بیوگرافی میسون گرینوود ؛ زندگی و عکس‌ های ستاره منچستریونایتد و همسرش

بیوگرافی میسون گرینوود به بررسی زندگی شخصی و خانوادگی ستاره آینده‌دار شیاطین سرخ می‌پردازد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان با ما باشید.

منچستریونایتد در سالیان اخیر باشگاهی برای تجمع ستارگان و استعدادهای آینده فوتبال بوده است. روندی که با مارکوس رشفورد و آنتونی مارسیال آغاز شد و با چهره‌هایی چون اسکات مک تومینی،‌ دنیل جیمز و البته میسون گرینوود ادامه پیدا کرد.

گرینوود در دوران اوله‌گانه سولشر، ژوزه مورینیو و حالا حتی در دوران کوتاه مایکل کریک از چهره‌های موثر ترکیب منچستریونایتد بوده که همواره تاثیر مثبت خود را نشان داده است. او متولد 1 اکتبر 2001  است و معمولا در خط حمله بازی می‌کند. در ادامه به بیوگرافی میسون گرینوود می‌پردازیم. با ما باشید.

بیوگرافی میسون گرینوود

بیوگرافی میسون گرینوود ؛ زندگی و عکس‌ های ستاره منچستریونایتد و همسرش
عملکرد میسون گرین وود / پای تخصصی میسون گرینوود / میسون گرینوود و همسرش / اینستاگرام میسون گرینوود

میسون گرینوود با نام کامل میسون ویل جان گرینوود (Mason Will John Greenwood) متولد 1 اکتبر 2001 در دهکده کوچک ویبی در بردفورد است. مادش ملانیا و پدرش اندرو گرچه تبعه انگلستان هستند اما ریشه و اصالتی آفریقایی دارند.

میسون خواهری بزرگتر از خود دارد و خانواده‌اش به ورزش به خصوص دو و میدانی اهمیت زیادی می‌دهند. آنطور که میسون خود گفته، از کودکی طرفدار منچستریونایتد و وین رونی بوده است و او را الگوی فوتبالی خود می‌داند.

میسون ابتدا به تیم وست وود جونیورز پیوست. تیمی محل در بردفورد و برای نوجوانان. عملکرد او در این تیم اما مورد توجه استعدادیاب‌های منطقه‌ای منچستریونایتد قرار گرفت و آن‌ها فرایند حضور او در مدرسه توسعه باشگاه را تسهیل کردند.

میسون در مدت کوتاهی و با درخشش در تیم‌های زیر 18، 19 و 23 ساله‌های منچستریونایتد به تیم اصلی رسید و این روزها از گزینه‌های مهم عموم مربیان منچستریونایتد است. در ادامه بیوگرافی میون گرینوود با ما باشید.

گرینوود در منچستریونایتد

بیوگرافی میسون گرینوود ؛ زندگی و عکس‌ های ستاره منچستریونایتد و همسرش
عملکرد میسون گرین وود / پای تخصصی میسون گرینوود / میسون گرینوود و همسرش / اینستاگرام میسون گرینوود

او در ۶ سالگی، به مدرسهٔ فوتبال منچستریونایتد در هلیفکس (یورکشایر غربی) پیوست. او پس از درخشش در آکادمی، با اینکه شرایط پیوستن به تیم زیر ۱۶ سال‌های منچستریونایتد را داشت، برای فصل ۲۰۱۷–۱۸ به تیم زیر ۱۸ سال‌های منچستریونایتد پیوست و در آن فصل، بهترین گلزن لیگ توسعه انگلستان شد. او توانست در ۲۱ بازی، ۱۷ گل به ثمر برساند. درماه مه سال ۲۰۱۸، او توانست به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت ICC Trophy انتخاب شود، همچنین تیم نوجوانان توانست قهرمان این رقابت در هلند شود.

گرینوود در 34 بازی برای تیم زیر 18 ساله‌های من یو 34 گل، در 5 بازی برای زیر 19 ساله ها 5 گل و در 7 بازی برای زیر 23 ساله‌های من یو 5 گل به ثمر رساند و این برای این بازیکن جوان عملکردی ایده‌آل بود. در ادامه بیوگرافی میسون گرینوود با ما باشید.

فصل 2019-2018

در ژوئیهٔ ۲۰۱۸، گرینوود به تیم اصلی منچستریونایتد راه پیدا کرد و در تور پیش فصل منچستریونایتد در آمریکا حضور داشت. در ۲۰ ژوئیه، او در دقیقهٔ ۷۶ بازی با باشگاه آمریکا به جای لوک شاو به بازی آمد و نخستین بازی خود را برای تیم اصلی منچستریونایتد ثبت کرد. همچنین او سه روز بعد در بازی با سن‌خوزه ارث‌کوئیکز برای تیمش به میدان رفت.

بیوگرافی میسون گرینوود ؛ زندگی و عکس‌ های ستاره منچستریونایتد و همسرش
عملکرد میسون گرین وود / پای تخصصی میسون گرینوود / میسون گرینوود و همسرش / اینستاگرام میسون گرینوود

۲ اکتبر، فردای روز تولدش، او اولین قرارداد حرفه ای اش را با تیم اصلی منچستریونایتد امضا کرد. در ماه دسامبر، او توسط ژوزه مورینیو برای تمرین با تیم برای بازی با والنسیا در لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد. در ۶ مارس ۲۰۱۹، در بازی با پاریسن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا، او در دقیقهٔ ۸۷ به‌جای اشلی یانگ برای منچستریونایتد به‌بازی رفت.

او با ۱۷ سال و ۱۵۶ روز، پس از نورمن وایتساید، او جوان‌ترین بازیکن تاریخ منچستریونایتد شد که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده‌است. چهار روز بعد، او در اولین دیدار لیگ برتری‌اش، در جریان باخت ۲ بر ۰ بازی آرسنال، او بازی را از روی نیمکت دنبال می‌کرد و به‌جوان‌ترین بازیکن تاریخ منچستریونایتد تبدیل شد که در لیگ برتر انگلستان بازی کرده‌است

. در ۷ مه، گرینوود به‌عنوان بهترین بازیکن ماه آوریل لیگ برتر توسعهٔ انگلستان شد. در پایان فصل، او جایزهٔ جیمی مورفی بازیکن جوان سال را دریافت کرد که هر سال به‌بهترین بازیکن تیم‌های جوانان منچستریونایتد داده می‌شود. در روز ۱۲ مه، روز پایانی فصل، او برای نخستین‌بار به‌طور فیکس برای منچستریونایتد در جریان پیروزی ۲ بر ۰ مقابل کاردیف‌سیتی بازی کرد.

فصل 2020-2019

۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، گرینوود نخستین گلش را برای منچستریونایتد در برد ۴ بر ۰ مقابل لیدزیونایتد در مسابقات پیش فصل به‌ثمر رساند. همچنین چند روز بعد مقابل اینترمیلان تک گل بازی را به‌ثمر رساند تا تیمش با نتیجهٔ ۱ بر ۰ اینترمیلان را شکست بدهد.

بیوگرافی میسون گرینوود ؛ زندگی و عکس‌ های ستاره منچستریونایتد و همسرش
عملکرد میسون گرین وود / پای تخصصی میسون گرینوود / میسون گرینوود و همسرش / اینستاگرام میسون گرینوود

او در ۴ بازی از ۵ بازی لیگ برتری پیش از بازی با آستانه قزاقستان حضور داشت و تک گل بازی برابر آستانه را به‌ثمر رساند تا با ۱۷ سال و ۳۵۳ روز به‌جوان‌ترین گلزن تاریخ رقابت‌های اروپایی تبدیل شود. پس از این بازی اوله گونار سولشر سرمربی در تمجید از او گفت:

در خط حمله یکی از بهترین تمام‌کننده‌هایی است که ما داریم و خوشحالم که او توانست در این بازی گلزنی کند. مِیسن جلوی دروازه اعتماد به نفس بالایی دارد. او این قابلیت را دارد که از جناحین به دفاع حریف بزند و به مانند چیزی که در نیمه اول دیدیم با پای چپ به‌توپ ضربه بزند. میسون همچنین این توانایی را دارد که با نفوذ به‌دفاع حریف با پای راست خود شوت بزند، چیزی در که در نیمه دوم از او دیدیم. گرینوود از ۱۰۰ درصد هم بهتر است.

عملکرد خوب گرینوود در عرصه ملی و باشگاهی سبب شد تا کاندیدای جایزه پسر طلایی 2021 باشد. جایزه‌ای که در نهایت به پدری ستاره جوان بارسلونا رسید.

گرینوود در تیم ملی انگلستان

او در عرصه ملی برای تیم‌های ملی زیر 17 و زیر 21 ساله انگلستان بازی کرده است. او در تیم ملی زیر 17 ساله‌ها در تورنمنت آلگاروه پرتغال 6 بازی انجام داد. سپس در 30 اوت 2019 او به تیم ملی زیر 21 ساله‌های انگلستان دعوت شد.

او در این رده اولین بازی ملی خود را در 6 سپتامبر 2019 در مقدماتی یورو 2021 زیر 21 ساله‌ها برابر ترکیه و در جریان پیروزی 3 بر 2 انگلیس انجام داد. او از دقیقه 57 بازی و به عنوان مهره تعویضی وارد میدان شد.

ادامه عملکرد خوب گرینوود موجبات دعوت او به تیم ملی بزرگسالان توسط گرت ساوتگیت را فراهم کرد و او در لیگ ملت‌های اروپا 2021 یک بازی ملی با تیم بزرگسالان را تجربه کرد. در ادامه بیوگرافی میسون گرینوود به سبک بازی او می‌پردازیم.

سبک بازی

گرینوود در ابتدا یک هافبک بود ولی به‌ تدریج به‌ یک مهاجم تبدیل شد. در مه ۲۰۱۹، کلیتون بلکمور بازیکن سابق منچستریونایتد درباره او گفت:

او در کنترل توپ عالی است که با هر دو پایش بسیار خوب بازی می‌کند. او نخستین کسی است که دیده‌ام با پای مخالفش کاشته می‌زند. من تا به‌حال کسی به‌مانند او را ندیده‌ام!

در مارس ۲۰۱۹، مارک سنایور، مربی سابق آکادمی منچستریونایتد، درباره او گفت:

مردم می‌گویند او رابین فن‌پرسی جدید است، ولی من نمی‌دانم. من فکر می‌کنم او خودش است. من هیچ بازیکن دیگری را مانند او ندیده‌ام. سبک بازی او فریبنده است، زیرا سرعت او بسیار زیاد است

در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹، اوله گونار سولشر سرمربی تیم منچستریونایتد، در تمجید از گرینوود گفت:

او می‌تواند در سه پست جلو و چهار پست میانی بازی کند، زیرا او می‌تواند شماره ۱۰ بازی کند، می‌تواند شماره ۷ بازی کند، می‌تواند شماره ۱۱ بازی کند و همچنین می‌تواند شماره ۹ نیز بازی کند. او بازیکنی چپ پاست، ولی می‌تواند با پای راستش نیز طبیعی بازی کند. او می‌تواند پنالتی را هم با با چپش بزند، هم با پای راستش. همچنین ضربات کاشته را می‌تواند هم با پای چپش بزند هم با پای راستش. می‌توان توان ضربه‌زدن با پایش را ۵۰–۵۰ نامید، شاید هم ۵۱–۴۹ با پای چپ.

سوالات متداول

در این بخش به برخی سوالات متداول درباره زندگی شخصی و بیوگرافی میسون گرینوود می‌پردازیم.

همسر میسون گرینوود کیست؟

میسن از دوره دبیرستان با دختری به نام هریت رابسون مدل انگلیسی آشنا بود و از ژانویه 2019 بایکدیگر وارد رابطه شدند اما به دلیل فشارهای ناشی از شیوع ویروس کرونا از یک دیگر جدا شدند. او در 8 ژوئن 2019 عکسی از دوست دختر جدیدش را در اینستاگرام منتشر کرد ولی هنوز از هویت او حرفی نزده است.

اینستاگرام میسون گرینوود

اینستاگرام میسون گرینوود به آدرس masongreenwood در دسترس است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بیوگرافی میسون گرینوود چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *