کشتی فرنگی نظامیان جهان ؛ شانس قهرمانی ایران چقدر است؟

کشتی فرنگی نظامیان جهان بلافاصله با پایان کشتی آزاد نظامیان جهان در سالن ورزشی 12 هزارنفری آزادی در حال پیگیری است. با تا پایان همراه باشید.

رقابت‌های کشتی آزاد نظامیان جهان با نایب قهرمانی ایران و قهرمانی روسیه همراه بود. نمایندگان کشورمان با کسب ۴ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان نایب قهرمانی دست یافتند.

در پایان رقابت‌ها مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم، بهمن تیموری در وزن ۷۹ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم و یداله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، احمد محمدنژاد جواد در وزن ۵۷ کیلوگرم، محمدباقر یخکشی در وزن ۶۱ کیلوگرم، فریبرز بابایی در وزن ۷۴ کیلوگرم و محمدحسین میرباغبان در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال نقره و محمدمهدی یگانه جعفری در وزن ۷۰ کیلوگرم و هادی وفایی پور در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. تیم روسیه با ۲۱۵ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت، تیم کشورمان با ۲۱۰ امتیاز نایب قهرمان شد و تیم ارمنستان با ۱۴۰ امتیاز به عنوان سوم رسید.

حالا رقابت‌های کشتی فرنگی نظامیان جهان نیز در همین مجموعه ورزشی در حال پیگیری است. ایران در 5 وزن نخست دو طلا،‌ دو نقره و یک برنز کسب کرده و در 5 وزن دوم نیز شانس دو طلای دیگر دارد. با ما تا پایان کشتی فرنگی نظامیان جهان همراه باشید.

کشتی فرنگی نظامیان جهان

کشتی فرنگی نظامیان جهان ؛ شانس قهرمانی ایران چقدر است؟
کشتی نظامیان جهان
مسابقات پنج وزن نخست سی و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی نظامیان جهان (سیزم) از صبح سه شنبه 2 آذر 1400 در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و در پایان تیم ایران به ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و یک مدال برنز دست یافت.

در پایان پیکارهای پنج وزن نخست کشتی فرنگی نظامیان جهان علی نوربخش در وزن ۵۵ کیلوگرم و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم به مدال طلا، جمال اسماعیلی در وزن ۸۲ کیلوگرم و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره و اشکان سعادتی فر در وزن ۷۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

روز اول رقابت‌های کشتی فرنگی نظامیان جهان

کشتی فرنگی نظامیان جهان ؛ شانس قهرمانی ایران چقدر است؟
کشتی نظامیان جهان

در وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی نظامیان جهان که ۴ نفر شرکت کرده‌اند و مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، علی نوربخش با نتیجه ۳ بر ۳ از سد ویکتور ودرنیکوف از روسیه گذشت وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر مقابل ولازکو لوئیس آلفردو از کلمبیا پیروز شد. نوربخش در آخرین کشتی با نتیجه ۱۰ بر ۱رودیک مکرتچیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم که ۶ نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه ۳ نفره و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و ایمان محمدی در گروه A در مبارزه نخست با نتیجه ۳ بر ۲ استپان ماریانیان قهرمان جهان از روسیه را از پیش رو برداشت وی در دور بعد نیز با نتیجه ۸ بر صفر موراد هاروتیونیان از ارمنستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این لایونی عبدنور از الجزایر را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدارفینال شد. محمدی در دیدار فینال با نتیجه ۳ بر ۲ استپان ماریانیان قهرمان جهان از روسیه را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم اشکان سعادتی فر پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۱ ماتئوس برناتک از لهستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل کارن اصلانیان دارنده مدال برنز اروپا از ارمنستان با نتیجه ۷ بر ۱ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. سعادتی فر در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر صفر چریستوس چریستوفوریدیس از یونان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی نظامیان جهان که ۷ نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و جمال اسماعیلی در گروه B با نتیجه ۹ بر صفر آرمیناس لیگنوگاریس از لتونی را مغلوب کرد وی در دور دوم نیز با نتیجه ۵ بر صفر عبدالکریم دوخالی از الجزایر را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اسماعیلی در این مرحله گئورگیوس پریوولارکیس از یونان را با نتیجه ۷ بر ۲ از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال در مصاف با شامیل اوژایف از روسیه با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

کشتی فرنگی نظامیان جهان ؛ شانس قهرمانی ایران چقدر است؟
کشتی نظامیان جهان

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۷ نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و مهدی بالی در گروه A در دور اول با نتیجه ۴ بر ۱ تادیوز میچالیک از لهستان را مغلوب کرد وی در دورهای بعدی با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی آیودا عبداله از سوریه و با نتیجه ۵ بر ۱ آدم بودجملین از الجزایر را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بالی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۴ از سد مارتیناس نمسویسیوس از لتونی گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی مقابل السکاندر گولووین قهرمان زیر ۲۳ سال جهان و دارنده مدال برنز اروپا از روسیه با نتیجه ۴ بر صفر و ضربه فنی شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

رده بندی انفرادی پنج وزن نخست کشتی فرنگی نظامیان جهان به شرح زیر است:

  • ۵۵ کیلوگرم: ۱- علی نوربخش (ایران) ۲- رودیک مکرتچیان (ارمنستان) ۳- ویکتور بودرنیکوف (روسیه)
  • ۶۳ کیلوگرم: ۱- ایمان محمدی (ایران) ۲- استپان ماریانیان (روسیه) ۳- جوستاس پتراویسیوس (لتونی)
  • ۷۲ کیلوگرم: ۱- کارن اصلانیان (ارمنستان) ۲- استانیسلاو زایتسیف (روسیه) ۳- اشکان سعادتی فر (ایران) و اسلیوا کریستوپاس (لتونی)
  • ۸۲ کیلوگرم: ۱- شامیل اوژایف (روسیه) ۲- جمال اسماعیلی (ایران) ۳- گئورگیوس پریولاراکیس (یونان)
  • ۹۷ کیلوگرم: ۱- الکساندر گولووین (روسیه) ۲- مهدی بالی (ایران) ۳- تادیوز میچالیک (لهستان)

در پایان روز نخست و در رده بندی تیمی کشتی فرنگی نظامیان جهان ، ایران و روسیه با ۱۰۵ امتیاز در جایگاه نخست قرار داشتند. اما در روز دوم مسابقات و 5 وزن دوم چه گذشت؟

بیشتر بخوانید:

روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی نظامیان جهان

کشتی فرنگی نظامیان جهان ؛ شانس قهرمانی ایران چقدر است؟
کشتی نظامیان جهان

رقابت‌های کشتی فرنگی نظامیان جهان (سیزم) از صبح امروز (چهارشنبه) در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران و با حضور 12 تیم در حال برگزاری است. در پایان مسابقات حسین اسدی و محمدرضا مختاری در اوزان 67 و 77 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و پویا ناصرپور، حسین نوری و امیر قاسمی منجزی در اوزان 60، 87 و 130 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند. نتایج کشتی گیران کشورمان در پنج وزن دوم کشتی فرنگی نظامیان جهان به شرح زیر است:

در وزن 60 کیلوگرم پویا ناصرپور در دور نخست با نتیجه 6 بر صفر نورایر هاخویان از ارمنستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد وی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر مغلوب سرگئی املین قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه شد و راهی دیدار رده بندی شد. ناصر پور در این دیدار به مصاف فرجتات عبدالکریم از الجزایر می رود.

در وزن 67 کیلوگرم که 7 نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه 4 و 3 نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود و حسین اسدی در گروه B با نتیجه 9 بر صفر احمد النکدالی از سوریه را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل الکسی کیانکین کشتی گیر مطرح روسیه با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. اسدی در دیدار نیمه نهایی با نتیجه 8 بر صفر کالبکورا فریرا از برزیل را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مجدد به مصاف الکسی کیانیکین از روسیه می رود.

در وزن 77 کیلوگرم محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور با نتیجه 8 بر صفر واروژان گریگوریان از ارمنستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل رومن پاچورکوفسکی از لهستان با نتیجه 6 بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. مختاری در دیدار پایانی با سرگئی استپانوف دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از روسیه مبارزه می کند.

کشتی فرنگی نظامیان جهان ؛ شانس قهرمانی ایران چقدر است؟
کشتی نظامیان جهان

در وزن 87 کیلوگرم حسین نوری در دور اول با توجه به حاضر نشدن مهد فدالدین آلاستا از سوریه پیروز میدان شد وی در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر جولیوس ماتوزویسیوس از لتونی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نوری در این مرحله مقابل گئورگ تادیووسیان از ارمنستان با نتیجه 7 بر 1 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. نوری در این دیدار به مصاف روابه فادی از الجزایر می رود.

در وزن 130 کیلوگرم که 7 نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه 4 و 3 نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود و امیر قاسمی منجزی در گروه B در کشتی نخست با نتیجه 6 بر 3 مغلوب ویتالی شور از روسیه شد وی در دور بعد با نتیجه 5 بر صفر و ضربه فنی روماس فردریکاس از لتونی را مغلوب کرد و بعنوان نفر اول گروه خود به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر دو مغلوب داویت اواسپیان از ارمنستان شد و به دیدار رده بندی رفت. قاسمی منجزی در این دیدار مجددا به مصاف ویتالی شور از روسیه می‌رود. رقابت‌های رده بندی و فینال پنج وزن دوم از عصر امروز برگزار می شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص رقابت های کشتی نظامیان جهان (سیزم) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *