شانس طارمی برای پوشکاش 2021 چقدر است؟

شانس طارمی برای پوشکاش 2021 چقدر است؟ با دو گل زیبایی که ستاره ایرانی پورتو در یکسال اخیر به ثمر رسانده است،‌ آیا پوشکاش به یک ایرانی می‌رسد؟

تا همین چندسال پیش کمتر طرفدار ایرانی فوتبال تصور می‌کرد که ممکن است یک فوتبالیست ایرانی به سطح اول فوتبال اروپا برسد و مانند یک ستاره اروپایی بدرخشد. نسل طلایی فوتبال ایران اما این روزها در تیم‌های مختلفی در سراسر اروپا توپ می‌زنند و بازی‌های درخشانی از خود نشان می‌دهند.

از سردار آزمون که در ترکیب زنیت این سال‌ها شانس آقای گلی روسیه است تا مهدی طارمی که در ترکیب پورتو به بسیاری از بزرگان اروپا گل زده است. اما گل‌های جذاب طارمی سبب شده تا بسیاری به امکان کسب جایزه پوشکاش توسط او امیدوار باشند. اما شانس طارمی برای پوشکاش 2021 چقدر است؟

شانس طارمی برای پوشکاش 2021 چقدر است؟

شانس طارمی برای پوشکاش 2021 چقدر است؟

این روزها مهدی طارمی ستاره اصلی تیم پورتو و شاید بهترین بازیکن ایرانی شاغل در اروپاست که هر بازی طرفداران پورتو و البته همه ما را با هوش بالای خود غافلگیر می‌کند. طارمی شاید آنچنان بازیکن سرعتی یا تکنیکی نباشد ولی هوش و جای‌گیری‌های خوبش سبب شده تا در موقعیت‌های بسیار ایده‌آلی برای گلزنی باشد.

آخرین گل جذابی که از طارمی به خاطر داریم ضربه سر و گل خوبش به لیورپول بود. البته که پورتو این بازی را با نتیجه 5 بر 1 واگذار کرد. مهدی طارمی اما در بازی قبل از لیورپول و در تقابل پورتو ژیل ویسنته در لیگ پرتغال گل بسیار زیبایی از میانه‌های میدان به ثمر رساند.

او در دقیقه 8 با زیرکی و پرس سریع روی مدافع صاحب توپ ژیل ویستنه با یک توپ ربایی جذاب و یک ضربه دقیق از میانه‌های میدان دروازه حریف را باز کرد تا همه طرفداران فوتبال بار دیگر از استعداد جوان بوشهری فوتبال ایران شگفت‌زده شوند.

این گل طارمی البته در کنار گل دیگر او به چلسی در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا قرار می‌گیرد. یک برگردان زیبا از سوی این بازیکن که به دقتی و ظرافتی عالی به گل بدل شد و به تیمی که می‌رفت قهرمان اروپا شود یک شوک بزرگ وارد کرد. البته گویا توماس توخل چندان شگفت زده نشده بود. در هر حال این چیزی از ارزش این گل کم نمی‌کند. اما شانس طارمی برای پوشکاش 2021 چقدر است؟

شانس طارمی برای پوشکاش 2021 چقدر است؟

شانس طارمی برای پوشکاش 2021 چقدر است؟

گل طارمی اویتالایف به چلسی آنقدر زیبا بود که نامزد بهترین گل لیگ قهرمانان 2021 شد و در نظرسنجی عمومی کاربران این عنوان را از آن خود کرد. طارمی درباره اینکه چقدر امیدوار است در مراسم بهترین‌های فیفا حضور داشته باشد و جایزه پوشکاش را از آن خود کند اخیرا و در مصاحبه‌ای گفته:

چند سالی است که به این موضوع فکر می‌کنم که یک روز در  مراسمی که جایزه‌هایی  به بازیکنان تعلق می‌گیرد، حضور داشته باشم. نمی‌دانم کدام جایزه اما شاید گلی که زدم کاندید جایزه گل پوشکاش شود. با محبتی که مردم همیشه داشتند امیدوارم گل من  رای بیاورد و در مراسم حضور داشته باشم.

او هم‌چنین در این خصوص عنوان کرد:

مطمئنم اگر امسال نشود به یک نحوی من در مراسم بهترین‌های دنیا حضور خواهم داشت. همین که با حضورم در این مراسم مردم خوشحال شوند برایم ارزشمند خواهد بود. ارزش آن جایزه چیزی نیست که به آن فکر کنم ولی اسم ایران و مردم برایم جذاب‌تر است.

با توجه به این مهم که سون هیونگ مین ستاره کره‌ای باشگاه تاتنهام د سال 2020 موفق شد جایزه پوشکاش را از آن خود کند هیچ بعید نیست که بار دیگر این جایزه به یک آسیایی برسد و اگر آن آسیایی مهدی طارمی و یکی از گل‌های زیبایش باشد که چه بهتر!

از همان لحظه‌ای که طارمی در دقایق پایانی بازی بین زمین و آسمان معلق شد و آن قیچی استثنایی را به تور دروازه چلسی با دژ مستحکم دفاعی‌اش چسباند می‌شد مطمئن بود که این گل بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

چلسی توخل که بازی رفت را 2 بر 0 پیروز شده بود در این بازی تنها قصد گل نخوردن داشت و الحق و الانصاف نیز در طول بازی هیچ موقعیت خاصی به چلسی نداد. گل طارمی هم تنها از این جهت که غیرقابل پیش‌بینی بود به ثبت رسید. در لحظه گل تمام بازیکنان تنها خیره به طارمی بودند و هنرنمایی او را نگاه می‌کردند.

شانس طارمی برای پوشکاش 2021 چقدر است؟

این گل از لحظه به ثمر رسیدن تا چند روز بعد آن شدیدا مورد توجه قرار گرفت. اما حالا نوبت به کسب جوایز و عناوین رسیده است. در قدم اول این گل به عنوان زیباترین گل فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد. نزدیک به 1 میلیون و 300 هزار نفر در نظرسنجی یوفا شرکت کردند و گل طارمی در این نظر سنجی 750 هزار رای از این میزان را به خود اختصاص داد. رده دوم نیز به گل زیبای لیونل مسی روی شوت مهلک پی اس جی اختصاص یافت.

البته به گمان بخش قابل توجهی از این 750 هزار رای از جانب هواداران ایرانی فوتبال ثبت شده است. نمایندگان ایران همواره در چنین نظرسنجی‌هایی شانس بالایی دارد و علت آن هم توجه و اقبال عمومی مردم ایران به این موضوع است.

داستان گل طارمی اما شاید کمی متفاوت باشد چراکه این گل حتی از سوی بسیاری از رسانه‌های معتبر فوتبالی در اروپا نیز به عنوان جدی‌ترین گزینه برای جایزه پوشکاش مطرح شده است. این گل بسیار زیبا بود و شاید اگر شخص دیگری هم آن را به ثمر رسانده بود باز در نظرسنجی لیگ قهرمانان اروپا برترین گل فصل می‌شد.

آزمون صالی برای گل زیبای طارمی اما به پایان سال میلادی مربوط است. جایی که برترین‌های فوتبال جهان در حوزه‌های گوناگون از سوی فیفا انتخاب می‌شوند و به باید دید آیا گل طارمی نیز شانس کسب جایزه پوشکاش را خواهد داشت؟‌ حداقل انتظار این است که این گل کاندید این بخش باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص شانس طارمی برای پوشکاش 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *