احتمال حذف تیم ملی از جام جهانی ؛ ماجرای تعلیق فوتبال ایران چیست؟

ماجرای احتمال حذف تیم ملی از جام جهانی چیست؟ داستان به اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران باز می‌گردد. در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد. با اسپورتیم همراه باشید.

در صورتی که تا ۱۱ اسفند اساسنامه فدراسیون مورد تایید فیفا قرار نگیرد، فدراسیون از طرف این نهاد بین‌المللی فوتبال مورد تعلیق قرار خواهد گرفت. این اساسنامه همواره محل مناقشه بوده است.

اصلاح چند باره این اساسنامه که تا کنون مانع محرومیت و تعلیق فوتبال ایران شده است. این اساسنامه هنوز به طور کامل مورد پذیرش فدراسیون جهانی فوتبال موسوم به فیفا قرار نگرفته است. در ادامه موضوع احتمال حذف تیم ملی از جام جهانی را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

احتمال حذف تیم ملی از جام جهانی

ماجرای تعلیق فوتبال ایران چیست؟

به نظر می‌رسد اگر در فرصت محدود باقی‌مانده مشکلات اساسنامه که هم‌اکنون پابرجاست برطرف نشود روزهای تلخی برای فوتبال ایران در پیش است و فدراسیون تعلق می‌شود. در نتیجه احتمال حذف تیم ملی از جام جهانی آینده قوت خواهد گرفت. در حال حاضر از جمله مهمترین ایراداتی که به اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران وارد شده مورد زیر است:

  • خصوصی‌سازی باشگاه‌ها و کوتاه شدن دست دولت از دخالت در فوتبال

این ابراد به اساسنامه فدراسیون با وجود وعده‌های چند باره هنوز با خلاء اقدام جدی از سوی مسئولان همراه است. ولی حالا به نظر می‌رسد کار به جاهای باریک بکشد.

احتمال حذف تیم ملی از جام جهانی

آنطور که ازگزاش‌ها بر می‌آید، فدراسیون فوتبال و هیات رییسه تا 11 اسفند ماه سال جاری فرصت دارند تا ایرادات وارد شده از سوی فیفا در اساسنامه و شکل اجرایی مسابقات را مرتفع سازند. در صورتی که این اتفاقات رخ ندهد مشکلاتی  نظیر تعلیق فوتبال ایران برای فوتبال ایران شکل می‌گیرد.

در صورتی که فیفا حکم به تعلق فوتبال ایران بدهد، تمام فعالیت‌های فوتبالی به حالت تعلیق در خواهند آمد و از همه مهمترین اجازه حضور در جام جهانی هم از فوتبال ایران گرفته خواهد شد.

مطالب بیشتر در اسپورتیم:

.

نظر شما در خصوص احتمال حذف تیم ملی از جام جهانی چیست؟ نظرات خود را در این خصوص با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *