رکوردشکنی علیرضا فیروزجا در شطرنج قهرمانی اروپا

رکوردشکنی علیرضا فیروزجا در شطرنج قهرمانی اروپا در شرایطی اتفاق می‌افتد که در طول تاریخ تنها 15 نفر توانسته‌اند از ریتینگ 2800 عبور کنند. با ما باشید.

در دور پایانی رقابت‌های قهرمانی تیمی اروپا علیرضا فیروزجا شطرنج باز ایرانی الاصل فرانسه به مصاف شهریار ممدیاروف سوپر استاد بزرگ آذربایجانی رفت و موفق شد به پیروزی دست پیدا کند. فیروزجا با این پیروزی از ۹ امتیاز ممکن هشت امتیاز را به دست آورد و بدون شکست و با ۷ پیروزی و دو تساوی عملکرد عالی را به ثبت برساند.

رکوردشکنی علیرضا فیروزجا در شطرنج قهرمانی اروپا

علیرضا فیروزجا ستاره بی چون و چرای این روزهای شطرنج جهان در دور پایانی رقابت های قهرمانی تیمی اروپا، روی میز یک تیم ملی فرانسه مقابل شهریار ممدیاروف سوپر استاد بزرگ نامدار آذربایجان به برتری رسید و ضمن کسب رکورد فوق العاده ۸ امتیاز از ۹ بازی مدال طلای میز یک اروپا را نیز از آن خود کرد. مدیاروف ششمین ریتینگ برتر تاریخ شطرنج جهان را در سال ۲۰۱۸ به ثبت رسانده بود و با ریتینگ ۲۸۱۸ در آن سال نفر سوم جهان بود!

رکوردشکنی علیرضا فیروزجا در شطرنج قهرمانی اروپا
علیرضا فیروزجا شطرنج / صعود فیروزجا به رتبه دوم جهان / شکستن رکورد کارلسن توسط فیروزجا

بیشتر بخوانید:

فیروزجا با کسب این پیروزی ریتینگش را به عدد خیره کننده ۲۸۰۳.۹ رساند تا پس از مگنوس کارلسن نروژی در رده دوم جهان بایستد. کارلسن در سال ۲۰۰۹ و در آستانه تولد نوزده سالگی اش موفق به عبور از ریتینگ ۲۸۰۰ شده بود. در حال حاضر غیر از کارلسن که قهرمان جهان است هیچ بازیکن دیگری در محدوده ریتینگ ۲۸۰۰ قرار ندارد.

فیروزجا با این موفقیت توانست به باشگاه ۲۸۰۰ تایی های جهان راه پیدا کند. باشگاهی که پیش از او تنها ۱۴ نفر در تاریخ توانسته بودند به آن راه پیدا کنند و نوجوان ۱۸ ساله مازندرانی پانزدهمین بازیکنی است که به این جمع راه پیدا می کند.

تیم فرانسه که پیش از این در دور قبل در مقام بیستم این رقابت‌ها ایستاده بود با درخشش شطرنج باز ایرانی موفق شد در رده دوم این مسابقات بایستد و به لطف فیروزجا مدال نقره را به نام خود کند. اوکراین در پایان این رقابتها اول شد و مدال طلا این رقابت‌ها را کسب کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص رکوردشکنی علیرضا فیروزجا در شطرنج قهرمانی اروپا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *