پرونده اخلاقی کریم بنزما ؛ ستاره رئال مادرید در دادگاه!

پرونده اخلاقی کریم بنزما حالا بعد از بیش از 5 سال برای مهاجم رئال مادرید دردسرساز شده است. کریم حالا برای محاکمه به دادگاه احضار شده است. با ما باشید.

بنزما که در سال 2015 درگیر یک مورد اخاذی از دوست و هموطن خود منئو والبوئنا شده بود حالا بعد از 6 سال از آن ماجرا همچنان درگیر از موضوع است. او اخیرا به علت آنچه مشارکت در اخاذی از والبوئنا بابت یک فیلم غیراخلاقی گفته شده به دادگاه احضار شد تا در این‌باره پاسخگو باشد.

چند سال پیش و طی یک دیدار دوستانه میان فرانسه و ارمنستان بود که چند نفر با ارتباط مجازی با والبوئنا او را تهدید کردند که از او یک فیلم خصوصی دارند و او باید به آن‌ها مبلغی بپردازد تا این ویدیو پخش نشود. در آن زمان شایعاتی مبنی بر دست داشتن بنزما در این ماجرا مطرح شد و همین مسئله سبب شد تا دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه او را کنار بگذارد تا بنزما در یورو 16 و جام جهانی 2018 حضور نداشته باشد. اما از پرونده اخلاقی کریم بنزما چه می‌دانیم.

پرونده اخلاقی کریم بنزما

بنزما همان دوران در رفاع از خود مدعی شده بود که تنها ماجرا را با والبوئنا در میان گذاشته و به او گفته که چنین فیلمی وجود دارد. والبوئنا پیشتر در یک مصاحبه گفته بود که بنزما او را تحت فشار قرار داده که پول هرچه سریعتر پرداخت شود تا فیلم منتشر نشود.  به این ترتیب کریم بنزما توسط دادستانی فرانسه به دادگاه احضار شده تا دفاعیات خود را ارائه دهد.

متئو والبوئنا چندی پیش و بعد از سکوتی طولانی مدت در این باره،‌ در گفتگویی با لوموند فرانسه به موضوع واکنش نشان داد. او مدعی شد که مهاجم رئال مادرید ظلم بزرگی در حق او کرده است.

به نظر می‌رسد بنزما به عنوان یک ذینفع یا حتی شاید طراح کل ماجرا،‌ به عنوان یک واسطه بی‌طرف به والبوئنا پیشنهاد داده که برای حفظ آبروی خود ناگزیر است مبلغ مدنظر باج گیرندگان را بپردازد. شخص باج گیر فردی به نام کریم زناتی بوده که گویا از دوستان قدیمی بنزما بوده است. والبوئنا در این باره گفت:

از کار غیرقابل دفاع نمی‌شود دفاع کرد. من این کار  را در حق بدترین دشمنم هم انجام نمی‌دادم.

پرونده اخلاقی کریم بنزما ؛ ستاره رئال مادرید در دادگاه!

والبوئنا تأیید کرد که بنزما سعی داشته به عنوان واسطه ایفای نقش کند. او سپس محتوی مکالمه‌اش با بنزما که در تاریخ پنجم اکتبر صورت گرفت را فاش کرد. ستاره سابق تیم ملی فرانسه گفت:

درگفت‌و‌گوی اولم به کریم گفتم:”آیا خودت فیلم را دیده‌ای؟ سیسه هم سال 2008 شرایطی مشابه داشت.”

او هم گفت:”و چه شد، پول را داد؟” من گفتم: “بله او پول را پرداخت کرد.” کریم جواب داد:”یعنی فیلمش پخش شد؟ به او گفتم که نه پخش نشد.”

کریم بیش از یک بار به من گفت که باج‌‌خواهان افرادی جانی هستند و گفت:”این فیلم مطمئناً سر و صدای زیادی به راه خواهد انداخت. من می‌دانم که انتشار این فیلم چه عواقبی خواهد داشت. اگر نمی‌خواهی آنها این فیلم را پخش کنند یکی از دوستانم را به تو معرفی می‌کنم که می‌توانی به او سر بزنی تا مشکلت را حل کند.”

والبوئنا ادامه داد:

من واقعاً ناراحتم. در پایان مکالمه‌مان، بنزما از من پرسید:”چه کار کنم؟ آیا شماره‌ات را به دوستم بدهم. می‌‌خواهی شماره آنها را به تو بدهم؟” من واقعاً از این اتفاق ناراحتم. حرف‌های بنزما غیرمحترمانه بودند. من به همه احترام می‌گذارم اما این داستان از من یک آدم احمق ساخته است. واقعاً ناراحتم و حالا می‌فهمم که رابطه‌ام با کریم بنزما آنقدر که او نشان می‌داد، خالصانه نیست.

اخیرا اویتالایف یکی از مسئولان رسیدگی به پرونده والبوئنا گفته که بنزما به طور ضمنی اعتراف کرده که در طی ماجرا تماس‌هایی با فرد باج گیرنده که قصد اخاذی از والبوئنا را داشته، برقرار کده است. این فرد پیش‌تر سابقه سرقت مسلحانه هم داشته است.

باج خواهان والبوئنا را تهدید کرده بودند که در صورت عدم پرداخت 150 هزار یورو، فیلم خصوصی او را در آستانه رقابت‌های یورو 2016 پخش خواهند کرد. شاید اگر مشارکت بنزما در این موضوع ثابت شود،‌ تا 5 سال حبس برای او محتمل است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پرونده اخلاقی کریم بنزما چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *