رکورد گینس بیرانوند ؛ بلندترین پرتاب دست تاریخ فوتبال [+ فیلم]

رکورد گینس بیرانوند با عنوان بلندترین پرتاب دست تاریخ فوتبال جهان امروز رسما ثبت شد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر درباره این رکورد با ما باشید.

باشگاه بواویشتای پرتغال امروز پنجشنبه خبر داد نام علیرضا بیرانوند به خاطر بلندترین پرتاب دست در یک مسابقه رسمی فوتبال به طور رسمی در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسید. در ادامه با ما در رکورد گینس پرتاب دست علیرضا بیرانوند همراه باشید.

رکورد گینس بیرانوند

رکورد گینس بیرانوند ؛ بلندترین پرتاب دست تاریخ فوتبال [+ فیلم]

دروازه بان ایرانی بوآویستا به خاطر پرتاب‌ دست ۶۱ متر و ۶۶ سانتی‌متری‌اش در بازی بین تیم‌های ایران و کره جنوبی در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۶ (۲۰ مهر ۱۳۹۵) در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گواهینامه مربوط به این رکورد را از مسؤلان گینس دریافت کرد.

روزنامه جام‌جم اردیبهشت گذشته در مطلبی درباره بیرانوند که آن زمان در بلژیک بود نوشت: «بیرانوند از روزی که به بلژیک رفت به دلیل پرتاپ‌های بلندش مورد توجه بود. هنوز برای رسانه‌های بلژیکی این موضوع جذاب است. بی‌شک هیچ دروازه‌بانی به اندازه علیرضا نمی‌تواند اینگونه با دست توپ‌ها را از محوطه خودی تا نزدیک محوطه جریمه حریف بیندازد. مثلا چندی قبل گلر منچسترسیتی با شوت، توپ را به محوطه جریمه حریف رساند و این شد سوژه‌ای برای آن‌که رکوردش را در گینس ثبت کنند یا پرتاب بلند نویر در بایرن که به اندازه پرتاب‌های علیرضا نبود سوژه رسانه‌ها شد. وقتی در این‌باره از بیرانوند می‌پرسیم باخنده می‌گوید: «الان در گینس بزرگ‌ترین قورباغه را هم ثبت کرده‌اند ولی یک نفر نیامد رکورد پرتاب‌های من را بگیرد!»

او در نهایت خود درخواست ثبت پرتاب با دست در بازی کره‌جنوبی را به گینس ارسال کرد.  ویدیوی مربوط به رکورد گینس پرتاب دست علیرضا بیرانوند را در ادامه ببینید:

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص رکورد گینس بیرانوند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *