بهترین ورزشکاران جهان در سال 2021

بهترین ورزشکاران جهان در سال 2021 و برنده جایزه لاروس مشخص شدند. ورزشکارانی از فرمول یک، فوتبال، دوی سرعت به این جایزه دست پیدا کردند. جایزه لاروس هر سال به ورزشکاری که صاحب ارزشمندترین دستاوردها در دنیای ورزش شده اعطا می شود.

بهترین ورزشکاران جهان در سال 2021

در مراسم روز یک‌شنبه بهترین ورزشکاران سال 2021 انتخاب شدند، تامپسون-هرا، قهرمان دوی سرعت، به‌عنوان بهترین ورزشکار زن جهان انتخاب شد و مکس ورشتاپن، قهرمان فرمول یک جهان، برنده جایزه بخش مردان شد. تام بردی نیز برنده جایزه یک عمر دستاورد ورزشی شد.

تامپسون-هرا، بهترین ورزشکار زن لاروس

تامپسون-هرا در سال المپیک توکیو یک دبل تاریخی به‌دست آورد و اولین زنی در تاریخ شد که با موفقیت از مدال طلای دوی 100 و 200 متر در المپیک دفاع کرد. او در رقابت با اشلی بارتی، آلیسون فلیکس، کیتی لدکی، اما مک کئون و الکسیا پوتیاس، برنده این جایزه معتبر شد.
تامپسون-هرا گفت: «فصل شگفت انگیزی بود. اینکه اولین زنی باشی که موفق به کسب قهرمانی در دو المپیک ریو 2016 و توکیو 2020 شده است  و همچنین سریع‌ترین زن زنده جهان بودن یک افتخار است.”

مکس ورشتاپن، بهترین ورزشکار مرد لاروس

ورشتاپن که با پیروزی در آخرین دور رقابت‌های فرمول یک در ابوظبی که بسیار جذاب و بحث برانگیز بود، قهرمانی سال 2021 فرمول یک را به‌دست آورده بود، برنده جایزه بهترین ورزشکار مرد لاروس شد. او تام برادی، نواک جوکوویچ، کائلب درسل، الیود کیپچوگه و رابرت لواندوفسکی را در این رقابت شکست داد.

“سال بسیار دیوانه‌وار و پرمشغله‌ای بود و البته از اینکه در صدر قرار گرفتم بسیار خوشحال بودم.” ورشتاپن با بیان این جمله ادامه داد:” این واقعاً یک رویا بود که به حقیقت پیوست، این همان چیزی بود که من از سنین پایین برای آن کار کردم. اما این جایزه فقط برای من نیست. یک تیم کامل پشت من است. افراد زیادی روی دو ماشین کار می‌کنند تا به من این فرصت را بدهند تا قهرمانی را کسب کنم و در نهایت این جایزه را نیز ببرم.”
بردی که به‌طور گسترده به‌عنوان بهترین کوارتربک تمام دوران شناخته می‌شود، رکورد هفت سوپربول را به‌دست آورده است. ستاره تامپا در ماه فوریه پرده‌ از تصمیمش برای پایان دادن به دوران حرفه‌ای پر زرق و برقش برداشت، اما یک ماه بعد یک تغییر نگرش انجام داد و گفت که در NFL “کار ناتمامی” دارد.

 

تام بردی، برنده جایزه یک عمر دستاورد ورزشی

بردی گفت: “خیلی خوش شانس بودم که عاشق بازی‌ای شدم که لحظات و تجربیات باورنکردنی زیادی در زندگی من به ارمغان آورد. من بازی را به‌عنوان یک پسر 14 ساله در کالیفرنیا با رویاهای دستیابی به یک حرفه حرفه‌ای شروع کردم و هرگز تصوری نداشتم که این حرفه می‌تواند مرا به کجا برساند. من در این راه احساس خوشبختی می‌کنم چرا که با هم‌تیمی‌های فوق‌العاده، مربیان و‌ اعضای سازمان‌های متعددی ملاقات کردم که نه‌تنها به پیروزی در بازی‌ها متعهد بودند بلکه به انجام کارهای شگفت‌انگیز در جامعه نیز متعهد بودند.”
همچنین موفقیتی برای دو ستاره تیم بریتانیا در المپیک توکیو حاصل شد.

اسکای براون برنده جایزه کامبک

اسکای براون بعد از ریکاوری پس از یک تصادف وحشتناک در سال 2020 – که منجر به شکستگی جمجمه‌اش شد – برنده جایزه کامبک جهان شد و برنز اسکیت برد را به‌دست آورد. براون جوان‌ترین مدال آور بازی‌های تابستانی برای بریتانیا بود که فقط 13 سال داشت.
“این دیوانه کننده است. من فراز و نشیب‌هایی داشتم. زمین خوردن، تصادف بسیار بد و دوباره بلند شدن. کسب مدال، دیوانه کننده بود. من برای همه چیز بسیار سپاسگزارم. احساس می‌کنم حتی سقوط هم مرا هل داد.”

روبرت لواندوفسکی برنده جایزه دستاورد استثنایی

روبرت لواندوفسکی مهاجم بایرن مونیخ و تیم ملی لهستان جایزه دستاورد استثنایی را از آن خود کرد.
لواندوفسکی رکورد 41 گل در یک دوره مسابقات بوندس‌لیگا را به نام خود ثبت کرد و از رکورد 49 ساله گرد مولر که بسیاری فکر می‌کردند هرگز شکسته نمی‌شود فراتر رفت و در خصوص کسب این جایزه چنین گفت:”به رسمیت شناختن و قدردانی شدن توسط چنین افرادی در بین ورزشکاران و اسطوره‌های شگفت انگیز از سراسر جهان ورزش واقعاً اهمیت زیادی دارد. هیچ راه میانبری برای موفقیت در ورزش حرفه‌ای وجود ندارد. اگر می‌خواهید بهترین باشید باید بهترین کار را انجام دهید.”
او همچنین از فرصت سخنرانی‌اش برای معطوف کردن تمرکز به جنگ در اوکراین استفاده کرد و گفت: «هیچ ورزشی بدون صلح وجود ندارد».

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *