والیبال قهرمانی جوانان جهان 2021 ؛ ماموریت جدید بهروز عطایی!

والیبال قهرمانی جوانان جهان 2021 فرصت دیگری برای بهروز عطایی و اثبات توانایی هایش است. مربی موفق سالیان اخیر والیبال ایران اما ماموریت سختی پیش رو دارد.

جوانان والیبال ایران در قامت مدافع عنوان قهرمانی در رقابت های جهانی ایتالیا – بلغارستان حاضر می شوند. جایگاهی که از قضا به لطف همین بهروز عطایی میسر شد و در دوره قبل که در قطر برگزار شد منجر به قهرمانی جوانان والیبال کشور شد.

عطایی این روزها در اوج به سر می برد. مربی ایرانی موفق که دوره قبلی قهرمانی جوانان جهان را با قهرمانی تیم جوانان ایران پشت سر گذاشت، اخیرا تیم ملی پرحاشیه والیبال را که تنی چند از مهره های تاثیر گذار خود را از دست داده بود، با ترکیبی جدید به قهرمانی آسیا رساند. قهرمانی که با شیرینی انتقام از ژاپن توامان شد.

والیبال قهرمانی جوانان جهان 2021

والیبال قهرمانی جوانان جهان 2021 ؛ ماموریت جدید بهروز عطایی!

مدت زیادی از قهرمانی والیبال ایران در رقابت های بزرگسالان آسیا در ژاپن نمی گذرد. بلافاصله بعد از پایان بازی ها بود که بهروز عطایی عازم ایتالیا شد تا بدون استراحت، هدایت تیم والیبال جوانان را برای دفاع از عنوان قهرمانی برعهده بگیرد.

عطایی در رقابت های بزرگسالان آسیا به خوبی خود را ثابت کرد و به اولین مربی ایرانی بدل شد که تیم ملی را به قهرمانی آسیا رسانده است. حالا او که سابقه قهرمانی جوانان جهان در سال 2019 با تیم ایران را دارد هدایت جوانان ایران را در 21 امین دوره رقابت های جهانی والیبال جوانان بر عهده گرفته است.

رقابت‌های مرحله گروهی تیم‌های حاضر در گروه A و C به میزبانی ایتالیا در شهرهای کالیاری و کاربونیا و مسابقات تیم‌های حاضر در گروه B و D به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه برگزار خواهد شد.

مرحله گروهی رقابت های والیبال قهرمانی جوانان جهان 2021 با 16 تیم برتر قاره های مختلف در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه از یکم تا سوم مهرماه با برگزاری 24 بازی پیگیری می شود.  در پایان این مرحله تیم‌های اول و دوم هر گروه برای ادامه مسابقات برای رتبه‌های اول تا هشتم و تیم‌های سوم و چهارم مرحله گروهی برای جایگاه‌های نهم تا شانزدهم در چهار گروه جدید (E و G در ایتالیا- F و H در بغارستان) به مصاف یکدیگر می‌روند.

والیبال قهرمانی جوانان جهان 2021

والیبال قهرمانی جوانان جهان 2021 ؛ ماموریت جدید بهروز عطایی!

ایتالیا در سالیان اخیر همواره جدی ترین رقیب والیبال جوانان ایران بوده است. تیم والیبال جوانان ایران در سال 2007 با هدای مصطفی کارخانه از سد ایتالیا گذشت و مدال برنز رقابت ها که اولین مدال جهانی اش بود را کسب کرد.

تیم جذاب بهروز عطایی در سال 2019 نیز با عبور از ایتالیا در فینال به مدال طلای بازی ها رسیدند. مدالی تاریخ ساز برای والیبال ایران که شاید مهمترین عنوان جهانی والیبال ایران در رده های گوناگون باشد.

عطایی که در رقابت های بزرگسالان آسیا هدایت تیم ملی را برعهده داشت طبیعتا خسته است اما بی تردید انگیزه زیادی برای دفاع از عنوان قهرمانی جوانان جهان دارد. او از تیم سال 2019 خود 3 بازیکن را در اختیار دارد و با نفراتی کاملا جدید روانه مسابفات شده است.

این تغییرات زیاد در ترکیب همه تیم ها در این رده سنی سبب شده تا هرگونه محاسبه حدودی یا تضمین و تخمین زنی کاری دشوار برای کارشناسان و مربیان باشد. در نتیجه نمیتوان با قطعیت گفت ایران در دفاع از عنوان قهرمانی موفق است.

شرایط کرونایی در همه جای دنیا باعث عدم برگزاری مسابقات تدارکاتی و آماده‌سازی کامل تیم‌ها شد و ایران هم تنها از فرصتی که در جریان مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در تهران پیش آمد برای کسب آمادگی و تجربه چند بازی دوستانه با تیم‌های زیر 19 سال خارجی استفاده کرد.

ایران در رنکینگ تیم‌های والیبال زیر 21 سال جهان پس از ایتالیا و بالاتر از برزیل و روسیه در مکان دوم قرار دارد و در سالیان مختلف نشان داده که در این مقطع سنی، حریف آسانی برای هیچ تیمی نبوده است.

والیبال قهرمانی جوانان جهان 2021 ؛ ماموریت جدید بهروز عطایی!

فهرست بازیکنان تیم والیبال جوانان ایران در این رقابت ها عبارت است اویتالایف از: سینا نیک‌پور، مهدی جلوه، یونس رمضانی، امیرحسین تقوی، امیرحسین توخته، عرفان جلالی نژاد، عبدالمختار بوش، محمد ولی‌زاده، سهیل کمال‌آبادی،  امین خواجه خلیلی،  امیرحسین صداقت،  علی حاجی‌پور مقدم.

جلوه، توخته، کمال آبادی و شاید بردیا سعادت بازیکنانی هستند که در سال 2019 به همراه عطایی،‌ قهرمان جهان شدند و همچنان شرایط سنی بازی در تیم جوانان را دارند.

تیم ایران عصر روز گذشته وارد کاربونیای ایتالیا شد. بردیا سعادت پشت خط زن جوان تیم ملی نیز به دلیل حضور در لیگ کره جنوبی در این کشور است و باید پیش از آغاز مسابقات خود را به کادر فنی تیم ملی معرفی کند تا عطایی با بررسی وضعیت این بازیکن و آمادگی اش، درباره حضور یا عدم حضور او در تیم تصمیم بگیرد.

اکبر محمدی به عنوان سرپرست، بهروز عطایی (سرمربی)، علیرضا طلوع کیان، مهران زارع و وحید صادقی (مربیان)، مهرداد سعادت‌مهر (تراپیست)، حسین خوریانی و امین علی‌اکبری (آنالیزور) و حمزه فتحی به عنوان ماساژور تیم ملی والیبال جوانان ایران را در این مسابقات همراهی می‌کنند.

گروه بندی رقابت های والیبال قهرمانی جوانان جهان 2021

والیبال قهرمانی جوانان جهان 2021 ؛ ماموریت جدید بهروز عطایی!

گروه‌بندی مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 21 سال جهان به شرح زیر است:

  • گروه اول، کالیاری: ایتالیا، مصر، جمهوری چک و تایلند
  • گروه دوم، صوفیه: بلغارستان، کوبا، بحرین و لهستان
  • گروه سوم، کاربونیا: ایران، آرژانتین، مراکش و بلژیک
  • گروه چهارم، صوفیه: روسیه، برزیل، کامرون و کانادا

برنامه دیدارهای گروه ایران به شرح زیر است:

پنجشنبه اول مهر 1400

آرژانتین – مراکش، ساعت 17:30

ایران – بلژیک، ساعت 20:30

جمعه 2 مهر 1400

مراکش – بلژیک، ساعت 17:30

آرژانتین – ایران، ساعت 20:30

شنبه 3 مهر 1400

آرژانتین – بلژیک، ساعت 17:30

ایران – مراکش، ساعت 20:30

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص والیبال قهرمانی جوانان جهان 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *