تاریخ برگزاری دربی 1401 لیگ بیست و یکم چه زمانی است؟

تاریخ برگزاری دربی 1401 لیگ بیست و یکم چه زمانی است؟ با توجه به انجام قرعه کشی لیگ برتر از حالا این سوال بسیاری از طرفداران دو تیم پایتخت نشین است.

هواداران فوتبال مشتاقانه منتظر مشخص شدن تاریخ بازی استقلال و پرسپولیس در لیگ بیست و یکم هستند. با توجه به انجام قرعه کشی لیگ برتر،‌ ما در اسپورتیم به ارائه برنامه بازی های پرسپولیس در لیگ بیست و یکم و البته برنامه بازی‌ های استقلال در لیگ بیست و یکم پرداخته بودیم.

بنابر آن برنامه بازی، دو تیم استقلال و پرسپولیس باید در هفته هشتم رقابت‌ها در ورزشگاه آزادی به مصاف هم بروند و دربی رفت در هفته هشتم برگزار خواهد شد. اما تاریخ بازی استقلال و پرسپولیس در لیگ بیست و یکم چه زمانی است؟

تاریخ برگزاری دربی 1401 لیگ بیست و یکم

تاریخ برگزاری دربی 1401 لیگ بیست و یکم چه زمانی است؟
تاریخ برگزاری دربی فصل جدید / زمان برگزاری بازی استقلال پرسپولیس امسال

فردا رسما هفته اول رقابت‌های لیگ بیست و یکم با سه بازی همزمان از ساعت 16:00 آغاز خواهد شد. در پنج سال گذشته قرمزپوشان پایتخت به عنوان شاید بهترین و کامل‌ترین تیم ایران همواره قهرمان رقابت‌های لیگ خلیج فارس بوده اند و در این بازه زمانی حتی دوبار به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافته که با بدشانسی در هیچ یک پیروز نشده است.

پرسپولیس در سال گذشته لیگ برتر نیز گرچه با رقابت‌جویی نزدیک سپاهان به سرمربی‌گری محرم نویدکیا مواجه شد و در نهایت به سختی قهرمان شد،‌ اما همواره رقیب اصلی و سنتی خود را استقلال می‌داند. تیم آبی پایتخت که تاریخچه جدال‌هایش با قرمزها بسیار بیش از هر رقابت دیگری در فوتبال ایران حائز اهمیت است.

استقلال ناکام در سالیان اخیر بالاخره به نظر می‌رسد با مدیریت جدید به ساحل آرامش رسیده است. تیم همواره بدهکار و درگیر نزاع‌های حقوقی استقلال در لیگ گذشته از یک جنبه دیگر یعنی مدیریت نیز ضربه‌های سختی خورد تا شاگردان فرهاد مجیدی علی رغم همه شایستگی‌هاشان نه در کسب قهرمانی جام حذفی موفق باشند و نه حتی بتوانند در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از الهلال گذر کنند. البته که پرسپولیس هم همین یکی دو شب پیش مقابل همان الهلال شکست خورد تا پرافتخارترین تیم آسیا در دو بازی متوالی بهترین تیم‌های ایران را کیش و مات کند.

دو تیم در نقل و انتقالات تابستانی بسیار بدشانس بودند. استقلال سرحال مجیدی شاید مهمترین مهره‌های خود یعنی شیخ دیاباته و مهدی قائدی را از دست داد. شیخ به الغرافه رفت و قائدی به شباب الاهلی تا در کنار احمد نوراللهی که او هم از پرسپولیس جدا شده بود بازی کند.

از سویی پرسپولیس در همین بازه زمانی شاهد جدایی یکی دیگر از مدافعان خوب خود بعد از شجاع خلیل زاده بود. محمدحسین کنعانی‌زادگان که در کنار سید جلال حسینی و احمد نوراللهی نقش موثری در فاز دفاعی پرسپولیس داشت از این تیم جدا شده،‌ به الاهلی قطر پیوست.

تاریخ برگزاری دربی 1401 لیگ بیست و یکم چه زمانی است؟تاریخ برگزاری دربی 1401 لیگ بیست و یکم چه زمانی است؟
تاریخ برگزاری دربی فصل جدید / اویتالایف / زمان برگزاری بازی استقلال پرسپولیس امسال

شهریار مغانلو مهاجم باکیفیتی که بعد از یک فصل حضور ناموفق در لیگ پرتغال به پرسپولیس آمده بود نیز در پایان فصل و با تصمیم باشگاه سانتاکلارا به سپاهان پیوست تا پرسپولیس در فاز هجومی نیز تضعیف شود. گرچه یحیی گل محمدی خریدهایی برای جبران مافات داشت،‌ اما نمایش سراسیمه و بی نظم پرسپولیس مقابل الهلال به هر بیننده هوشمند فوتبال ثابت کرد که پرسپولیس با دوران اوج خود بسیار فاصله دارد و یحیی قطعا در لیگ بیستم کار سختی خواهد داشت.

آن هم در شرایطی که استقلال با رفع مشکلات مدیریتی و جذب شمار قابل توجهی بازیکنان سرشناس داخلی و خارجی قطعا امسال برای قهرمانی پا در میدان خواهد گذاشت. اما همه چیز باید با شروع لیگ و ب خصوص با دربی پیش رو مشخص شود. البته که به علت نامنظم بودن برنامه برگزاری لیگ ایران و احتمال وقوع موقعیت‌های خاص‌،‌ تا امروز تنها تاریخ برگزاری بازی‌های هفته اول و دوم مشخص شده و تا هفته هشتم مشخص نیست چه اتفاقاتی بیفتد. اما بلافاصله و با اعلام برنامه زمانی برگزاری هفته هشتم لیگ برتر،‌ تاریخ برگزاری دربی 1401 لیگ بیست و یکم را با شما در میان خواهیم گذاشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تاریخ برگزاری دربی 1401 لیگ بیست و یکم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید

2 thoughts on “تاریخ برگزاری دربی 1401 لیگ بیست و یکم چه زمانی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *