کارگزار باشگاه استقلال مشخص شد [+جزئیات قرارداد]

کارگزار باشگاه استقلال با قراردادی 500 میلیارد تومانی معرفی شد. در یکی دو روز اخیر اما جزئیات قرارداد کارگزار جدید حاشیه‌ساز شده است. با ما همراه باشید.

از زمان حضور مصطفی آجورلو در راس باشگاه استقلال،‌ آبی پوشان تهرانی در تدارک قرارداد با یک کارگزار جدید بودند. کارگزاری که کف و سقف تعهدات چند برابر اسپانسر قبلی بپردازد. چندی پیش باشگاه استقلال رسما از فسخ قرارداد با کارگزار قبلی خبر داد. در نهایت چندی پیش باشگاه استقلال رسما از قرارداد با کارگزار جدید خبر داد.

کارگزار باشگاه استقلال مشخص شد

در کارگزار جدید استقلال شرکتی با نام ایده پروران تبلیغ است که بنابر ادعای آبی‌ها قرار است مبلغ قابل توجه 500 میلیون تومان به این تیم پرداخت کند. در گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال چنین می‌خوانیم:

طی قراردادی میان مدیرعامل باشگاه استقلال و شرکت ایده پروران تبلیغ، این شرکت به عنوان کارگزار رسمی باشگاه استقلال معرفی شد.

مطابق قرارداد جدید کف تعهد کارگزار در فصل جدید مبلغی معادل 500 میلیون تومان است و در صورت افزایش درآمد کارگزار، باشگاه استقلال نیز سهم بالایی از این سود خواهد داشت.

کارگزار باشگاه استقلال مشخص شد [+جزئیات قرارداد]
کارگزار استقلال /  اویتالایف / کارگزار جدید استقلال کیست / شرکت ایده پروران تبلیغ
یکی از مسائل جنجال برانگیز در مورد قرارداد جدید کارگزار باشگاه استقلال مربوط به تبلیغات محیطی استادیوم آزادی است. موضوعی که در اولین بازی آبی‌پوشان تهرانی در فصل جدید لیگ برتر مقابل هوادار دردسرساز شد.

در حالی که افرادی از سوی کارگزار با کامیون حامل بنرهای تبلیغاتی به استادیوم آمده و قصد نصب تابلوهای تبلیغاتی را داشتند، با دستور سازمان لیگ این فرایند متوقف شد. در ادامه مباحثی مبنی بر احتمال لغو بازی به خاطر ممانعت سازمان لیگ مطرح شد که نهایتا گویا موضوع مرتفع شد و باشگاه استقلال از موضع خود برای این بازی پایین آمد. در نتیجه سازمان لیگ هنوز مسئول تبلیغات محیطی بازی‌ها در استادیوم آزادی است.

در سال‌های گذشته معمولا درصدی بسیار کم از تبلیغات محیطی استادیوم به باشگاه‌های میزبان پرداخت می‌شده است و در اطلاعیه رسمی آبی پوشان نیز ذکر شده که 150 میلیارد تومان از تعهد کارگزار مربوط به تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی استقلال است. با توجه به عدم استفاده از تبلیغات کارگزار در بازی با هوادار، در حال حاضر 10 میلیارد از مبلغ 500 میلیاردی کسر شده است. درواقع ارزش تبلیغات محیطی هر بازی در نظر کارگزار باشگاه 10 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

واکنش سازمان لیگ

صادق درودگر عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران در گفتگویی با یکی از رسانه‌ها درباره جزئیات قرارداد باشگاه استقلال با کارگزار جدید گفته است:

من به مدیر عامل محترم باشگاه استقلال، جناب آقای سردار آجورلو توصیه می‌کنم که آیین‌نامه لیگ حرفه‌ای را یک بار دیگر بخواند. این اقدام، قانونی نیست در فوتبال قوانینی حاکم است که همه اعضای آن به عنوان عضو و ذی‌نفع فوتبال، ملزم به تبعیت از آن هستند. لذا  باید برای هر اقدامی مصوبه‌ای وجود داشته باشد. من تاکنون در این مورد مصوبه‌ای ندیدم.

او افزود:

من مخالف این نیستم که باشگاه‌ها در آینده درآمد خودشان را از تبلیغات محیطی داشته باشند، بسیار هم استقبال می‌کنم ولی هیچ کاری را نمی‌توان فراقانونی انجام داد و هر اسمی باید تابع قانون باشد. تا به حال قانونی که باشگاه استقلال بتواند تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی‌اش را در اختیار بگیرد، مصوب نشده است.

این عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی لیگ در اختیار سازمان لیگ است و یک شرکت نمی‌تواند به واسطه اسپانسری یک باشگاه ان را مدیریت کند افزود:

امسال و سال قبل، اوضاع نسبت به سال‌های قبل تغییر کرد. سال‌های قبل پول به دست باشگاه‌ها و سازمان لیگ نمی‌رسید و شرکت های تبلیغاتی همه پول را برای خود برمی‌داشتند و ۱۰ از ۱۰۰ به فوتبال می‌دادند. اطلاعات بنده نشان میدهد پارسال پرداختی نسبت به گذشته بهتر بوده و باشگاه‌ها درآمد کسب کردند.

از ایده پروران تبلیغ چه می‌دانیم؟

بررسی وب‌سایت رسمی شرکت ایده پروران تبلیغ حکایت از حضور یک چهره سرشناس در هیئت مدیره را دارد. علی لهراسبی خواننده پاپ شناخته شده در سمت رئیس هیئت مدیره حضور دارد. او در کنار خوانندگی به عنوان حرفه دوم سال‌هاست در مشاغل تبلیغاتی فعالیت دارد و پیش از این نیز مدیر شرکت تبلیغاتی ریحان فیلم بوده است.

کارگزار باشگاه استقلال مشخص شد [+جزئیات قرارداد]
کارگزار استقلال / کارگزار جدید استقلال کیست / شرکت ایده پروران تبلیغ
مطابق روزنامه رسمی شرکت ایده پروران تبلیغ به شماره ثبت 170093 و شناسه ملی 10102125727، حسین عابدین مدیرعامل این شرکت است و لهراسبی رئیس هیات مدیره.

البته پیش از حضور لهراسبی، علی و مهدی عابدین نیز جزو سهامداران شرکت بودند اما باخرید و جابجایی سهام تنها لهراسبی و حسین عابدین به عنوان سهامدار باقی ماندند. اعضای هیات مدیره باشگاه نیز در اسفند 99 از 3 به 2 نفر کاهش یافته است. نکته جالب در خصوص لهراسبی اینکه او در دربی هنرمندان که چندی پیش برگزار شده عضو تیم هنرمندان پرسپولیس بوده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص کارگزار باشگاه استقلال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *