علی دایی سرمربی سوریه می‌شود؟ [+بررسی شایعات و احتمالات]

آیا علی دایی سرمربی سوریه می‌شود؟ با توجه به نتایج بد تیم ملی سوریه و اخراج نزار محروس این شایعات بار دیگر قوت گرفته است. با ما در ادامه همراه باشید.

تیم ملی فوتبال سوریه در جریان دیدار برگشت مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا با 3 گل مقابل ایران شکست خورد تا با همان نتایج بد گذشته و با تنها 2 امتیاز در قعر جدول جا بگیرد. مطابق با پیش‌بینی‌هایی که از چند هفته قبل مطرح شده بود بلافاصله بعد از این شکست نزار محروس از تیم ملی سوریه اخراج شد.

با اخراج نزار محروس از تیم ملی سوریه ،‌ شایعاتی درباره حضور علی دایی روی نیمکت تیم ملی سوریه مطرح شده است. اما آیا علی دایی سرمربی تیم ملی سوریه می‌شود؟ با ما باشید.

علی دایی سرمربی سوریه می‌شود؟

علی دایی سرمربی سوریه می‌شود؟ [+بررسی شایعات و احتمالات]

در حال حاضر و در رسانه‌های سوری از برخی گزینه‌های داخلی برای هدایت تیم ملی سوریه سخن به میان آمده است،‌ اما یکی از نام‌های مهمی که در این میان طرح شده است،‌ اسطوره فوتبال ایران و جهان و سرمربی سابق تیم‌ ملی ایران و پرسپولیس است. البته که فدارسیون فوتبال سوریه مذاکره با دایی را رد کرده است.

سوریه پیش از شکست سنگین مقابل ایران،‌ مقابل عراق مساوی کرد تا در مجموع و از دور رفت بازی‌ها که با شکست 1 بر 0 در تهران آغاز شد تنها 1 امتیاز اندوخته باشد. آن‌ها جز این دو شکست مقابل لبنان و کره‌جنوبی تجربه کردند و یک امتیاز هم از امارات گرفتند. با این نتایج بد اخراج نزار محروس قابل پیش بینی بود اما آیا علی دایی سرمربی تیم ملی سوریه می‌شود؟

بیشتر بخوانید:

علی دایی سرمربی سوریه می‌شود؟

تیم سوریه نیمکت لرزانی در مسیر رسیدن به مسابقات نهایی جام جهانی داشت. نزار محروس که حالا اخراج شده خود جانشین نبیل معلولی شد که در دورهای اولیه انتخابی عملکرد خیلی خوبی نداشت. حالا نزار محروس که از نام‌های شناخته شده فوتبال سوریه و از بازیکنان مهم تاریخ فوتبال این کشور نیز محسوب می‌شود بعد از یک تجربه نه‌چندان جذاب در تیم ملی از شغل خود برکنار شده است و سوریه دور برگشت انتخابی جام‌جهانی، یعنی 4 بازی مقابل کره،‌ عراق،‌ امارات و لبنان را با سرمربی دیگری ادامه می‌دهد.

اما خبر جذابی که در این میان منتشر شده مربوط به انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی سوریه است. به نقل از برخی رسانه‌ها،‌ فدارسیون فوتبال سوریه از طریق یک رابط با علی دایی تماس گرفته تا برای وضعیت واگذاری هدایت تیم ملی سوریه به او مذاکره کند.

علی دایی سرمربی سوریه می‌شود؟ [+بررسی شایعات و احتمالات]
نزار محروس اخراج شد / اخراج نزار محروس / اخراج سرمربی تیم ملی سوریه
این مذاکرات پس از شکست سوریه مقابل لبنان آغاز شده اما باتوجه به اینکه دایی این شرط را گذاشته بوده که اگر اتفاقی قرار است رخ بدهد بعد از بازی مقابل ایران باشد، ادامه مذاکرات به آینده موکول شده و ممکن است با کسب نتیجه ای که مدنظر ماست، دور تازه‌ مذاکرات بین طرفین آغاز شود.

جالب است بدانید که کشور سوریه قبلا نیز از مربیان ایرانی بهره برده و جلال طالبی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۹۸ در مدتی کوتاه هدایت تیم ملی فوتبال سوریه را برعهده داشته است. او پس از جام ملتهای آسیا لبنان ۲۰۰۰ کمتر از یک سال این سمت را پذیرفت و البته دوره ناموفقی در آنجا داشت.

آخرین تجربه علی دایی به کار در تیم سایپا برمی‌گردد که تیم او موفق شد سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را هم کسب کند اما پس از آن به دلایلی دایی از فوتبال ایران کنار رفت. در ادامه صحبت‌هایی مبنی بر حضور او در تیم ب اورتون به عنوان مربی وجود داشت که به نتیجه نرسید. دایی سابقه یک قهرمانی لیگ برتر و دو جام حذفی را هم دارد. باید دید که این تماس‌ها و مذاکرات به چه سرانجامی خواهند رسید.

بیشتر بخوانید:

علی دایی سرمربی سوریه می‌شود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *