ورزشگاه آرارات تهران زمین تمرین جدید استقلال

ورزشگاه آرارات تهران زمین تمرین جدید استقلال خواهد بود. در این نوشتار به معرفی این ورزشگاه و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت. برای اطلاعات بیشتر با ما باشید.

بعد از کشمکش‌های طولانی مدت پیرامون زمین تمرین جدید استقلال در نهایت مسئولان باشگاه امروز از زمین تمرین جدید تیم خبر دادند. در شرایطی که در روزها گذشته استقلالی‌ها در زمین ورزشگاه صنایع دفاع،‌ خیریه عمل و مجموعه انقلاب تمرین می‌کردند. مسئولان این باشگه با مدیریت ورزشگاه آرارات به توافق رسیدند. محمد مومنی با تایید این خبر گفته که به اجتمال زیاد از یکشنبه تمرینات استقلال در مجموعه ورزشی آرارات تهران پیگیری خواهد شد و توافقات اولیه با مجموعه ورزشی آرارات انجام گرفته است.

ورزشگاه آرارات تهران

ورزشگاه آرارات که در نزد عموم افراد با نام باشگاه آرارات نیز شناخته می‌شود ورزشگاهی مخصوص ارامنه در تهران است. این ورزشگاه در منطقه ونک در غرب بزرگراه کردستان قرار داد و در سال 1350 هجری خورشیدی ساخته شده است.

این استادیوم زمین اختصاصی باشگاه قدیمی آرارات تهران به شمار می‌رفت و طراح استادیوم آن رستم وسکانیان بوده است. این مجموعه فضایی به وسعت 74 هزار متر مربع دارد و در منطقه ونک تهران برای رشته های تنیس، فوتبال، بسکتبال، والیبال،‌ شنا، بوکس، تکواندو، دو و میدانی،‌پینگ پنگ، فوتسال،‌بدنسازی، کوهنوردی، سنگ نوردی، شطرنج و بیلیارد امکانات ویژه‌ای دارد.

ورزشگاه آرارات تهران زمین تمرین جدید استقلال

این مهم ورزشگاه آرارات را به یکی از کاملترین مجموعه ورزشی‌های ایران بدل کرده است. سالن ورزشی سرپوشیده چندمنطوره این مجموعه گنجایشی برابر با 1500 نفر دارد و از مهمترین دارایی‌های مجموعه است. از دیگر ویژگی‌های مجموعه، بهره مندی از 2 استخر روباز، ااویتالایف ستخر کودکان، زمین تنیس،‌ پیست دو و میدانی، پیست پرش طول، امکانات صخره نوردی،‌ سونا، جکوزی، زمین بسکتبال، سالن فوتسال، سالن بیلیارد،‌ سالن بدنسازی،‌ سالن بوکس و سالن تکواندو است.

مجموعه ورزشی آرارات همچنین از یک استادیوم فوتبال با چمن طبیعی در ابعاد استاندارد فیفا و گنجایش 15 هزار نفری بهره‌مند است که در ضلع شمالی مجموعه قرار گرفته است. افزون بر آن یک زمین فوتبال با چمن مصنوعی نیز در ضلع شمال شرقی ورزشگاه قرار دارد.

بازی های المپیاد ورزشی ارامنه در سالیان گذشته و برخی بازی های تیم ملی فوتبال زنان در این ورزشگاه برگزار شده است. این ورزشگاه همچنین به دلیل بهره‌مندی از یک سالن کنفرانس و تالار مدرن محل مناسبی برای برگزاری برخی جشن‌ها و مرسم فرهنگی بوده است.

باشگاه آرارات تهران

باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات به عنوان مالک ورزشگاه آرارات تهران در سال 1944 برابر با 1323 خورشیدی راه اندازی شد و باشگاهی مختص ارمنیان است. باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات از بدو تاسیس توجه خاصی به ورزش‌های پایه مانند دو و میدانی و شنا داشته از سال 1950 میلادی تنها چند سال پس از تاسیس رشته‌های ورزشی وزنه برداری،‌ کوه نوردی،‌ تنیس روی میز، اسکی،‌ کشتی، بدنسازی،‌ فوتبال، بسکتبال و والیبال نیز به این مجموعه اضافه شد.

از جمله ورزشکاران معروف و قدیمی باشگاه ارارات باید به لئون کورکچیان اشاره کرد که در مسابقات وزنه‌برداری کشوری در وزن خود قهرمان شد و به علاوه رکورددار وزن خود بود. هاکوپ کورکچیان نیز در همان مسابفات توانست در وزن خود قهرمان شود.

از همان سال‌های ابتدای تاسیس تیم‌های ورزشی باشگاه آرارات در چند مسابقه جهانی در رشته‌های گوناگون شرکت کردند که این روند تا امروز نیز ادامه داشته است. از معروف ترین ورزشکاران آرارات هنریک تمرز بود که در مسابقات المیپک ملبورن 1956 عنوان پنجمی وزنه‌برداری را از آن خود کرد.

اما تیم فوتبال آرارات یکی از مهمترین بخش‌های مجموعه ورزشی آرارات بود که در سال 1341 خورشیدی تاسیس شد. در زمان اوج خود،‌ آرارات بعد از استقلال و پرسپولیس یکی از پرهوادارترین تیم‌های پایتخت بود. تیم فوتبال آرارات اما از دوران انقلاب تا اوایل دهه 90 شمسی فعالیت جدی نداشت و بار دیگر فعالیت جدی این باشگاه از سال 1393 با انجام یک دیدار دوستانه با باشگاه استقلال آغاز شد.

ورزشگاه آرارات تهران زمین تمرین جدید استقلال

از معروف‌ترین چهره‌]ای فوتبالی تیم آرارات باید به ادموند بزیک،‌ آندرانیک تیموریان،‌ آندرانیک اسکندریان،‌ سرژیک تیموریان،‌ کارو حق وردیان، وازگن صفریان، آرشاویر ملکی،‌مارکار آقاجانیان، روبرت مارگوسی،‌ ادموند اختر، لئون استپانیان،‌ ویگن زینلی، منصور امیرآصفی،‌ گارنیک شه‌بندری، فرد ملکیان و ژورس قازاریان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ورزشگاه آرارات تهران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *