برنده جایزه گلدن بوی 2021 ؛ جایزه پسر طلایی چیست؟

برنده جایزه گلدن بوی 2021 پدری ستاره جوان خط میانی باشگاه بارسلونا و تیم ملی اسپانیا بود. اما جایزه پسر طلایی چیست و به چه کسانی اهدا می‌شود؟

جایزه پسر طلایی چیست و جایزه پسر طلایی 2021 به چه کسی رسید؟ گلدن بوی یا پسر طلایی (Golden Boy) درواقع جایزه‌ای مختص بهترین بازیکن جوان سال 2021 است که توسط روزنامه‌نگاران ورزشی به بازیکن جوانی که بهترین عملکرد را در یک سال میلادی در اروپا داشته باشید اهدا می‌شود. همه نامزدهای این جایزه بایستی زیر 21 سال سن داشته باشند و در بالاترین دسته لیگ‌های اروپایی فعال باشند.

این جایزه توسط روزنامه‌نگاران توتواسپورت یکی از معتبرترین رسانه‌های ورزشی ایتالیا ایجاد شد. سپس روزنامه‌های دیگری چون بیلد در آلمان، بلیک در سوئیس، آبولا در پرتغال، اکیپ در فرانسه،‌ مارکا در اسپانیا،‌ موندو دپورتیوو در اسپانیا، تائنا در یونان، اسپورت اکسپرس در روسیه، تلگراف در هلند، تایمز در انگلستان و نهایتا فرانس فوتبال نیز به فهرست واجدین شرایط رای دهی آن اضافه شدند. اما جایزه پسر طلایی 2021 به چه کسی رسید؟

برنده جایزه گلدن بوی 2021

برنده جایزه گلدن بوی 2021 ؛ جایزه پسر طلایی چیست؟
برنده جایزه بهترین بازیکن جوان 2021 / برنده جایزه بهترین بازیکن جوان جهان 2021 جایزه پسر طلایی چیست / جایزه گلدن بوی چیست / جایزه بهترین بازیکن جوان سال 2021

جایزه بهترین بازیکن جوان سال 2021 به پدری رودریگز ستاره جوان و هافبک درخشان بارسلونا و تیم ملی اسپانیا رسید. او در 17 سالگی اولین بازی خود با پیراهن بارسا را تجربه کرد و خیلی زود هم به تیم ملی اسپانیا دعوت شد.

پدری در یورو 2020 در ترکیب تیم ملی اسپانیا درخشان ظاهر شد و در المپیک توکیو نیز بازیکن ثابت لاروخا بود. این فعالیت پرفشار مصدومیت مهمی برای پدری در پی داشت و حالا او تا پایان سال 2021 قادر به بازی کردن نیست.

پدری اخیرا قرارداد خود را تا 2026 با بارسا تمدید کرده و بند فسخ یک میلیارد یورویی دارد.  پدری مزد درخشش خود در فصل گذشته را گرفت و امروز از سوی نشریه توتواسپورت به عنوان بهترین بازیکن جوان سال برگزیده شد و جایزه پسر طلایی 2021 را از آن خود کرد.

پدری برای کسب جایزه بهترین بازیکن جوان دنیا 2021 رقبای مهمی چون کریم آدیمی از سالزبورگ، جود بلینگهام از دورتموند، ادواردو کاماوینگا از رئال، دی کنلائر از کلوب بروژ، برایان جیل از تاتنهام،‌ گراونبرخ از آژاکس، میسون گرین‌وود از منچستریونایتد، جمال موسیالا از بایرن مونیخ و البته گاوی از بارسا را پیش رو داشت.

پدری اما با کسب 318 امتیاز با اختلاف قابل توجهی نسبت به جود بلینگهام 119 امتیازی رتبه اول را به خود اختصاص داده و به عنوان بهترین بازیکن جوان دنیا 2021 برگزیده شد.

برنده جایزه گلدن بوی 2021 ؛ جایزه پسر طلایی چیست؟
برنده جایزه بهترین بازیکن جوان 2021 / برنده جایزه بهترین بازیکن جوان جهان 2021 جایزه پسر طلایی چیست / جایزه گلدن بوی چیست / جایزه بهترین بازیکن جوان سال 2021

سال گذشته این عنوان به ارلینگ هالند ستاره نروژی دورتموند رسیده بود و پیش از این نیز ستاره هایی چون لئو مسی، ایسکو، سسک فابرگاس، کیلیان امباپه، ژوائو فلیکس، ماتایس دی لیخت، آندری شوچنکو، لوتار ماتیوس، امیلیو بوتراگنیو، پاول ندود، استفان چاپیوسات، لوکا تونی، سامی اتوئو، ادوین فن درسار، روی کاستا و سباستین ورون نیز این جایزه را کسب کرده بودند.

پدری فصل قبل در 56 بازی برای بارسا توانست 4 گل بزند و عنون قهرمانی کوپا دل ری را کسب کرد. او با اسپانیا نیز در نیمه نهایی یورو 2020 حاضر بود ولی نتوانست به فینال برسد. پدری با اسپانیا به فینال المکپیک توکیو هم رسید ولی به نایب قهرمانی رضایت داد.

مدیر توتواسپورت اعلام کرد که از 40 روزنامه نگار، 24 نفر پدری را شماره یک انتخاب کردند، 9 نفر او را در رده دوم قرار دادند و از نظر سه نفر نیز او جایگاه سوم را داشت. او پس از مسی در سال 2005 دومین بازیکن بارساست که با این جایزه می رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص برنده جایزه گلدن بوی 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *