مدال طلای المپیک کمیل قاسمی رسما تایید شد [نامه رسمی کمیته بین‌المللی المپیک]

مدال طلای المپیک کمیل قاسمی در المپیک 2012 لندن حالا بعد از نزدیک به 10 سال رسما تایید شده است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر ماجرا با ما همراه باشید.

با آزمایش مجدد نمونه‌های دوپینگ المپیک ۲۰۱۲ لندن، تست دوپینگ آرتور تایمازوف ازبکستانی و مودزامانشویلی گرجستانی که در وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد به مدال طلا و نقره رسیده بودند، مثبت شد.

بر همین اساس پس از بررسی‌های بسیار و علی رغم حرف و حدیث‌هایی فراوانی که در این مدت بوجود آمد، اما سرانجام کمیته بین المللی المپیک مدال طلای کمیل قاسمی را در المپیک ۲۰۱۲ لندن به صورت رسمی تائید کرد.

گفتنی است قرار است کمیته ملی المپیک در اولین فرصت مدال برنز کمیل قاسمی را به کمیته بین‌المللی المپیک تحویل دهد تا آن‌ها نیز مدال طلا را برای ایران ارسال کنند.

مدال طلای المپیک کمیل قاسمی رسما تایید شد

پس از اینکه نمونه‌های دوپینگ المپیک ۲۰۱۲ لندن مورد بررسی مجدد قرار گرفت تست دوپینگ آرتور تایمازوف ازبکستانی که در وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی شده بود و همچنین مدال نقره مودزامانشویلی گرجستانی، مثبت شد.

پس از تایید نهایی دوپینگ این کشتی گیران اعلام شد که مدال طلای این وزن به کمیل قاسمی کشتی گیر سنگین وزن ایران می رسد که در المپیک لندن برنز گرفته بود.

پروسه تایید نهایی و تعویض مدالها  زمان‌ زیادی برد و کمیته ملی المپیک هم برای انجام هر چه سریع تر پروسه چندین مرتبه نامه نگاری کرد که در نهایت کمیته بین المللی المپیک رسما مدال طلای کمیل قاسمی را تایید کرد.

مدال طلای المپیک کمیل قاسمی رسما تایید شد [نامه رسمی کمیته بین‌المللی المپیک]
مدال طلای کمیل قاسمی / مدال المپیک کمیل قاسمی / مدال طلای المپیک قاسمی
بر این اساس باید کمیته ملی المپیک مدال برنز کمیل کمیل قاسمی را به کمیته بین‌المللی المپیک تحویل دهد و آنها نیز مدال طلا را برای ایران ارسال کنند. حسین نقیبی مربی کمیل قاسمی این خبر را تائید کرد. پیش از این نیز در رشته وزنه برداری مدال طلای نواب نصیر شلال و نقره کیانوش رستمی در حاشیه المپیک توکیو تحویل کادر سرپرستی کاروان ایران شد. متن نامه کمیته بین المللی المپیک به شرح زیر است:

پیرو تصمیمات کمیسیون انضباطی کمیته بین المللی المپیک در تاریخ های ۱۷ جوالی ۲۰۱۹ (۲۶ تیرماه ۹۸ )و ۱۶ ژانویه ۲۰۱۹( ۲۶ دی ماه ۹۷ ) در خصوص مردود اعالم شدن نتایج کسب شده توسط آقای آرتور تایمازوف، ورزشکار کمیته ملی المپیک ازبکستان و داویت مودزماناشویلی ورزشکار کمیته ملی المپیک گرجستان در بازی های لندن ۲۰۱۲، پس از انجام رده بندی مجدد از سوی فدراسیون بین المللی این رشته ) اتحادیه جهانی کشتی با افتخار به استحضار می رساند آقای کمیل قاسمی در جایگاه نخست دسته ۲۱۱ کیلوگرم کشتی آزاد آقایان سی اُمین دوره بازی های المپیک ۱۱۲۱ لندن قرار گرفت.

به منظور انجام اقدامات الزم برای تخصیص مدال طال به او، خواهشمند است موارد ذیل را از آقای کمیل قاسمی تحویل گرفته و به ما ارسال کنید: ۱. مدال برنز ۲. بج مدال آور مقام سوم ۳. گواهی کسب جایگاه سوم

لطفاً موارد فوق الذکر را تا تاریخ ۱۲ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۱ آذر ۱۴۰۰) به دپارتمان ارتباطات کمیته های ملی المپیک IOC تحویل دهید، پس از آن در اسرع وقت مدال، بج و گواهی مقام اول آقای کمیل قاسمی به شما ارسال خواهد شد.

براساس بند ۱۷ دستورکار المپیک که به تصویب هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک رسیده است، گزینه های مختلفی برای مراسم تخصیص مجدد مدال وجود دارد که آقای کمیل قاسمی می تواند در یکی از آن ها مدال خود را دریافت کند. توجه داشته باشید در حال حاضر به دلیل بحران همه گیری کوید-۱۹ در جهان گزینه برگزاری مراسم اهداء مدال در موزه المپیک امکان پذیر است. البته تصمیم داریم با رعایت قوانین و محدودیت های اجتماعی تعیین شده از سوی دولت سوئیس و منوط بر تشخیص مساعد بودن شرایط از سوی کمیته بین المللی المپیک این گزینه را هم تا ماه آوریل ۲۰۲۲ مجدد راه اندازی کنیم. همچنین در نظر داشته باشید تخصیص مجدد مدال در صورتی انجام می شود که ورزشکار تعلیق نباشد و نقض قوانین مبارزه با دوپینگ نداشته باشد. در صورت وجود هرگونه سوال با ما در تماس باشید.

بیشتر بخوانید:

تایید رسمی مدال طلای المپیک کمیل قاسمی

علیرضا رضایی در گفتگو با رسانه‌ها درخصوص تاییدیه مدال طلای المپیک کمیل قاسمی گفت:

تقریبا حدود 2 سال است که خبر قطعی قهرمانی کمیل قاسمی به طور رسمی اعلام شده بود اما نیاز به یک تاییدیه داشت که خداراشکر انجام شد و مدال طلا المپیک 2012 لندن ایشان به ثبت نهایی رسید.

قهرمان اسبق کشتی آزاد درخصوص انتخاب دو نماینده کشتی آزاد و فرنگی ایران در کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک اظهار داشت:

خیلی در جریان روند و مسائل کمیسیون ورزشکاران نیستم اما اگر شرایطی ایجاد شود که بتوانند روی ورزش المپیکی و تصمیم گیری‌های مهم برای پیشرفت و توسعه ورزش ایران تاثیر بگذارند و صرفا یک حضور تشریفاتی نباشد، قطعا اتفاق خوب و مثبتی خواهد بود. امیدوارم ورزش کشورمان در روند رو به جلو قرار بگیرد.

او درباره دیدار دوستانه در بهمن ماه به میزبانی آمریکا تصریح کرد:

امیدوارم تیم ایران با بهترین شرایط و آمادگی بالا در این مسابقات حضور پیدا کند و به امید خدا بتواند با بهترین نتیجه از این مسابقات خارج شود.

رضایی درمورد نتایج لیگ کشتی و راهیابی تیم‌های برتر به فینال این رقابت‌ها افزود:

4 تیم مدعی صعود مشخص شدند. تیم صنایع، تیم آمل، تیم دانشگاه آزاد و همچنین تیم ما هم به همین صورت مسابقات را به خوبی پشت سر گذاشتیم و منتظر اعلام تاریخ دقیق فدراسیون کشتی برای دیدارهای پایانی هستیم. فکر ‌می‌کنم امسال لیگ خیلی خوبی نسبت به سال گذشته داشته باشیم و دیدارهای جذابی را خواهیم داشت.

نایب قهرمان اسبق المپیک درباره حمایت‌های فدراسیون از کشتی تصریح کرد:

زمان بیشتری باید به لیگ اختصاص دهیم، خوشبختانه نگاه فدراسیون به لیگ یک نگاه جدی است و اعتقاد راسخی به بحث لیگ دارند. فکر می‌کنم این بحث زمان بیشتری را طلب می‌کند و متوجه مسائل فنی و دغدغه های ملی هم هستیم اما یک واقعیتی است که اسپانسرها با زمان یک ماه و نیم کمی مشکل دارند، اگر مدت بیشتری باشد قطعا استقبال بیشتری خواهد شد. حداقل 3 ماه لیگ باید طول بکشد. برای چرخه تیم ملی یا مسابقات دیگر مثل جام تختی و یا مسابقات آسیایی اگر به این دید نگاه کنیم قطعا زمان بیشتری را در اختیار خواهم داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ مدال طلای المپیک کمیل قاسمی رسما تایید شد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *