بازگشایی ورزشگاه ها آبان 1400 ؛ زمان و نحوه حضور تماشاگران در استادیوم

بازگشایی ورزشگاه ها آبان 1400 عملی می‌شود؟ با سرعت گرفتن رواکسیناسیون در کشور طرفداران فوتبال امیدوار به بازگشایی سریع‌تر استادیم‌ها هستند.

در هفته‌های اخیر اخبار مختلفی درباره بازگشایی ورزشگاه‌ها منتشر شد که طبق بعضی از آن‌ها قرار بود حتی ورزشگاه‌ها از 20 آبان بازگشایی شوند که البته با گذشت این تاریخ خبری از باز شدن درب ورزشگاه ها نبود.

از طرفی ستاد ملی کرونا هم اعلام کرد که تماشاگران از آذرماه می توانند وارد ورزشگاه ها شوند. در این مدت هم باشگاه‌های مختلفی با صدور بیانیه آمادگی خود برای میزبانی از تماشاگران را برگزار کرده اند اما آنچه که مشخص است این است که تا این لحظه هیچ مجوز رسمی برای ورود تماشاگران به ورزشگاه ها صادر نشده است. اما آیا طلسم ورود تماشاگران به ورزشگاه ها در بازی استقلال نساجی خواهد شکست؟

بازگشایی ورزشگاه ها آبان 1400

بازگشایی ورزشگاه ها آبان 1400 ؛ زمان و نحوه حضور تماشاگران در استادیوم
زمان بازگشایی ورزشگاه ها / تاریخ بازگشایی ورزشگاه ها / بازگشایی استادیوم ها / بازگشایی ورزشگاه ها آبان 1400 / بلیط فروشی بازی استقلال نساجی

علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا درباره شرایط بازگشایی استادیوم ها مدت‌ها پیش گفته بود تا اواخر مهرماه وضعیت پوشش واکسیناسیون تهران به حد قابل قبولی خواهد رسید تا برخی فعالیت‌های اجتماعی از سر گرفته شود. وی در ادامه تاکید کرد:

با روند نزولی بیماری کرونا در پایتخت و بالاترین سرعت واکسیناسیون، پیش‌بینی می‌کنم از اواخر مهرماه افرادی که ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند می‌توانند برای برخی از مسابقات ملی در استادیوم‌ها حضور پیدا کنند.

وی افزود:

طبق شیوه نامه‌های بهداشتی برای ورزشگاه‌های غیر مسقف، اگر استادیومی صدهزار نفری است بین ۱۵ تا ۳۰ درصد تماشاگر مشروط بر دریافت ۲ دُز واکسن می‌توانند در آن حضور پیدا کنند.

در همین راستا، حسین شریفی، سخنگوی فدراسیون فوتبال نیز گفت:

تا این لحظه ابلاغیه ای به دست ما نرسیده و منتظر تصمیم گیری نهایی از سوی نهادهای متولی هستیم.

وی افزود:

قرار است نهادهای متولی این موضوع درباره ورود تماشاگران به ورزشگاه به جمع بندی برسند و آن را در قالب یک جمع بندی کامل به فدراسیون اعلام کنند.

شریفی ادامه داد فدراسیون فوتبال در این حوزه تابع نهاد های بالا دست همچون وزارت بهداشت، وزارت ورزش، ستاد ملی کرونا و ستاد مقابله با کرونا در ورزش است. این اظهار نظرهای متناقض حالا در اواسط آبان ماه حوصله همه طرفداران فوتبال را سر برده و همه به نوعی خواهان بازگشایی استادیوم ها هستند.

بیشتر بخوانید:

بازگشایی ورزشگاه ها آبان 1400

دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفتگو با شبکه خبر در واکنش به زرد شدن وضعیت کرونایی تهران و رفع محدودیت‌های ورزشی گفت: خیلی خوشحال هستیم که بعد از مدت‌ها می‌توانیم با فراغ بال شاهد بازگشایی اماکن ورزشی و هم‌چنین حضور تماشاگران در میادین ورزشی باشیم.

بازگشایی ورزشگاه ها آبان 1400 ؛ زمان و نحوه حضور تماشاگران در استادیوم
زمان بازگشایی ورزشگاه ها / تاریخ بازگشایی ورزشگاه ها / بازگشایی استادیوم ها / بازگشایی ورزشگاه ها آبان 1400 / بلیط فروشی بازی استقلال نساجی

در همین راستا، با همکاری و مساعدت‌های وزارت بهداشت داشتند تصمیم بر این شد که تا 20 آبان‌ماه، سیستم هوشمند کارت واکسیناسیون فعال شود و این کارت ملاک ورود به اماکن ورزشی باشد. وی افزود:

افرادی که کارت واکسیناسیون نداشته باشند، باید PCR منفی 72 ساعته داشته باشند، در غیر این‌صورت نمی‌توانند به اماکن ورزشی وارد شوند.

نوروزی تاکید کرد:

با وجود واکسیناسیون و صدور کارت واکسن و بازگشایی اماکن ورزشی، حتما باید پروتکل‌های بهداشتی مثل روال گذشته رعایت شود و با رعایت پروتکل‌ها انشالله بتوانیم شاهد پیشرفت ورزش و حضور تماشاگران ارزشمند در میادین ورزشی باشیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره میزان ظرفیت تعیین‌شده برای حضور تماشاگران گفت: «ظرفیت مخصوص تماشاگر قرار شده است تا زمانی‌که سیستم هوشمند که احتمالا از 20 آبان‌ماه فعال می‌شود، می‌توانند با شرایط محدود و ظرفیت باشگاه‌ها مبنی بر این‌که سیستم هوشمند فعال باشد و کارت واکسیناسیون داشته باشند، می‌توانند در میادین ورزشی حضور پیدا کنند.»

ورود تماشاگران به ورزشگاه ها در بازی استقلال نساجی

حالا پس از گذشت چهار هفته از لیگ بیست و یکم مجوز حضور تعداد محدودی از تماشاگران صادر شده است. به این ترتیب پس از حدود 21 ماه، دیدار استقلال و نساجی در ورزشگاه آزادی با حضور 5 هزار تماشاگر برگزار می‌شود. 4500 بلیط برای استقلالی‌ها و 500 بلیط هم سهم هواداران نساجی است.

علاقه‌مندانی که هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت footballeticket.ir نسبت به خرید بلیط اقدام کنند.  تردد تماشاگران فقط با ارائه بلیط و از در شرقی انجام خواهد گرفت. ما در اسپورتیم پخش زنده بازی استقلال نساجی را ارائه خواهیم کرد.

آخرین حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی در هفته نوزدهم لیگ نوزدهم و در دربی تهران بود که در بهمن 98 برگزار شد و به تساوی 2-2 ختم شد و حالا تماشاگران بعد از گذشت نزدیک به دو سال به ورزشگاه می‌روند. سهیل مهدی در گفت و گو با سایت سازمان لیگ اظهار داشت:

با توجه به مصوبه وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا با حضور تماشاگران با سقف ۵ هزار نفر در مسابقه استقلال و نساجی مازندران موافقت شده است.
با حفظ ظرفیت ۱۰ درصد تماشاگران تیم میهمان بلیت فروشی انجام می شود و تردد تماشاگران از درب شرقی بوده و تماشاگران به هیچ عنوان حق تردد از درب غربی ورزشگاه را ندارند. داشتن ماسک برای تماشاگران الزامی است و بدون ماسک اجازه حضور تماشاگران داده نخواهد شد. فقط تماشاگران بدون  خرید بلیت به ورزشگاه مراجعه نکنند زیرا برخلاف پروتکل های بهداشتی است و از حضورشان در ورزشگاه ممانعت خواهد شد. این طرح آزمایشی در صورت رعایت تماشاگران قابل توسعه خواهد بود اما در صورت عدم رعایت موارد اعلام شده ممکن است از حضور تماشاگران در بازی های اینده جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص بازگشایی ورزشگاه ها آبان 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *