بیوگرافی بوکایو ساکا ؛ زندگی و عکس های ستاره آرسنال و همسرش

بیوگرافی بوکایو ساکا به جزئیات زندگی ستاره جوان و آینده‌دار آرسنال می‌پردازد. او از استعدادهای فوتبال انگلستان در نسل جدید آن است. با ما همراه باشد.

بوکایو ساکا (Bukayo Saka) یا آنطور که بیشتر در زبان فارسی شناخته شده است باکایو ساکا متولد 5 سپتامبر 2001 و بازیکن فعلی باشگاه آرسنال و تیم ملی انگلستان است.

بوکایو تمام دوران فعالیت حرفه‌ای خود را در آرسنال پیگیری کره و کار خود را از تیم زیر 18 ساله‌های باشگاه لندنی آغاز کرده است. او همچنین در رده ملی برای تیم‌های ملی فوتبال زیر 16، 17، 18،‌ 19 و 21 سال انگلستان به میدان رفته‌ است.

بیوگرافی بوکایو ساکا

بیوگرافی بوکایو ساکا ؛ زندگی و عکس های ستاره آرسنال و همسرش
زندگینامه بوکایو ساکا / عملکرد بوکایو ساکا / همسر بوکایو ساکا / اینستاگرام بوکایو ساکا

والدین بوکایو ساکا اصالتا نیجریه‌ای هستند و در جستجوی آینده‌ای بهتر، پیش از تولد فرزندانشان نیجریه را به مقصد انگلستان ترک کردند. بوکایو در سال 2001 متولد شد و نامش را والدینش به عنوان یادگاری و نشانی از دوران زندگی در نیجریه از میان نام‌های بومی قبیله یوروآ انتخاب کردند.

نام بوکایو درواقع به معنای «افزاینده خوشبختی» است و نامی متداول در میان اعضای این قبیله است. تجربه ساکا در دوران کودکی و نوجوانی بیشتر به عنوان عضو یک خانواده طبقه متوسطی رو به پایین در لندن بزرگ ثبت شد. او به لجاظ مالی تامین کافی نداشت اما با کار کردن در مشاغل مختلف سعی می‌کرد ضمن رفع نیازهای خود تا حدی در تامین هزینه‌ها به والدینش کمک کند.

از آنجایی که خانواده بوکایو از فوتبال‌دوستان واقعی بودند و خود بوکایو فوتبال را راهی برای تحول جدی وضعیت خانواده خود می‌دید، قابل انتظار بود که کار بوکایو به آکادمی‌های فوتبالی کشیده شود. از آنجا که همه اعضای خانواده از طرفداران باشگاه آرسنال بودند، بوکایو تمرکز خود را بر ورود به آکادمی آرسنال گذاشت.

بیوگرافی بوکایو ساکا ؛ زندگی و عکس های ستاره آرسنال و همسرش
زندگینامه بوکایو ساکا / عملکرد بوکایو ساکا / همسر بوکایو ساکا / اینستاگرام بوکایو ساکا

البته که ورود به آکادمی آرسنال کار ساده‌ای نبود اما بوکایو با تلاش بی‌حد و مرزش توانست به خوبی ارزش‌های خود را نشان دهد و وارد تیم‌های پایه باشگاه شود. زمانی که ساکا 17 ساله شد اولین قرارداد حرفه‌ای خود را با تیم زیر 18 سال‌‌های آرسنال امضا کرد و به مرور این مسیر را تا حضور در تیم زیر 23 ساله‌های باشگاه ادامه داد.

در اینجا ساکا یک همراه خوب برای تربیت در مسیر حرفه‌ای شدن پیدا کرد. در شرایطی که بسیاری از هم‌تیمی‌های ساکا تیری آنری و دنیس برگکمپ را انتخاب کردند،‌ بوکایو به سوی فردی لژونبرگ اسطوره سوئدی سابق آرسنال رفت. کسی که به تبدیل شدن بوکایو ساکا به بازیکن امروزین بیشترین اثر را داشته است. در ادامه بیوگرافی بوکایو ساکا با ما باشید

عملکرد بوکایو ساکا در آرسنال

بیوگرافی بوکایو ساکا ؛ زندگی و عکس های ستاره آرسنال و همسرش
زندگینامه بوکایو ساکا / عملکرد بوکایو ساکا / همسر بوکایو ساکا / اینستاگرام بوکایو ساکا / بیوگرافی بوکایو ساکا

بوکایو بعد از انجام تعداد کمی بازی در تیم‌های پایه و آکادمی آرسنال استعداد خود را به مربیانش نشان داد و این موقعیتی شد برای حضور در تیم اصلی. او اولین بار در 29 نوامبر 2018 در لیگ اروپا و در جریان رقابت آرسنال با وورسکلا پولتاوا اولین حضور خود در ترکیب اصلی آرسنال را ثبت کرد. جایی که از دقیقه 68 جایگزین آرون رمزی ستاره ولزی تیم شد. او سپس در 13 دسامبر 2018 اولین بازی خانگی خود را برای آسنال در لیگ اروپا مقابل قره‌باغ انجام داد.

سپسو بعد از مدت کوتاهی در 1 ژانویه 2019 ساکا در جریان پیروزی 4 بر 1 آرسنال مقابل فولام در رقابت‌های لیگ برتر توانست اولین گل خود برای آرسنال را به ثمر برساند. او از دقیقه 83 به عنوان جایگزین الکس ایوبی وارد زمین شد. سپس در 19 سپتامبر 2019 او در جریان پیروزی 3 بر 0 آرسنال مقابل آینتراخت فرانکفورت در لیگ اروپا او 2 پاس گل ثبت کرد.

ساکا با نخستین حضور خود در لیگ برتر، در خانه با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل استون ویلا به خاطر تلاش‌هایش پاداش گرفت. وی سپس در بازی یک پاس گل برای پیر امریک اوبامیانگ ثبت کرد.

او سپس در جریان تساوی پرگل آرسنال و لیورپول پاس گل دوم گابریل مارتینلی را ارسال کرد. پیش اخراج امری او در جریان تساوی 2 بر 2 آرسنال مقابل استاندارد لیژ هم یک گل زد و هم یک پاس گل برای الکساندر لاکازت ارسال کرد.

بعد از مصدومیت سعد کولاسیناچ و کیران تیرنی، ساکا مدتی را در سمت چپ خط دفاعی برای ارسنال بازی کرد. او در 27 ژانویه 2020 در پیروزی دو چهارم جهام حذفی آرسنال با نتیجه 2 بر 0 مقابل بورنموث یک پاس گل ثبت کرد.

بیوگرافی بوکایو ساکا ؛ زندگی و عکس های ستاره آرسنال و همسرش
زندگینامه بوکایو ساکا / عملکرد بوکایو ساکا / همسر بوکایو ساکا / اینستاگرام بوکایو ساکا / بیوگرافی بوکایو ساکا

بوکایو سپس به همراه ۶ بازیکن دیگر با تبار نیجریه در مرحله حذفی لیگ اروپا در ترکیب آرسنال قرار گرفت. پس از دو هفته استراحت در اواسط فصل، ساکا بازگشت خود را با حضور در خانه نیوکاسل یونایتد جشن گرفت و به گلزنی نیکلاس پپه کمک کرد. وی سپس الکساندر لاکازت را با نهمین پاس گل خود در این فصل تغذیه کرد. بازی که با نتیجه ۱ بر صفر در المپیاکوس در لیگ اروپا پایان یافت. او بعد از پاس گل به انکتیا در پیروزی ۳–۲ خانگی مقابل اورتون، دو پاس گل داد.

ساکا از زمان هدایت آرسنال توسط میکل آرتتا اسطوره سابق توپچی‌ها یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های ترکیب اصلی آرسنال بوده و درخشش زیادی در پست تخصصی خود داشته است. او در 104 بازی برای آرسنال تا امروز 14 گل به ثبت رسانده است. در ادامه بیوگرافی بوکایو ساکا به عملکرد او در تیم ملی می‌پردازیم.

عملکرد بین‌المللی

بیوگرافی بوکایو ساکا ؛ زندگی و عکس های ستاره آرسنال و همسرش
زندگینامه بوکایو ساکا / عملکرد بوکایو ساکا / همسر بوکایو ساکا / اینستاگرام بوکایو ساکا / بیوگرافی بوکایو ساکا

ساکا متولد انگلیس اما از تباری نیجریه‌ای است. به علت تولد در انگلیس او از همان تیم‌های پایه توانست برای تیم ملی انگلستان به میدان برود. او در سطوح زیر 16، 17، 18 و 19 سال برای انگلستان به میدان رفت است.

اولین بار او در ماه مه سال 2018 در ترکیب تیم زیر 17 ساله‌های انگلیس قرار گرفت، جایی که انگلستان میزبان مسابقات قهرمانی زیر 17 ساله‌های اروپا بود. میزبان گرچه در نیمه‌نهایی توسط هلند حذف شد اما ساکا درخشش زیادی در این تورنمنت داشت.

او سپس در سپتامبر 2018 در یک بازی خارج از خانه برای تیم زیر 18 ساله‌های انگلستان به میدان رفت. او در نوامبر 2018 اولین دعوتنامه برای تیم زیر 19 ساله‌ها را دریافت کرد و در اولین بازی خود در این رده سنی مقابل مولداوی گل زد.

روند پیشرفت او در تیم ملی هم بسیار سریع بود و او در تنها 16 بازی برای این سه رده سنی به تیم ملی بزرگسالان رسید. در این 15 بازی ساکا 4 گل به ثمر رساند و حالا بعد از 14 بازی برای تیم ملی اصلی انگلستان نیز 4 گل به ثمر رسانده است.

سوالات متداول

در این بخش برخی سوالات متداول درباره بیوگرافی بوکایو ساکا را بررسی می‌کنیم:

همسر باکایو ساکا کیست؟

باید بدانید که بررسی خبرنگاران حاکی از این است که ساکا با شخص خاصی در رابطه نیست. البته برخی معتقدند او با فردی از اعضای دور خانواده در ارتباط دوستی است اما نمی‌خواهد این رابطه علنی شود.

اینستاگرام باکایو ساکا

ساکا در اینستاگرام با آیدی bukayosaka87 فعال است. این تنها پیج رسمی او در این شبکه اجتماعی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بیوگرافی بوکایو ساکا (Bukayo Saka) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *