جام ملت های فوتبال زنان آسیا 2022 ؛‌ همگروه‌های زنان فوتبالیست ایرانی مشخص شدند

جام ملت های فوتبال زنان آسیا 2022 با اولین حضور تیم ملی ایران برای ما جذابیت خاصی یافته است. حالا با قرعه کشی این رقابت‌ها، ملی پوشان رقبای خود را شناختند.

دیروز از ساعت 10:30 صبح به وقت ایران مراسم قرعه کشی مسابقات جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا 2022 که به میزبانی هند برگزار خواهد شد انجام شد و تیم ملی فوتبال بانوان ایران نیز رقبای خود را در مرحله گروهی بازی‌ها شناخت. در ادامه برای جزئیات بیشتر از جام ملت های فوتبال زنان 2022 با ما باشید.

جام ملت های فوتبال زنان آسیا 2022

ایران بنابر این قرعه کشی با چین،‌ پرافتخاترین تیم رقابت‌ها و مدعی عنوان قهرمانی، هند میزبان و البته چین تایپه همگروه شده است. این مسابقات از 30 دی ماه 1400 در هند برگزار خواهد شد.

تیم چین در جایگاه هفدهم رنکینگ جهانی فیفا است. چین تایپه رده 40 دارد و هند رتبه 57 را به خود اختصاص داده است. زنان فوتبالیست ایرانی در این رده بنده جایگاه 72 را به خود اختصاص داده‌اند. این اولین صعود زنان فوتبالیست ایرانی به مسابقات جام ملت های زنان آسیا است. در ادامه جدول گروه‌های سه گانه جام ملت های فوتبال بانوان آسیا 2022 را ببینید:

  • گروه اول: هند، چین،چین تایپه، ایران
  • گروه دوم: استرالیا، تایلند، فیلیپین، اندونزی
  • گروه سوم: ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، میانمار
جام ملت های فوتبال زنان آسیا 2022 ؛‌ همگروه‌های زنان فوتبالیست ایرانی مشخص شدند
جام ملت های زنان آسیا

شیوه برگزاری مسابقات و صعود از گروه‌ها بدین شکل است که دو تیم برتر هر گروه به علاوه دو تیم از بهترین تیم‌های سوم (مجموعا هشت تیم) به مرحله یک چهارم نهایی صعود می‌کنند.

با توجه به اینکه این مسابقات در سه گروه برگزار می‌شود، زنان فوتبالیست ایرانی حتی در صورت سوم شدن شانس بالایی برای صعود به یک چهارم نهایی و تاریخسازی بیشتر دارند. اما باید منتظر آغاز رقابت‌ها باشیم.

تا به امروز 19 دوره جام ملت های فوتبال بانوان آسیا برگزار شده است که ژاپن و تایلند در 16 دوره آن حضور داشته‌اند. چین و هنگ‌کنگ نیز با 14 حضور در نوع خود رکورددار هستند. در ادامه با ما باشید تا وضعیت هم گروه‌های ایران در جام ملت های فوتبال زنان 2022 را بررسی می‌کنیم.

واکنش مریم ایراندوست به همگروهی با چین

جام ملت های فوتبال زنان آسیا 2022 ؛‌ همگروه‌های زنان فوتبالیست ایرانی مشخص شدند
جام ملت های زنان آسیا / جام ملت های فوتبال زنان آسیا 2022

مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران ابتدا از حس و حال پیش از قرعه کشی گفت:

در مورد قرعه کشی مرحله نهایی که توسط ای اف سی صورت گرفت باید بگویم حس فوق العاده ای بود که برای اولین بار جز 12 تیم آسیا قرار داشتیم. هم کادر فنی و بازیکنان و حتی هواداران بی صبرانه منتظر قرعه کشی بودند.

او معتقد است که تیم ملی در گروه آسانی قرار نگرفته است:

انتظاری که از قرعه کشی داشتیم، رخ داد. در گروه آسانی قرار نداریم، اما امیدوارم با حمایت هایی که تا الان از سوی فدراسیون فوتبال مخصوص رییس فدراسیون صورت گرفته، با تدارکات قویی پیش رویم و معتقدم ایران می تواند حریف قوی برای تیم های همگروه خود باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران در با اشاره به سوابق همگروهی های تیمش تاکید کرد:

تیم چین چند دوره قهرمان آسیا بوده و چین تایپه نیز حریف دست و پا بسته ای نیست اما ما نیز از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم تا نماینده شایسته ای برای کشور عزیزمان باشیم.

چین ؛‌ مثل همیشه مدعی

چین پرافتخارترین تیم این رقابت‌هاست که در 14 حضور پیشین خود 8 بار عنوان قهرمانی را کسب کرده است. آن‌ها اولین قهرمانی را در سال 1986 کسب کرده و سپس 6 دوره پیاپی از آن دفاع کردند تا بالخره در سال 2001 تیم ملی زنان کره شمالی قهرمان بازی‌ها شد و چین در جایگاه سوم قرار گرفت.

چین در مسابقات سال 2003 دوم شد و سپس در دور بعد در سال 2005 هشتمین قهرمانی خود را کسب کرد. یکبار نایب قهرمانی، یک بار چهارمی و دو بار سومی نیز از دیگر افتخارات چین از سال‌های 2008 تا 2018 است.

چین تایپه ؛ بازهم غافلگیری؟

با 14 حضور در مسابقات جام ملت های فوتبال بانوان آسیا در کنار چین دومین تیم از این لحاظ است. آن‌ها در اولین حضور خود در رقابت‌ها در سال 1977 قهرمان بازی‌ها شدند و این عنوان را برای دوره بعد نیز حفظ کردند تا به همراه کره شمالی به سه قهرمانی پس از چین پرافتخارترین تیم رقابت‌ها باشند.

چین تایپه بعد از دو دوره غیبت بار دیگر به مسابقات بازگشت و دوم شد. از دیگر عناوین مهم این تیم در این رقابت‌ها یک مقام دومی، دو مقام سومی و دو مقام چهارمی طی سال‌های 1991 تا 1999 اشاره کرد. از آن پس چین تایپه در چهار دوره بعدی حتی ار گزوه خود صعود نکرد. سپس از سال 2010 در رقابت‌ها حاضر نشد و این اولین حضور آن‌ها از 2010 به شمار می‌رود.

جام ملت های فوتبال زنان آسیا 2022 ؛‌ همگروه‌های زنان فوتبالیست ایرانی مشخص شدند
جام ملت های زنان آسیا / جام ملت های فوتبال زنان آسیا 2022

هند ؛ امیدوار به میزبانی!

هند برای نهمین حضور خود در این بازی‌ها میزبانی را نیز بر عهده گرفته است. هند هیچگاه قهرمان این بازی‌ها نشده است اما در اولین حضور خود در سال 1979 موفق به کسب نایب قهرمانی شد. سپس در دو دوره بعدی جایگاه‌های سوم و دوم را کسب کرد.

هند سپس در چهار دوره بعدی حضور نداشت و بعد از بازگشت نیز تا 5 دوره برگزاری مسابقات در همان مرحله گروهی به کار خود پایان داد. در ادامه هم 6 دوره شرکت نکرد و حالا در رقابت‌های 2022 میزبان است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما در خصوص جام ملت های فوتبال زنان آسیا 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *