شانس اول توپ طلای امسال 2021 ؛ چه کسی بیشترین شانس را دارد؟

شانس اول توپ طلای امسال 2021 چه کسی است؟ مسی،‌ لواندوفسکی، جورجینیو، بنزما یا شخصی دیگر؟ برای بررسی شانس‌های توپ طلا با ما باشید.

کمتر از 50 روز دیگر برنده جایزه توپ طلای 2021 توسط فرانس فوتبال اعلام خواهد شد. این مرجع پرطرفدار و فرانوسی فوتبال چندی پیش فهرست نامزدهای توپ طلای 2021 را اعلام کرد و از آن زمان تاکنون رسانه‌های بسیاری به بررسی شانس‌های کسب توپ طلا پرداختند.

سال گذشته اما با یک شگفتی عجیب مواجه بودیم. در شرایطی که بسیاری از جشنواره‌های مشابه حوزه‌های دیگر به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار شدند‌،‌ فرانس فوتبال از برگزاری مراسم سال 2020 منصرف شد و علت را شیوع پاندمی کرونا عنوان کرد.

این مهم در حالی بود که روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بایرن مونیخ شانس اول کسب توپ طلا به نظر می‌رسید. او حتی در سال گذشته جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را از آن خود کرد و بی تردید فرانس فوتبال یک توپ طلا به او بدهکار است. در ادامه برای بررسی شانس اول توپ طلای امسال 2021 با ما باشید.

شانس اول توپ طلای امسال 2021

حال گرچه لوا در سال جدید توانسته روند خوب خود را ادامه دهد، به نظر شانس او برای کسب توپ طلا پایین‌تر از رقبایش است. حالا لیونل مسی که 2 سال قبل بالاتر از فن دایک و رونالدو جایزه توپ طلا را از آن خود کرد احتمالا شانس بیشتری برای توپ طلا دارد. البته که بخش عمده این شانس ناشی از کسب اولین جام ملی مسی است. او در سالی که گذشت موفق به کسب کوپا آمریکا 2021 با تیم ملی آرژانتین شد اما در بارسلونا عملکرد خیلی خاصی نداشته است. حداقل نه آنقدر بالاتر از دیگر رقبای خود.

شانس رونالدو برای توپ طلای 2021 اما بعید است به اندازه مسی باشد. گرچه او در یوونتوس فصل خوبی داشت و با تیم ملی پرتغال نیز رکورد بیشترین گل ملی را به نام خود ثبت کرد اما جدایی از یووه و عملکرد نه چندان دلچسب با پرتغال در یورو شاید سبب شود تا شانس رونالدو برای توپ طلای 2021 پایین‌تر باشد.

مراسم توپ طلای امسال در تاریخ 29 نوامبر مقارن با 8 آذر در سالن تئاتر دوشتله جایی که مسی ششمین توپ طلای خود را کسب کرد برگزار خواهد شد. در ادامه با بررسی جزئی‌تر شانس های توپ طلای 2021 با ما باشید.

جورجینیو

شانس اول توپ طلای امسال 2021 ؛ چه کسی بیشترین شانس را دارد؟
برنده احتمالی توپ طلای سال 2021 / توپ طلای امسال مال کیست

بسیاری از طرفداران فوتبال که ملاک اهدا توپ طلا را کسب جام می‌دانند معتقدند که ال پروفسور مستحق‌ترین فرد برای توپ طلای 2021 است و بیشترین شانس توپ طلا 2021 را دارد. او فصل خارق‌العاده‌ای در چلسی در کنار انگولو کانته داشت و با هدایت توماس توخل آلمانی که از میانه‌های فصل هدایت تیم را برعهده گرفته بود قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

در بازی فینال چلسی موفق به غلبه بر منچسترسیتی نفتی،‌پرستاره و متمول پپ گواردیولا شد. موفقیت‌های جورجینیو در ادامه با قهرمانی در یورو 2020 با ایتالیا نیز ادامه پیدا کرد تا او در یک سال هم فاتح لیگ قهرمانان باشد و هم یورو. بسیاری معتقدند جورجینیو شانس اول توپ طلای امسال 2021 است.

انگولو کانته

شانس اول توپ طلای امسال 2021 ؛ چه کسی بیشترین شانس را دارد؟
بیشترین شانس توپ طلا 2021 / توپ طلای سال 2021 به چه کسی می رسد ؟

به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های لیگ جزیره یا حتی بهترین هافبک‌دفاعی‌های تاریخ فوتبال کانته امسال در رده باشگاهی بسیار خوش درخشید. گرچه در تیم ملی با فرانسه تحت هدایت دشان در یورو موفق نبود. کانته از زمان برکناری لمپارد و آمدن توخل به چلسی به مهمترین مهره این سرمربی آلمانی بدل شد و او دژ مستحکم دفاعی چلسی را حول محور کانته شکل داد.

او در این فصل در همه رقابت‌ها 52 بازی انجام داده و ضمن ثبت 3 گل و 4 پاس گل،‌ 36 پاس کلیدی ارسال کرده است و 87 دریبل موفق داشته است. او در صعود چلسی توخل به فینال و پیروزی بر من سیتی قدرتمند گواردیولا نقش اول را بازی می‌کرد.

نیمار جونیور

شانس اول توپ طلای امسال 2021 ؛ چه کسی بیشترین شانس را دارد؟
بیشترین شانس توپ طلا 2021 / برنده احتمالی توپ طلای سال 2021 / توپ طلای امسال مال کیست

ستاره خوش تکنیک برزیلی گرچه در رقابت‌های کوپا آمریکا 2021 خوش درخشید،‌ اما در فینال رقابت‌ها و در تقابل با آرژانتین ناموفق بود و شکست خورد. البته برزیل حالا به لطف عملکرد فوق‌العاده‌اش در انتخاب جام جهانی و صدرنشینی در منطقه امریکای جنوبی و درخشش نیمار می‌تواند شانس توپ طلای نیمار را بالاتر ببرد.

از سویی نیمار در پی اس چی نیز بدشانس بود و در فصلی که گذشت نه موفق به کسب عنوان قهرمانی لوشامپیونه شد و نه در لیگ قهرمانان موفق عمل کرد. همه این‌ها شاید شانس فوتبالیست برزیلی برای کسب توپ طلا را پایین بیاورد اما نیمار با اتکا به آمار فردی خود همچنان می‌تواند امیدوار باشد.

او در فصلی که گذشت عموما مصدوم بود تنها 34 بار به میدان رفت و در این بازی‌ها موفق به ثبت 18 گل،‌ 9 پاس گل و 27 تاثیرگذاری مستقیم روی گل شد. از سویی او 25 موقعیت خطرناک خلق کرده و 99 پاس کلیدی ارسال کرده است و 277 دریبل موفق داشته است.

هری کین

شانس اول توپ طلای امسال 2021 ؛ چه کسی بیشترین شانس را دارد؟
شانس اول توپ طلای امسال 2021 / توپ طلای سال 2021 به چه کسی می رسد ؟

کاپیتان تیم ملی انگلستان تحت هدایت ژوزه مورینیو بهترین عملکرد فردی و تیمی خود را با همکاری سون به ثبت رساند. این دو با هدایت آقای خاص بهترین زوج جزیره از نظر گلسازی و گلزنی شدند و نزدیک بود رکورد این مورد را نیز بشکنند.

کین در فصلی که گذشت در همه رقابت‌ها 51 بار به میدان رفت و ضمن ثبت 31 گل،‌ 16 پاس گل ارسال کرد. همچنین روی 47 گل تیمش تاثیر مستقیم داشت و 17 خلق موقعیت خطرناک ثبت کرد. 60 پاس کلیدی و 110 دریبل موفق از دیگر آمارهای خوب کین است.

گرچه مانند همیشه تاتنهام نتوانست جامی کسب کند. موردی که شاید در صورت اخراج نشدن آقای خاص عملی می‌شد. از سویی تیم ملی انگلستان نیز در فینال بازی را به ایتالیا مانچینی واگذار کرد تا دست کین به جام خاصی نرسد. او البته در فصل گذشته بهترین گلزن و گلساز فصل جزیره شد.

کریستیانو رونالدو

شانس اول توپ طلای امسال 2021 ؛ چه کسی بیشترین شانس را دارد؟
توپ طلای سال 2021 به چه کسی می رسد ؟ / شانس رونالدو برای توپ طلای 2021

شانس رونالدو برای توپ طلای 2021 چقدر است؟ اسطوره پرتغالی دنیای فوتبال که در نهایت با باشگاه یوونتوس به مشکل خورد از این تیم جدا شده به تیم دوران جوانی خود منچستریونایتد بازگشت. موفقیت فردی مهم رونالدو در فصلی که گذشت ثبت رکورد بیشترین گل ملی بود. او بالخره موفق شد رکورد شهریار فوتبال ایران علی دایی را از آن خود کند.

البته در سطح ملی رونالدو با پرتغال خیلی موفق نبود و در یورو 2020 در مرحله یک هشتم نهایی با شکست مقابل بلژیک پرستاره از دور رقابت‌ها کنار رفت. چهارم شدن با یوونتوس در سری آ نیز سال بد رونالدو را تکمیل کرد تا تنها جام‌های او با یووه جام حذفی ایتالیا و سوپرکاپ باشد و این شانس رونالدو برای توپ طلای 2021 را پایین می‌آورد.

او در مجموع در 47 بازی به میدان رفته که موفق به ثبت 40 گل،‌ 6 پاس گل، تاثیر مستقیم روی 46 گل شده است. 7 بار خلق موقعیت خطرناک،‌ 54 پاس کلیدی و 136 دریبل موفق از دیگر آمار اوست. او در نهایت موفق به کسب عنوان آقای گلی سری آ نیز شد.

برونو فرناندز

شانس اول توپ طلای امسال 2021 ؛ چه کسی بیشترین شانس را دارد؟
بیشترین شانس توپ طلا 2021 / برنده احتمالی توپ طلای سال 2021 / توپ طلای امسال مال کیست

هموطن رونالدو و هافبک دوست داشتنی شیاطین سرخ که فصل پیش با انتقال از اسپورتینگ کلید قفل‌های منچستریونایتد سولشر شد یکی از شانس های توپ طلای 2021 است. شاید از نظر طرفداران منچستریونایتد، برونو بیشترین شانس توپ طلا 2021 باشد. او سال گذشته از اولین بازی حضور خود یونایتد را متحول کرد و تاثیر حضور او در هر گل و هر برد من یو به وضوح مشخص بود.

برونو البته با من یونایتد در نهایت با 74 امتیاز در رده دوم ایستاد. آن‌ها در لیگ اروپا نیز بعد از صعود به فینال به لیگ اروپا باز این سال‌های فوتبال اروپا یعنی اونای امری و تیم جدیدش ویارئال باختند تا در فصلی که گذشت جامی کسب نکرده باشند.

روند خوب برونو به عنوان یک هافبک به طور فردی اما ایده‌آل است. او در حدول گلزنان لیگ بعد از کین و صلاح در رده سوم ایستاد و پس از کین نیز بهترین گلساز لیگ لقب گرفت. برونو سال گذشته در مجموع 62 بار به میدان رفت و موفق به ثبت 28 گل،‌ 18 پاس گل و تاثیرگذاری روی 46 گل شد.  او مجموعا 33 موقعیت خطرناک خلق کرد و 141 پاس کلیدی ارسال کرد. همچنین 69 دریبل موفق نیز داشت.

کیلیان ام باپه

شانس اول توپ طلای امسال 2021 ؛ چه کسی بیشترین شانس را دارد؟
بیشترین شانس توپ طلا 2021 / برنده احتمالی توپ طلای سال 2021 / توپ طلای امسال مال کیست

یکی از پاسخ‌های ممکن برای سوال توپ طلای سال 2021 به چه کسی می رسد ؟ بی تردید کیلیان امباپه است. این ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن گرچه در یورو 2020 تجربه تلخ حذف مقابل سوئیس را داشت و با پاری سن ژرمن نیز چیزی بهتر از حذف از لیگ قهرمانان و رده دومی لوشامپیونه نصیبش نشد،‌ اما بالاخره با تیم ملی فرانسه و درواقع با عملکرد درخشان فردی خودش و بنزما موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا شد.

او در فصلی که گذشت 50 بار به میدان رفت و در این بازی‌ها 42 گل و 10 پاس گل به ثبت رساند. تاثیری گذاری روی مجموع 52 گل،‌ خلق 21 موقعیت خطرناک و ارسال 69 پاس کلیدی در کنار 295 دریبل موفق او را به یکی از شانس اول توپ طلای امسال 2021 بدل کرده است. او ضمن کسب عنوان آقای گلی لوشامپیونه فاتح جام حذفی فرانسه نیز شد. اما همانطور که می‌دانید معمولا و در نحوه انتخاب برنده توپ طلا معمولا برای رای دهندگان موفقیت‌ تیمی و کسب عناوین تیمی نیز حائز اهمیت است و این شاید شانس او را پایین بیاورد.

کوین دی بروین

شانس اول توپ طلای امسال 2021 ؛ چه کسی بیشترین شانس را دارد؟
بیشترین شانس توپ طلا 2021 / توپ طلای سال 2021 به چه کسی می رسد ؟

به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های لیگ جزیره دیبرون فصلی پر از مصدومیت را با سیتی پشت سر گذاشت. فصلی که با وجود شانس کسب لیگ قهرمانان برای منچسترسیتی، در نهایت تنها با یک عنوان قهرمانی لیگ همراه بود.

شاید دیبروین شانس اول توپ طلای امسال 2021 نباشد اما با ثبت 11 گل،‌ 19 پاس گل،‌ خلق 31 موقعیت خطرناک و ارسال 119 پاس کلیدی او را به یکی از گزینه‌های مناسب بدل کرده است. او البته با تیم ملی بلژیک نیز نه در یورو و نه در لیگ ملت‌های اروپا موفق نبود.

کریم بنزما

شانس اول توپ طلای امسال 2021 ؛ چه کسی بیشترین شانس را دارد؟
بیشترین شانس توپ طلا 2021 / اویتالایف / برنده احتمالی توپ طلای سال 2021 / توپ طلای امسال مال کیست

کریم مصطفی بنزما ستاره فرانسوی رئال مادرید این روزها یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های کسب توپ طلای 2021 به شمار می‌رود. او فصل گذشته با رئال عملکرد فردی خوبی داشت. کریم نقش اول تیم ملی فرانسه در صعود به فینال لیگ ملت‌های اروپا و نقش اول قهرمانی در این میدان بود.

آن هم جایی که فرانسه گل اول را دریافت کرد، ولی بنزما با یک گل زیبا جواب گل اویارزابال را داد. او در فصل گذشته رقابت‌ها در 34 حضور در میدان در همه رقابت‌ها 23 گل و 9 پاس گل ثبت کرده است. همچنین ارسال 38 پاس کلیدی و خلق 47 موقعیت خطرناک در کنار 39 دریبل موفق از دیگر آمار بنزما است. در همین لحظه و در زمان نگارش این مطلب نیز بنزما با 9 گل و 7 پاس گل، موثرترین بازیکن 5 لیگ معتبر اروپایی است. عملکرد فوق‌العاده بنزما به حدی است که حتی مسی نیز زبان به تمجید از او گشوده است و او را مستحق کاندیداتوری توپ طلا دانسته است.

روبرت لواندوفسکی

شانس اول توپ طلای امسال 2021 ؛ چه کسی بیشترین شانس را دارد؟
شانس اول توپ طلای امسال 2021 / بیشترین شانس توپ طلا 2021

ماشین گلزنی لهستانی که در سال 2020 با عملکرد خارق‌العاده‌اش اصلی‌ترین شانس کسب توپ طلا به شمار می‌رفت،‌ با بدشانسی نتوانست این مهم را کسب کند و علت آن هم کنسل شدن مراسم بالون دور به تصمیم فرانس فوتبال بود.

او البته همچنان فصل فوق‌العاده ای پشت سر گذاشته است و ضمن آقای گلی دوباره در بوندسلیگا،‌ اولین کفش طلای فوتبال اروپا را کسب کرد و همچنین رکورد گرد مولر افسانه‌ای در زمینه بیشترین گل زده در یک فصل بوندسلیگا را شکست. او در لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک چهارم مقابل پی اس جی حضور نداشت و همین زمینه ساز حذف مونیخی‌ها از رقابت‌ها شد.

لوا البته سال گذشته جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را دریافت کرد. اما با تیم ملی عملکرد خوبی نداشت و در مرحله گروهی رقابت‌ها از گردونه بازی‌ها خارج شد. عملکرد فردی فوق‌العاده لوا اما با بررسی آمار فردی او مشخص می‌شود. جایی که او در 39 بازی 49 گل ثبت کرده و 7 پاس گل ارسال کرده است. خلق 10 موقعیت گل خطرناک،‌ ارسال 43 پاس کلیدی و 59 دریبل موفق نیز از دیگر آمارهای مهم لوا بوده است که او را همچنان در شمار بازیکنانی شانس اول توپ طلای امسال 2021 نگه می دارد.

لیونل مسی

شانس اول توپ طلای امسال 2021 ؛ چه کسی بیشترین شانس را دارد؟
بیشترین شانس توپ طلا 2021 / توپ طلای سال 2021 به چه کسی می رسد ؟

شاید به مانند دو سال قبل شانس اول توپ طلای امسال 2021 فوق ستاره آرژانتینی باشگاه پاری سن ژرمن باشد. فوق ستاره آرژانتینی قبل از جدایی از بارسا و پیوستن به پاری سن ژرمن موفق به کسب اولین قهرمانی ملی خود با تیم ملی آرژانتین در کوپا آمریکا 2021 شد. جایی که مسی و یارانش در فینال رقابت‌ها آرژانتین پرستاره را با نتیجه 1 بر 0 شکست دادند تا مسی اولین جام ملی خود را کسب کند.

او در فصلی که گذشت در مجموع 55 بازی به میدان رفت، 42 گل به ثمر رساند و 16 پاس گل ارسال کرد. خلق 27 موقعیت خطرناک، ارسال 132 پاس کلیدی و 306 دریبل موفق از مهمترین آمارهای مسی در فصل گذشته است. او برای هشتمین بار آقای گل لالیگا شد، بهترین بازیکن و اقای گل کوپا آمریکا 2021 شد و رکورد بیشترین گل زده برای یک باشگاه را که در اختیار پله بود به نام خود زد. او همچنین حالا رکورد بیشترین گل زده ملی در قاره آمریکای جنوبی را نیز که در اختیار پله است از آن خود کرده است.

در حوزه باشگاهی مسی اما جز قهرمانی کوپا دل ری، عملکرد خوبی نداشت. آن‌ها در یک هشتم نهایی مقابل پاری سن ژرمن شکست خوردند و در لالیگا سوم شدند. اما فرانس فوتبال نشان داده که معمولا با مسی برای کسب توپ طلاهای بیشتر راه می‌آید!! در هر حال باید منتظر بمانیم تا تکلیف توپ طلای 2021 مشخص شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص شانس اول توپ طلای امسال 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *