بازیکنان ایرانی فیفا 22 ؛ بررسی قدرت، چهره و ریتینگ

بازیکنان ایرانی فیفا 22 نسبت به سال قبل پرتعدادتر شده اند و قدرت و توانایی‌های برخی از آن‌ها به شکل چشمگیری افزایش یافته است. با ما در ادامه همراه باشید.

زمان زیادی تا انتشار رسمی بازی فیفا 22 باقی نمانده بود و هرازگاه،‌ اطلاعات جدیدی از این بازی منتشر می‌شد. یکی از جذابیت‌های بازی فیفا 22 برای گیمرها و فوتبال‌دوستان ایرانی به بهترین بازیکنان ایرانی در FIFA 22 مربوط است.

در سالیان اخیر و در ورژن‌های پیشین فیفا با توجه به عدم حضور لیگ و تیم ملی ایران در این بازی، تعداد بازیکنان ایرانی در دسترس در این بازی نیز کم تعداد بودند و علت اصلی هم تعداد انگشت شمار لژیونرهای ایرانی در تیم‌های اروپایی بود.

حال اما هم به لحاظ کمی و هم کیفی لژیونرهای ایران در سطح اول فوتبال اروپا افزایش یافته‌اند و در نتیجه تاثیر آن در بهترین بازی فوتبالی دنیا نیز مشخص شده است. با ما در بازیکنان ایرانی فیفا 22 همراه باشید.

بازیکنان ایرانی فیفا 22

بازیکنان ایرانی فیفا 22 ؛ بررسی قدرت، چهره و ریتینگ
بازیکن های ایران در فیفا 2022

با توجه به آمارهای ارائه شده و مقایسه ریتینگ بازیکنان ایرانی فیفا 22 با نسخه قبلی همچنان مهاجم ایرانی پورتو مهدی طارمی بهترین بازیکن ایرانی این بازی محسوب می‌شود.

مهدی طارمی اما با پیشرفت محسوسی نسبت به نسخه قبل به تنها بازیکن ایرانی در سری جدید با کارت طلایی بدل شده است و ریتینگ 79 دارد. پس از طارمی سه بازیکن دیگر یعنی علی قلی‌زاده، کریم انصاریفرد و امیر عابدزاده با ریتینگ 74 حضور دارند.

کارت کریم انصاریفرد و علی قلی زاده هر دو سیلور ریر است و در نتیجه ارزش بالاتری نسبت به کارت امیرعابدزاده دارد. علیرضا جهانبخش لژیونر فوتبال ایران در هلند نیز ریت 73 دارد.

کاوه رضایی،‌ احسان حاج صفی، صادق محرمی، علیرضا بیرانوند، سامان قدوس، استیون بیت آشور،‌ مرتضی پورعلی گنجی، سعید عزت‌اللهی،‌ سوشا مکانی، سید مجید حسینی، علی علیپور، محمد نادری و تنی چند از بازیکنان دیگر نیز در فیفا 22 حضور دارند. رضا قوچان نژاد و میلاد محمدی دیگر ایرانیایی هستند که امسال هیچ یک صاحب کارت در فیفا نیستند. سردار آزمون هم به علت حضور در لیگ روسیه و قرارداد مابین کونامی و لیگ روسیه بالکل در فیفا کارت ندارد.

مهدی طارمی : 79

مهاجم ایرانی پورتو در همین یکسال گذشته آنقدر در ترکیب پورتو خوش درخشید که فیفا هم تصمیم به بالاتر بردن ریتینیگ او گرفت. طارمی گرچه سال گذشته نیز با ریتینگ 77 بهترین ایرانی فیفا 21 بود، امسال به مرز ریتینگ 80 رسیده و تک کارت طلایی ایرانی در این بازی است.

او جز گل‌های زیبایی که مقابل چلسی در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و ژیل ویستنه در لیگ پرتغال به ثمر رسانده، تاثیر زیادی روی عملکرد کلی پورتو داشته است.

بیشتر بخوانید: بهترین مهاجم جهان 2021؛ از بزرگان قدیمی تا جوان های آینده دار

علی قلی زاده : 74

علی قلی‌زاده یکی دیگر از آن پیشرفت‌های قابل توجه را نسبت به سال گذشته داشته است. قلی‌زاده در فیفا 21 ریتینگ 71 داشت. جوان ریزنقش و خوش تکنیک ایرانی که در باشگاه شارلوآ بلژیک توپ میزند بخش عمده فصل قبل را به علت مصدومیت یا تصمیمات کادر فنی نیمکت نشین بود. اما به تدریج و با رفع مصدومیت به یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان تیمش بدل شد. حالا او در رده دوم بهترین بازیکنان ایرانی در FIFA 22 است.

کریم انصاری‌فرد : 74

کریم انصاری‌فرد که دیگر حسابی روی حضورش در لیگ‌های اروپایی نمی‌کردیم، بعد از دوره کوتاهی حضور در قطر و درخشش در پیراهن السیلیه به یونان بازگشت. این بار اما به جای پانیونیوس یا المپیاکوس به آاک آتن یکی از 3 قطب فوتبالی یونان پیوست.

تجربه بالا و حضور در تورنمنت‌های معتبر سبب شده تا کریم یک کارت سیلور ریر با ریتینگ 74 به خود اختصاص دهد و در میان بهترین بازیکنان ایرانی در FIFA 22 یکی از بهترین ها باشد.

بازیکنان ایرانی فیفا 22 ؛ بررسی قدرت، چهره و ریتینگ
بازیکن های ایران در فیفا 2022 / بازیکنان ایرانی فیفا 22

امیر عابدزاده : 74

فرزند احمدرضا عابدزاده بعد از چندسال حضور ثابت در چارچوب دروازه ماریتیمو و درخشش بی‌حد و حصرش بالاخره تصمیم به جدایی گرفت. ماریتیمو آن تیمی نبود که قصد پرواز داشته باشد و از حضور در میانه‌های جدول لیگ پرتغال رضایت داشت.

اما شوق پرواز و پویایی امیر سبب شد تا به پونفرادینا در لالیگا 2 بپیوندد. تیمی در اندیشه صعود به لالیگا که امیر در آن فرصت می‌کند با دیگر بازیکنان همگام شده با جو فوتبال اسپانیا آشنا شود تا در صورت حضور احتمالی در سطح اول فوتبال باشگاهی اسپانیا شاهد درخشش او باشیم. از نظر فیفا بهترین دروازه‌بان ایرانی حال حاضر امیر عابدزاده است و در نتیجه ریتینگ 74 به این دروازه‌بان اختصاص یافته است. ریت او نسبت به سال قبل یک شماره افزایش داشته است.

علیرضا جهانبخش : 73

ستاره ایرانی باشگاه برایتون و گران‌ترین بازیکن تاریخ این باشگاه به هیچ وجه نتوانست جایگاه خوبی در این تیم برای خود دست و پا کند و در اندیشه‌های گراهام پاتر جایی نیافت. او که آقای گل و پاس گل لیگ هلند شده بود به این باشگاه آمد بدون هیچ خاطره خوشی جز یک ضربه برگردان زیبا به چلسی به هلند بازگشت.

اینبار اما با وجود پیشنهاد تیم‌هایی چون آژاکس و آیندهوون علیرضا فاینورد را برگزید. حالا او از فیفا 22 ریتینگ 73 دریافت کرده تا در شمار بهترین بازیکنان ایرانی در FIFA 22 باشد. البته ریت او نسبت به سال قبل یک رقم کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: بهترین دروازه بان های تاریخ فوتبال ؛ از فن در سار تا افسانه ای به نام لو یاشین

کاوه رضایی : 72

زمانی که کاوه در پیراهن شارلوآ می‌درخشید بلافاصله به قهرمان بلژیک،‌ کلوب بروژ منتقل شد. اما به هیچ وجه نتوانست در این تیم جایگاه خوب و ثابتی پیدا کند و با تعداد بازی‌های کم و گل‌های کم تعداد بلاخره به طور قرضی به شارلوآ بازگشت.

در بازگشت نیز کاوه آنقدر در لباس شارلوآ درخشید تا ریتینگ 72 را از فیفا دریافت کند  و درواقع نسبت به سال قبل 1 رقم افزایش یابد. او امسال به طور قرضی در پیراهن ادرهورلی یکی از تیم‌های پایین رده بلژیک توپ خواهد زد.

احسان حاج صفی : 72

با توجه به تجربه نسبتا ناموفق احسان حاج صفی در اروپا، بعید به نظر می‌رسید که او بار دیگر به فوتبال اروپا بازگردد. اما او یکبار دیگر مانند کریم انصاریفرد راه یونان در پیش گرفت. او هم هم مقصد با کریم به آاک منتقل شد.

درخشش احسان در لیگ بیستم ایران در ترکیب تیم‌های تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان سبب شد تا او جایگاه خوبی داشته باشد و بلافاصله با پیشنهاد آاک مواجه شود که قصد دارد امسال به هر طریقی به سلطه المپیاکوس پایان دهد. احسان از فیفا ریتینگ 72 دریافت کرده است.

بازیکنان ایرانی فیفا 22 ؛ بررسی قدرت، چهره و ریتینگ
بازیکن های ایران در فیفا 2022 / بازیکنان ایرانی فیفا 22

صادق محرمی : 71

صادق محرمی گرچه در ابتدای انتقال به دیناموزاگرب آنقدر ضعیف ظاهر شد که به نظر می‌رسید به زودی به ایران بازمی‌گردد، اما ترجیح داد به هر طریق در فوتبال اروپا ماندگار باشد. در نتیجه دینامو او را به لوکوموتیو زاگرب منتقل کرد. صادق پس از بازی‌های موثر و درخشانش در ترکیب لوکوموتیو کادر فنی دینامو را متوجه اشتباهاتشان کرد.

بازگشت شکوهمندانه محرمی به دیناموزاگرب توامان شد با فیکس شدن پیاپی ستاره ایرانی در رقابت‌های مختلف. جایی که اوج نمایش محرمی در کامبک 3 بر 0 دیناموزاگرب مقابل تاتنهام ژوزه مورینیو در لیگ اروپای سال گذشته رقم خورد. صادق از فیفا ریتینگ 71 دریافت کرده است که نسبت به فیفا 21 دو رقم افزایش داشته است.

علیرضا بیرانوند : 70

دروازه بان اول تیم ملی در سالیان اخیر که در پیراهن پرسپولیس بارها و بارها درخشید با عملکرد موثرش در جام جهانی روسیه به رویال آنتورپ در لیگ بلژیک منتقل شد. او در این تیم گرچه چندبازی خوب داشت اما در رقابت با دروازه بان دیگر تیم تسلیم شد تا به تیم بواویشتا در پرتغال منتقل شود. او حالا از فیفا ریتنیگ 70 دارد که در قیاس با 74 دیگر دروازه‌بان تیم ملی امیر عابدزاده به مراتب کمتر است. ریت علیرضا نسبت به سال قبل هم 3 رقم کاهش داشته است.

سامان قدوس : 70

قدوس در میان بهترین بازیکنان ایرانی در FIFA 22 ریتینگ 70 دارد. او عملکرد موثری در صعود تیم خود برنتفورد به لیگ برتر انگلیس داشت و گرچه در هفته‌های ابتدایی لیگ که با درخشش برنتفورد برابر بزرگان همراه بود فرصت حضور نیافت، در جریان باخت 3 بر 1 این تیم به برنلی به میدان وارد شد و یک گل زیبا،‌ شاید زیباترین گل هفته را به ثمر رساند. البته ریت سامان نسبت به فیفا 21 سه رقم کاهش داشت است.

بیشتر بخوانید: بهترین مهاجم نوک های تاریخ فوتبال ؛ لیستی از ابر قهرمانان دنیای واقعی

استیون بیت آشور : 69

استیون یا مهرداد بیت‌آشور که مدتی در زمان کارلوس کیروش به تیم ملی ایران نیز دعوت شد سال‌هاست که در ام ال اس، لیگ فوتبال ایالات متحده آمریکا توپ می‌زند. او تجربه قهرمانی با تیم‌های مختلفی را در این رقابت‌ها دارد و در پست خود بهترین بازیکن این رقابت‌هاست که مشتریان زیادی دارد. او امسال در کلرادو رپیدز تیم سوم کنفرانس غرب توپ می‌زند و از فیفا ریت 69 دریافت کرده است.

بازیکنان ایرانی فیفا 22 ؛ بررسی قدرت، چهره و ریتینگ
بازیکن های ایران در فیفا 2022 / بازیکنان ایرانی فیفا 22

مرتضی پورعلی گنجی : 69

مرتضی پورعلی گنجی مدافع تنومند ایرانی که چند سالی در لیگ چین و قطر جابجا شد تجربه کمی در حضور در اروپا دارد. اما از آنجا که لایسنس لیگ چین در فیفا وجود دارد،‌ مرتضی نیز در دسترس گیمرهای فیفا 22 وجود دارد تا جمع بهترین بازیکنان ایرانی در FIFA 22 جمع باشد.

سعید عزت‌اللهی : 68

سعید عزت‌اللهی بازیکن وایله دانمارک است که بعد از تجارب نسبتا موفقی در تیم‌های آمکار،‌ روستوف و یوپن به سطح اول دانمارک منتقل شده است. او همبازی سابق کوین یامگا در همین وایله بود که این روزها به ستاره استقلال تهران بدل شده است. ریتینگ سعید در میان بازیکنان ایرانی فیفا 22 68 است که افزایش 3 رقمی نسبت به سال قبل داشته است.

سوشا مکانی : 68

دیگر دروازه‌بان ایرانی که در اروپا در سطح اول فوتبال نروژ توپ می‌زند. او تجربه بازی در مینوندالن را دارد و تا بحال بیش از 70 بار پیراهن این تیم را پوشیده است. عملکرد او در این تیم به حدی خوب بوده که در میان هواداران این تیم به اختاپوس معروف شده است. سوشا از فیفا ریت 68 دریافت کرده است.

سید مجید حسینی : 67

سید مجید حسینی در چارچوب بازی های گروهی جام جهانی 2018 روسیه فرصت حضور در ترکیب ایران را یافت بلافاصله مورد توجه تیم‌های اروپایی قرار گرفت. گرچه بحث انتقال مجید به تیمی در سر‌ی آ در میان بود او نهایتا به ترابوزان اسپور یکی از بهترین تیم‌های لیگ ترکیه منتقل شد. او در ابتدا در بسیاری از بازی‌های ترابوزان اسپور فیکس بود.

تیم ترابوزان حتی در سال حضور مجید از شانس‌های کسب عنوان قهرمانی یا سهمیه اروپایی بود اما با تغییر کادر فنی ترابوزان،‌ مربی جدید اعتقادی به مجید نداشت. در نتیجه او به تیمی میان‌رده و معمولی‌تر در لیگ ترکیه یعنی قیصریه اسپور یا همان کایسری اسپور منتقل شد. ریت او در فیفا 22 67 است که نسبت به سال قبل دو رقم کاهش داشته است.

علی علیپور : 66

علی علیپور در فیفا ریت 66 دارد. در سالیان اخیر پرسپولیس مهاجمان خوبی در لیگ تربیت کرده که هریک حتی به عنوان اقای گلی لیگ و جوایز مختلفی دست یافته‌اند. بعد از مهدی طارمی این علی علیپور بود که جوز گلزنی برای پرسپولیس را به دوش کشید. او در این تیم به چهره مهمی بدل شد و درخشش در بازی‌های آسیایی زمینه حضور او در یکی از تیم‌های لیگ پرتغال یعنی ماریتیمو را فراهم کرد.

بازیکنان ایرانی فیفا 22 ؛ بررسی قدرت، چهره و ریتینگ
بازیکن های ایران در فیفا 2022 / بازیکنان ایرانی فیفا 22

محمد نادری : 65

نادری بازیکن قرضی کورتریک بلژیک بود که چند سالی در استقلال و پرسپولیس توپ زد. نهایتا و در شرایطی که هیچ یک از دو تیم توان حفظ او را نداشتند و زمزمه حضور او در سپاهان،‌ تراکتورسازی یا گل گهر به گوش می‌رسید  ناگهان محمد نادری سر از آلتای اسپور ترکیه درآورد و شاگرد مصطفی دنیزلی مربی معروف ترکیه شد. او در فیفا ریت 65 دارد و این ریت نسبت به سال قبل بی‌تغییر مانده است.

بیشتر بخوانید: 

ساعت پخش برنامه هتریک مزدک میرزایی [+ساعت پخش تکرار]
دانلود اینجکتور برای ویندوز | دانلود HTTP Injector کامپیوتر
دانلود HTTP Custom برای ویندوز | دانلود کاستوم کامپیوتر
ساعت پخش نون خ 4 از شبکه یک [زمان پخش تکرار]

نظر شما در خصوص بازیکنان ایرانی فیفا 22 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *