ادی هاو سرمربی جدید نیوکاسل کیست؟

ادی هاو سرمربی جدید نیوکاسل کیست؟ ساعاتی پیش این خبر رسما توسط باشگاه نیوکاسل اعلام شد. اما از سوابق و پیشینه سرمربی جدید نیوکاسل چه می‌دانیم؟

نیوکاسلِ حالا ثروتمند که با حضور مالکان عربستانی جدید به منابع مالی پایان ناپذیری دسترسی یافته است امروز و مدتی پس از اخراج استیو بروس رسما سرمربی جدید خود را مشخص کرد. ادی هاو مربی 43 ساله و سابق بورنموث است که حالا هدایت کلاغ‌ها را بر عهده دارد. اما ادی هاو سرمربی نیوکاسل کیست؟

ادی هاو سرمربی جدید نیوکاسل کیست؟

ادی هاو (Eddie Howe) متولد 29 نوامبر 1977 است و سابقه بازی برای تیم‌های پورتموث و بورنموث را دارد. او از سال 2015 و با رای اتحادیه سرمربیان لیگ برتر جزیره به عنوان سرمربی سال فوتبال انگلستان انتخاب شد.  پس از قهرمانی در چمپیونشیب 2015-2014 هاو در قامت سرمربی بورنموث تیمش را برای اولین بار به لیگ برتر انگلستان رساند.

او مربیگری را از سال 2008 و با بونموث آغاز کرد. دوره اول حضور او در بورنموث تا 2011 به طول انجامید و در این سال او راهی برنلی شد. عملکرد او در برنلی خیلی خوب نبود و در عرض تنها یک فصل به بورنموث بازگشت و پروژه صعود بورنموث به سطح اول فوتبال انگلستان را استارت زد. پروژه‌ای که نهایتا در سال 2015 به موفقیت انجامید.

ادی هاو سرمربی جدید نیوکاسل کیست؟
اد هاو سرمربی جدید نیوکاسل, ادی هوو سرمربی جدید نیوکاسل

حالا ادی هاو سرمربی نیوکاسل است و قرارداد او با ثروتمندترین باشگاه جهان تا تابستان 2024 اعتبار دارد. مالکان جدید نیوکاسل تا پیش از این به دنبال جذب اونای امری از ویارئال بودند اما با جواب رد قاطع این سرمربی و با توجه به عقد قرارداد آنتونیو کونته با تاتنهام و عدم تمایل مورینیو به بازگشت به جزیره آن‌ها برای هدایت کلاغ‌ها (لقب باشگاه نیوکاسل)‌ به سراغ ادی هاو رفتند. اولین بازی که هاو روی نیمکت خواهد نشست بازی مقابل برنتفورد خواهد بود.

هاو بعد از سقوط برونموث به چمپیونشیب این تیم را رها کرد. حالا بعد از 15 ماه او با نیوکاسل به مربیگری بازگشته است. او سابقه بیش از 250 بازی با پیراهن بورنموث را داشت و در سال 2009 در سن 29 سالگی به عنوان مربی بازیکن این تیم انتخاب شد.

در هفته‌های اخیر نام‌هایی چون اونای امری، لوسین فاوره،‌ برندن راجرز، فرانک لمپارد،‌ رافا بنیتز،‌ پائولو فونسکا و روبرتو مارتینز حول نیوکاسل مطرح شده بود. اما نهایتا این ادی هاو یک گزینه نسبتا غیرقابل پیش بیتی بود که هدایت این تیم را به عهده گرفت. به نظر امیدواری مالکان جدید تنها جلوگیری از سقوط این تیم به دسته پایین‌تر است. از همین حالا اخباری نیز درباره احتمال جذب بازیکنانی چون فیلیپ کوتینیو،‌ ادن هازارد،‌ گرت بیل و تیمو ورنر توسط نیوکاسل به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ادی هاو سرمربی جدید نیوکاسل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *