رکورد سریعترین تعویض لاستیک فرمول یک ؛ لیست پیت استاپ های سریع

رکورد سریعترین تعویض لاستیک فرمول یک را در این مطلب بررسی خواهیم کرد. برای آشنایی با سریعترین پیت استاپ های تاری فرمول یک با ما باشید.

همه دوستداران فرمول یک می‌دانند که پیت استاپ یا تعویض لاستیک اهمیت زیادی در مسابقات فرمول یک دارد و تیم‌ها یک رده‌بندی امتیازی از نظر سرعت تعویض لاستیک دارند.

مسئله تعویض لاستیک،‌ سرعت آن،‌ هماهنگی گروه و بازگشت خودرو آنقدر حیاتی است که تیم‌های فرمول یک می‌کوشند افراد متخصص را با دستمزد بالا و تمرین‌های زیاد برای اینکار استخدام کنند. این تعویض لاستیک بعضا در صدم ثانیه‌ها اهمیت خود را نشان می‌دهد و نتیجه نهایی مسابقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شاید در این زمان بسیار کوتاه، آن چندنفری که قرار است لاستیک‌های کهنه را از روی خودرو بیرون آورده و لاستیک‌های جدید را کارگذاری کنند، بیشترین فشار را به شانه‌هایشان احساس کنند. تنها کافی است یک اشتباه هرچند کوچک از سوی هر یک از این گروه سر بزند تا کل گروه، آن زمان فوق ارزشمندی را که صدم‌های ثانیه تصمیم گیر نهایی هستند، ازدست‌داده و درنهایت، تفاوت چشمگیری را با رقیبانش احساس کند. در نتیجه این اهمیتی که پیت استاپ در فرمول یک دارد در این نوشتار قصد داریم رکورد پیت استاپ در Formula 1 را بررسی کنیم.

رکورد سریعترین تعویض لاستیک فرمول یک

رکورد سریعترین تعویض لاستیک فرمول یک ؛ لیست پیت استاپ های سریع
سریعترین تعویض لاستیک در مسابقات فرمول 1 / رکورد تعویض لاستیک در فرمول یک / رکورد پیت استاپ در Formula 1 / سریعترین پیت استاپ در مسابقات فرمول 1 (F1)

در حال حاضر رکورد تعویض لاستیک در فرمول یک متعلق به تیم ردبول ریسینگ و گرندپری بریتانیا 2019 است. پیست سیلورستون انگلستان میزبان این گرندپری جذاب بود و طی همین جایزه بزرگ تیم ردبول ریسینگ با ثبت زمان 1.91 ثانیه سریعترین رکورد فرمول یک تاریخ را ثبت کرد.

لوئیس همیلتون با پیروزی گرندپری فرمول یک بریتانیا به پایان برد تا رکورد فوق‌العاده ۶ پیروزی در پیست سیلورستون و جایزه بزرگ بریتانیا را کسب کند. اما این لحظه، تنها رکورد ثبت‌شده در گرندپری بریتانیا ۲۰۱۹ نبود؛ هنگامی که پیر گسلی وارد پیت‌لین شد تا لاستیک‌های فرسوده خود را تعویض کند، تیم ردبول توانستند چهار چرخ خودرو را در زمان ۱/۹۱ ثانیه تعویض کنند. رکورد جدید، ۰/۰۱ ثانیه سریع‌تر از رکورد جهانی قبلی است که سال‌های گذشته توسط تیم‌های ردبول و ویلیامز ثبت شد. ویدیوی زیر مربوط به سریعترین پیت استاپ در مسابقات فرمول 1 (F1) توسط تیم ردبول است:

پیش از این رکورد سریع‌ترین پیت استاپ جهان در تاریخ فرمول یک، در اختیار تیم ویلیامز بود. مکانیک‌های این تیم در گرند‌پری آذربایجان سال ۲۰۱۶، تایرهای خودروی فلیپه ماسا را در زمان ۱/۹۲ ثانیه تعویض کردند.

رکورد سریعترین تعویض لاستیک فرمول یک ؛ لیست پیت استاپ های سریع
سریعترین تعویض لاستیک در مسابقات فرمول 1 / رکورد تعویض لاستیک در فرمول یک / رکورد پیت استاپ در Formula 1 / سریعترین پیت استاپ در مسابقات فرمول 1 (F1)

تیم ویلیامز ادعا می‌کند که آن‌ها این کار را در ۱/۸۹ ثانیه انجام داده‌اند، اما برگزارکنندگان مسابقات فرمول یک این زمان را نپذیرفتند. در آن زمان، مدیر تیم ویلیامز گفت که اعتقاد دارد ثبت زمان سریع‌تر ممکن است؛ چیزی که مکانیک‌های ردبول در نهایت آن را ثابت کردند.

رکوردشکنی ردبول، یکی از سریع‌ترین پیت استاپ‌های کمتر از ۲ ثانیه تاریخ فرمول یک است؛ اما قطعا آخرین آن نخواهد بود. در ادامه شما را به تماشای فهرست ده موردی سریعترین تعویض لاستیک در مسابقات فرمول 1 دعوت می‌کنیم:

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص رکورد سریعترین تعویض لاستیک فرمول یک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *