ژاوی سرمربی بارسلونا خواهد شد؟ احتمال بازگشت Xavi به بارسلونا چقدر است؟

ژاوی سرمربی بارسلونا خواهد شد؟ این سوالی است که بلافاصله با اخراج رونالدو کومان برای هر هوادارا بارسا مطرح شده است. اما در بررسی این موضوع با ما باشید.

بعد از کسب نتایج ضعیف توسط رونالد کومان او از سوی مدیریت باشگاه اخراج شد و از حالا درباره آینده بلوگرانا بحث حضور ژاوی طرح شده است. بحثی که چندی پیش نیز مطرح شده بود اما با توجه به اینکه کومان برای مدتی ماندگار شد به نظر قضیه منتفی شد.

اما حالا و بعد از کسب نتایج ضعیف توسط کومان، شکست در الکلاسیکو به میزبانی نیوکمپ و شکست تحقیر آمیز در خانه رایووایکانو بالخره حکم اخراج کومان صادر شد. اما آیا ژاوی سرمربی بارسلونا خواهد شد.

ژاوی سرمربی بارسلونا خواهد شد؟

ژاوی سرمربی بارسلونا خواهد شد؟ احتمال بازگشت Xavi به بارسلونا چقدر است؟
ژاوی مربی بارسلونا

با اخراج کومان و به طور موقت سرخی بارخوان به به عنوان سرمربی موقت انتخاب شده است اما برای آینده او هیچ تضمینی وجود ندارد. به نظر انتخاب ژاوی برای سرمربیگری بارسلونا بسیار محتمل است. حال باید دید آیا بازگشت ژاوی به بارسلونا عملی می‌شود؟

نشریه العرب چاپ قطر درباره بازگشت ژاوی به بارسلونا نوشته که سران السد مذاکرات خود با پاتریس کارتیرون سرمربی فرانسوی الزمالک را آغاز کرده‌اند. این در شرایطی که باشگاه السد نسبت به احتمال جدایی ژاوی از این تیم واکنش تندی نشان داده بود. ولی گویا اصرارهای شخص ژاوی در کنار بندی در قرارداد او که کاملا مرتبط با پیشنهاد احتمالی بارسا است سبب شده تا سران باشگاه قطری کوتاه بیایند. در اولین واکنش درباره احتمال بازگشت ژاوی، کارلو آنجلوتی سرمربی ایتالیایی رئال گفته:

به عنوان بازیکن شناخت بسیار خوبی از او دارم و بهترین ها را برایش آرزو می کنم.

بنابر اعلام بسیاری از رسانه‌های ایالت کاتالونیا، لاپورتا عازم دوحه شده تا مذاکرات نهایی برای انتقال ژاوی به بارسا را انجام دهد. باشگاه قطری امیدوار به حفظ ژاوی است تا ضمن حفظ صدرنشینی در لیگ ستارگان قطر نسبت به تداوم روند قهرمانی‌های متوالی نیز موفق باشد.

بازگشت ژاوی به بارسلونا

ژاوی سرمربی بارسلونا خواهد شد؟ احتمال بازگشت Xavi به بارسلونا چقدر است؟
ژاوی مربی بارسلونا

روزنامه معروف موندو دپورتیوو چاپ کاتالونیا مدعی شده که رافائل یوسته نایب رئیس بارسلونا و متئو مدیر ورزشی بارسا به دوحه سفر کرده‌اند تا اساسی‌ترین مقدمات برای انتقال ژاوی را فراهم کنند. روز پنجشنبه این دو با هافبک پیشین بارسا ملاقاتی داشته‌اند و به نظر می‌رسد که انتقال ژاوی به بارسلونا قطعی است.

اسپورت یکی دیگر از نشریات معروف کاتالونیا نیز مدعی که ژاوی 41 ساله به بازیکنان خود در السد گفته که تا هفته آینده این تیم را ترک خواهد کرد. به نظر ژاوی در همه جنبه‌ها با بارسا کنار آمده و دیگر نگرانی‌ها و بهانه‌های قبلی برای برای نپذیرفتن پیشنهاد بارسا نیز در میان نیست.

رومانو خبرنگار سرشناس ایتالیایی که در حوزه نقل و انتقالات بسیار فعال است از اینکه مذاکرات ژاوی و سران بارسا در مراحل پایانی است گفت. گویا بارسا قصد دارد تا پایان بازی‌هایی که ژاوی قصد دارد هدایت السد را برعهده داشته باشد صبر کند. این یعنی تاریخ 3 نوامبر مقارن با 12 آبان.

به نظر می‌رسد حضور ژاوی در بارسلونا سبب افزایش شانس بازیکنانی چون کلمنت لنگله،‌ اریک گارسیا و ریکی پویج شانس بیشتری برای بازی خواهند داشت. از سویی به نظر ممکن است افرادی مانند کوتینیو و پیکه یا بازیکنانی چون دیپای و دی یونگ که توسط کومان به بارسا آمده‌اند یحتمل در آستانه جدایی قرار خواهند گرفت.

چه زمانی ژاوی سرمربی بارسلونا خواهد شد؟

هرناندز اصلی‌ترین گزینه جانشینی کومان است. عملکرد بارسا بعد از اخراج کومان نیز تغییر خاصی نداشته است و بازی آخر آن‌ها در لالیگا با مربی موقت نیز نتیجه بهتر از تساوی در نیوکمپ در پی نداشت.

ژاوی اما قصد دارد با احترام از السد خارج شود. او گفته که بعد از صحبت با سران بارسا با محمد بن حمد،‌ مالک باشگاه السد ملاقات می‌کند و درباره جدایی صحبت خواهد کرد.

در قرارداد ژاوی بند آزادسازی رایگان وجود ندارد چراکه برایش یک بند و مبلغ آزادسازی تعیین شده است. البته در همین قرارداد آمده که در صورتی که ژاوی از بارسا پیشنهاد داشته باشد مشکلی برای جدایی از السد ندارد و با مخالفت این تیم مواجه نخواهد شد.

در بهترین حالت ژاوی حداقل تا 10 روز دیگر سرمربی السد است. او می‌خواهد با تیمی خداحافظی کند که 4 سال در ترکیب آن بازی و 2 سال روی نیمکت آن مربیگری کرد. او 4 جام به عنوان بازیکن و 7 جام به عنوان مربی در تیم قطری کسب کرده است. ژاوی همچنین قصد دارد در حساس‌ترین بازی فصل مقابل الدوحیل رده دومی همچنان روی نیمکت تیم باشد. این پیروزی جایگاه برتر السد را در صدر جدول تضمین می‌کند.

ژاوی البته با رفتن از السد قرار نیست با قطر خداحافظی کند چراکه او سفیر جام جهانی قطر 2022 نیز هست. ژاوی بدین ترتیب احتمالا در یک پیش‌بینی ساده در 29 آبان و در بازی مقابل اسپانیول اولین تجربه سرمربیگری خود در بارسا را خواهد داشت.

نظر گواردیولا درباره سرمربیگری ژاوی در بارسلونا

ژاوی سرمربی بارسلونا خواهد شد؟ احتمال بازگشت Xavi به بارسلونا چقدر است؟
ژاوی مربی بارسلونا

سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی که سابقه مربیگری بارسایی که ژاوی ستاره آن بود را نیز داشته درباره اخراج کومان و بازگشت ژاوی به بارسلونا گفته:

تردیدی ندارم، ژاوی آماده پذیرش چالش سرمربی‌گری بارسلونا است.

از مهمترین افتخارات ژاوی ر دوران درخشان 17 ساله حضورش در بارسا باید به هشت قهرمانی لالیگا،‌ سه کوپا دل ری، چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا،‌ دو قهرمانی سوپرجام اروپا و دو قهرمانی جام باشگاه‌های جهان اشاره کرد. گواردیولا در روز 29 اکتبر و در واکنش به شایعات انتخاب ژاوی به سمت سرمربیگری بارسلونا گفت:

نمی‌دانم چه خواهد شد، اما مطمئنم دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد. تردیدی ندارم ژاوی آماده پذیرش چالش سرمربی‌گری بارسلونا است.

وی ادامه داد: «کومان، سرجی بارخوان، ژاوی و من می‌دانیم که یک مربی برای بقا، باید نتیجه بگیرد و همه چیز به نتایجی که کسب می‌کند، بستگی دارد. نه من و نه هیچ مربی دیگری بدون کسب نتیجه دوام نمی‌آورد. مهم نیست چه سبک و ایده‌ای دارید و تیم‌تان چطور بازی می‌کند، فقط باید نتیجه بگیرید.»

بیشتر بخوانید: 

نظر شما در خصوص ژاوی سرمربی بارسلونا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *