نونو اسپریتو از تاتنهام اخراج شد ؛ سرمربی احتمالی بعدی کیست؟

نونو اسپریتو از تاتنهام اخراج شد و حالا باید دید سرمربی بعدی تاتنهام چه کسی خواهد بود. اسپریتو با وجود یک شروع خوب در لیگ در ادامه نتایج ضعیفی کسب کرد.

با اخراج ژوزه مورینیوی پرتغالی که در تاتنهام دوران نسبتا خوبی داشت و نتایج قابل توجهی کسب کرده بود به نظر می‌رسید که مدیران جاه‌طلب تاتنهام بیش از این‌ها از ژوزه انتظار داشته اند و چون این انتظارات برآورده نشده است قصد انتصاب یک مربی بهتر و تقویت تیم در قامت یک مدعی را دارند.

نونو اسپریتو سانتو اما به عنوان کسی که در ولورهمپتون عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت به نظر حتی در قد و قامت ژوزه مورینیو و مائوریتسیو پوچتینو هم نبود. البته که او آغاز خوبی در لیگ داشت و با پیروزی 2 بر 0 مقابل منچسترسیتی پرستاره همه را غافلگیر کرد.

نونو اسپریتو از تاتنهام اخراج شد

نونو که در ماه ژوئن به عنوان جانشین دائم ژوزه مورینیو معرفی شد عملکرد خوبی در نقل و انتقالات داشت. او ضمن حفظ هری کین که زمزمه‌های انتقالش به سیتی به گوش می‌رسید با جلب کریستین رومرو و برایان جیل سعی در تقویت ضعف‌های اساسی خط دفاع تاتنهام داشت.

عملکرد نونو در دیدارهای پیش فصل خوب بود. جایی که او بعد از متوقف کردن قهرمان اروپا، آرسنال را شکست داد و سپس نیز مقابل منچسترسیتی پرستاره و قدرتمند با نتیجه 1 بر 0 در هفته اول جزیره پیروز شد.

همه امیدوار به یک تاتنهام جذاب بودند اما ادامه چندان جالب نبود. بعد از دو پیروزی مقابل ولورهمپتون و واتفورد، تاتنهام اسپریتو 5 بازی متوالی در همه رقابت‌ها را شکست خورد که سه مورد از آن یعنی شکست مقابل چلسی، آرسنال و کریستال پالاس در لیگ جزیره از همان ابتدا تاتنهام را از کورس دور کرد. روند پر فراز و نشیب نونو اما با پیروزی پرگل در لیگ کنفرانس و سپس پیروزی مقابل استون ویلا و نیوکاسل نیز به وضعیت ثابتی نرسید.

نونو اسپریتو از تاتنهام اخراج شد ؛ سرمربی احتمالی بعدی کیست؟

تیم بعد از این مقابل ویتسه و تاتنهام شکست خورد و بعد از برد 1 بر 0 برنلی، در خانه مقابل منچستریونایتد بحران‌زده اوله‌گانه سولشر با 3 گل مغلوب شد تا بلافاصله از هدایت تاتنهام برکنار شود.

او از 10 بازی لیگ 5 پیروزی و 5 تساوی کسب کرد تا آماری کاملا پنجاه درصدی ثبت کند. تاتنهام او بدترین آمار در زمینه شوتزنی و خلق موقعیت در لیگ را داشت و او همچنین رکورد بیشترین شکست سه گله در این رقابت‌ها را نیز با تاتنهام به نام خود ثبت کرد. فابیو پاراتیچی مدیر اجرایی تاتنهام با اعلام خبر پایان کار اسپریتو در تاتنهام گفت:

من می‌دانم که نونو و کادرش تا چه حد می‌خواستند موفق شوند و متاسفم که مجبور شدیم چنین تصمیمی بگیریم. نونو یک جنتلمن واقعی است و همیشه در این باشگاه مورد استقبال خواهد بود. ما از او و کادر فنی‌اش سپاسگزاریم و بهترین‌ها را در آینده برای آنها آرزو می‌کنیم.

برای جانشینی اسپریتو از حالا نام آنتونیو کونته که مطرح‌ترین مربی بیکار فعلی دنیای فوتبال در کنار زیدان است شنیده می‌شود. زیدان که مشخصا گفته قصد حضور در جزیره را ندارد اما کونته نشان داده که بی‌توجه به سابقه کاری خود در هر باشگاهی حاضر به فعالیت و قادر به موفقیت است. همچنین به نظر جنارو گتوزو، پائولو فونسکا، گراهام پاتر و براندن راجرز از دیگر گزینه‌های مطرح هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نونو اسپریتو از تاتنهام اخراج شد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *