ورزشگاه الثمامه قطر پنجمین ورزشگاه جام جهانی 2022 رسما افتتاح شد

ورزشگاه الثمامه قطر پنجمین ورزشگاه جام جهانی 2022 است که دیروز و در رقابت فینال امیر کاپ قطر میان تیم‌های السد و الریان افتتاح شد. برای جزئیات بیشتر با ما باشید.

ورزشگاه الثمامه پنجمین استادیوم قطری‌ها برای جام جهانی 2022 است. این استادیوم در نزدیکی فرودگان بین‌المللی حمد قرار گرفته است و طارحی آن با الهام از کلاه سنتی عربی یا عرقچین ساخته شده است.

این استادیوم شب گذشته رسما و در فینال چهل و نهمین دوره از جام امیر یا جام حذفی قطر افتتاح شد. این استادیوم 40 هزار نفری یکی از مهمترین ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی 2022 است و در حضور امیر قطر رسما رونمایی شد.

ورزشگاه الثمامه قطر پنجمین ورزشگاه جام جهانی 2022 رسما افتتاح شد

ساخت این ورزشگاه نیز مانند دیگر سازه‌های جام جهانی 2022 حواشی زیادی برای قطری‌ها در پی داشت و توسط چندین سازمان حقوق بشری محکوم شد. عفو بین‌الملل مدعی شده که حدود 15000 هزار کارگر مهاجر در شرایط نامناسب کار در زمان ساخت استادیوم‌های قطر جان باخته‌اند.

در حاشیه افتتاح رسمی ورزشگاه در فینال جام امیر،‌ تمیم بن حمد آل ثانی امیر فعلی قطر و برخی سفرای جام جهانی 2022 نظیر سامی اتوئو، دی بوئر و کافو نیز در ورزشگاه حضور داشتند. این استادیوم همانند ورزشگاه‌های بین‌المللی خلیفه، الجنوب، اجوکیشن سیتی و احمد بن علی از سیستم تهویه مطبوع بهره‌مند است.

ورزشگاه الثمامه قطر پنجمین ورزشگاه جام جهانی 2022 رسما افتتاح شد

فینال رقابت‌های امیر کاپ سال جاری مابین السد قهرمان 17 دوره این جام و الریان قهرمان 6 دوره این جام برگزار شد. شجاع خلیل زاده مدافع ایرانی الریان و خامس رودریگز ستاره کلمبیایی الریان نیز در این بازی در ترکیب تیم خود اویتالایف بودند.

فینال جام امیر قطر همچنین نخستین دیدار پس از شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رفت که هواداران قطری، به صورت صد درصد در ورزشگاه‌های این کشور حاضر شدند.

یاسین براهیمی در دقیقه 44 و از روی نقطه پنالتی دروازه السد را گشود تا بازی با همین نتیجه در نیمه اول به نفع شاگردان لوران بلان پایان یابد. در نیمه دوم اما فشارهای السد جواب داد و شاگران ژاوی هرناندس در دقیقه 58 صاحب یک ضربه پنالتی شدند. این پنالتی توسط ستاره اسپانیایی السد و بازیکن سابق آرسنال و ویارئال یعنی سانتی کازورلا به گل بدل شد.

بازی با همین نتیجه در وقت‌های قانونی و اضافه پایان یافت تا قهرمان رقابت‌ها از طریق ضربات پنالتی مشخص شود. در ضربات پنالتی همه بازیکنان پنالتی خود را گل کردند جز شجاع خلیل‌زاده زننده پنالتی پنجم الریان. خراب شدن پنالتی شجاع همانا و از دست رفتن جام برای الریان هم همان. در ادامه شما را به تماشای مجموعه تصاویر افتتاحیه استادیوم الثمامه قطر دعوت می‌کنیم:

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ورزشگاه الثمامه قطر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *