از زمین اشاره کرد و گفت: «معرفت پری پتی را در خیلی‌ها ندیدم.»

سال گذشته بعد از درخشش بی نظیر پری پتی و چند برابر شدن محبوبیت و شهرت او در جامعه ورزش ایران، بحث تغییر ملیت او و حضورش در تیم ملی ایران نیز مطرح شد و حتی خودش هم با چند استوری به این موضوع دامن زد اما در نهایت مشخص شد که فدراسیون بسکتبال قصدی برای انجام این اتفاق ندارد.

پری پتی، محبوب مردم گرگان

پری پتی ۳۳ ساله آنچنان با هواداران شهرداری گرگان ارتباط نزدیکی پیدا کرده که گویا به این زودی‌ها قصد جدایی از این تیم را نخواهد داشت و تا چند سال آینده او را باید در ترکیب این تیم پرهوادار ببینیم. تا زمانی هم که پتی برای گرگانی‌ها به میدان می‌رود، بازپس‌گیری جام از شهرداری به این سادگی‌ها نیست و چه‌بسا همین موضوع باعث شود سایر باشگاه‌ها نیز آستین بالا بزنند و به سراغ بازار خارجی بروند و ستاره‌هایی در این حد و اندازه را به‌خدمت بگیرند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *