بیوگرافی و تصاویر دانیال شه بخش بوکسور ایرانی

بیوگرافی و تصاویر دانیال شه بخش را در این مطلب به شما ارائه خواهیم کرد. برای شناخت بیشتر این قهرمان بوکس ایرانی با ما تا پایان این نوشتار همراه ما باشید.

دانیال شه بخش متولد 28 اسفند 1378 در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان است. او یکی از بوکسورهای حرفه‌ای ایرانی است که در سال 2021 در سبک وزن مسابقات آسیایی موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد.

در جریان مسابقات جهانی صربستان در سال 2021 که در بلگراد در جریان بود او موفق به کسب اولین مدال تاریخ بوکس ایران در مسابقات جهانی شد. در این نوشتار تصمیم رداریم تا به بیوگرافی و تصاویر دانیال شه بخش بوکسور ایرانی بپردازیم. با ما تا پایان همراه باشید.

بیوگرافی و تصاویر دانیال شه بخش

بیوگرافی و تصاویر دانیال شه بخش بوکسور ایرانی
بیوگرافی دانیال شه بخش / عکس های دانیال شه بخش

دانیال شه بخش فعالیت حرفه‌ای خود را چندی پیش رسما آغاز کرد. او موفق شده تاکنون دو مدال طلا و برنز از مسابقات بین‌المللی کسب کند و از جمله ملی پوشان ثابت بوکس ایران باشد. او در پرونده ورزشی خود یک مدال نقره آسیایی را نیز دارد.

دانیال در انتخابی المپیک توکیو 2020 حضور داشت و با عبور از سد حریفانی از چین،‌ گینه نو و قراقستن قادر به کسب سهمیه المپیک و حضور در توکیو 2020 شد. رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان از چندی پیش در صربستان آغاز شد و دیروز 15 آبان پایان یافت. رقابت‌هایی که برای اولین بار در آن یک ایرانی موفق به کسب مدال شد. در ادامه با بیوگرافی و تصاویر دانیال شه بخش با ما باشید.

اینستاگرام دانیال شه بخش

بیوگرافی و تصاویر دانیال شه بخش بوکسور ایرانی
بیوگرافی دانیال شه بخش / عکس های دانیال شه بخش

صفحه رسمی این ورزشکار با نشانی daniyal__shahbakhsh در شبکه اجتماعی اینستاگرام در دسترس است. هم اکنون شما میتوانید تصاویر و عکس های شخصی و فعالیت های او بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی دانیال شه بخش

دانیال در مسابقات جهانی بلگراد در جمع 8 نفر پایانی با ادگاراس اسکوردیلیس از لیتوانی مبارزه کرد و در هر سه راند به پیروزی رسید تا نامش در تاریخ بوکس ایران جاودانه شود.  او با برتری در این دیدار اولین مدال بوکس تاریخ ایران را کسب کرد. او پیش از این سابقه کسب مدال نقره آسیا را نیز داشت.

اما جالب است بدانید دانیال در کودکی بیشتر به رشته ژیمناستیک علاقه داشت اما به طرز ناگهانی سر از بوکس درآورد. او در 19 سالگی به عضویت تیم ملی جوانان ایران درآمد و حالا نقره آسیا و برنز جهانی را در کارنامه دارد. او خود در مصاحبه‌ای می‌گوید:

من از کودکی علاقه عجیبی به ژیمناسیتک داشتم ، شاید خنده دار باشد اما احساسم این بود که با ژیمناستیک می توانم پرواز کنم این رویای کودکی ام بود اما هر بار بعد از مدرسه و کار به سالن مراجعه کردم با سانس جوانان و بزرگسالان روبرو شدم تا اینکه تصمیم گرفتم بوکس کار کنم.

بیوگرافی و تصاویر دانیال شه بخش بوکسور ایرانی
بیوگرافی دانیال شه بخش / عکس های دانیال شه بخش

دانیال در همین گفنگو درباره نحوه ورود به بوکس می‌گوید:

شرایط زندگی ام طوری بود که از بچکی کار می کردم و شاگرد مکانیکی بودم آن روزها چندبار اجازه صاحب مغازه به ورزشگاه نزدیک خانمان رفتم تا در کلاس ژیمناستیک ثبت نام کردم اما کلاس نونهالان با ساعت کار من همخوانی نداشت یک روز بطور اتفاقی به سالن بوکس رفتم و مسعود ریگی قهرمان بوکس آسیا را دیدم و تصمیم گرفتم وارد رشته بوکس بشوم.

شه بخش چنین ادامه می‌دهد:

سال 1383 وقتی 12 ساله بودم با حقوق ناچیزی که از شاگردی مکانیکی می گرفتم در باشگاه بوکس با شهریه ماهانه 5 هزار تومان ثبت نام کردم بعد از چند روز تمرین زیر نظر مربیان استعدادیابی ، با آقای نهتانی که الان در تیم ملی هم کنار من حضور دارد ، تمرین بوکس را شروع کردم.

شه بخش از دوران حضور در تیم ملی و کسب مدال آسیایی می‌گوید:

از سال 1397 که 19 ساله بود بصورت ثابت عضو تیم ملی جوانان بوکس شدم و یک سال بعد در اولین میدان رسمی بزرگسالان موفق به کسب سهمیه المپیک شدم.

او در 10 خرداد 1400 در فینال رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا در 60 کیلوگرم با شکست برابر حریف مغولستانی به مدال نقره آسیا بسنده کرد. شه بخش درباره سختی‌هایی که در مسیر ورزش قهرمانی تحمل کرده می‌گوید:

چندبار تصمیم گرفتم ورزش را کنار بگذارم چون اوضاع اقتصادی مان اصلا خوب نبود و نمی توانستم جز امرار معاش به چیز دیگری فکر کنم. در آن شرایط مربی ام آقای محمود نهتانی مرا دلگرم می کرد و در روزهایی که برای رفتن به اردوی تیم ملی نوجوانان پول نداشتم ، از جیبش برایم هزینه کرد.

بیوگرافی و تصاویر دانیال شه بخش بوکسور ایرانی
بیوگرافی دانیال شه بخش / عکس های دانیال شه بخش

او در ادامه می‌افزاید:

در سال 1398 وقتی سهمیه المپیک گرفتم ، کمیته ملی المپیک 80 میلیون تومان و اداره کل ورزش استان هم 50 میلیون تومان به من پاداش دادند. همین تشوق ها بود که مرا برای موفقیت در المپیک و ادامه تلاش ام ترغیب کرد. شما نمی دانید در سیستان و بلوچستان با این پول [130 میلیون پاداش] چه کارهایی می تواند انجام داد.

او درباره شغل جانبی خود در کنار ورزش حرفه‌ای می‌افزاید:

سیستان و بلوچستان یک استان مرزی است و با پاکستان مرز مشترک داریم ، ماهم می توانیم مثل کولبرهای سنندجی از کشورهای همسایه کالا وارد کنیم. از پاکستان پوشاک و عطر و ادکلن وارد کنیم و نان حلال سر سفره مان بگذاریم. بوکس تا همین الان هم مرا به رویاهایم رسانده است اما دوست ندارم مثل یک ورزشکار معمولی با سابقه قهرمانی در مسابقات کشوری و آسیایی بمانم . امیدوارم وقتی که با بوکس خداحافظی کردم ، تیتر بزنند شگفتی ساز المپیک با بوکس وداع کرد.

در ادامه شماا را به تماشای گالری تصاویر دانیال شه بخش دعوت می‌کنیم:

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ بیوگرافی و تصاویر دانیال شه بخش چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *