بیوگرافی منوچهر صفروف بازیکن خارجی جدید پرسپولیس

بیوگرافی منوچهر صفروف جدیدترین بازیکن خارجی پرسپولیس را در این نوشتار بررسی خواهیم کرد. برای اطلاع از جزئیات عملکرد صفروف با ما باشید.

منوچهر صفروف و وحد هنانوف دو بازیکن خارجی جدید پرسپولیس هستند که در روزهای پایانی نقل و انتقالات و به درخواست یحیی گل محمدی به این تیم منتقل شدند.

منوچهر صفروف بازیکن کناری اهل تاجیکستان و 20 ساله است که در تمام رده‌های سنی برای کشور خود بازی‌ کرده است. او در عین جوانی تجربه بالایی از حضور در میادین بین‌المللی دارد و در یک سال اخیر 14 بازی برای تیم ملی تاجیکستان انجام داده است.

بیوگرافی منوچهر صفروف

منوچهر صفروف متولد 31 می 2001 در شهر دوشنبه تاجیکستان است و حالا 20 سال سن دارد. او ضمن بازی برای تمام رده‌های سنی تیم ملی تاجیکستان، تا پیش از پیوستن به پرسپولیس عضو باشگاه استقلال تاجیکستان شگفتی‌ساز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2021 بود که در گروهی که الهلال در آن حضور داشت اول شد.

استقلال تاجیکستان در ادامه روند خوبش در مرحله حذفی مقابل پرسپولیس قهرمان ایران قرار گرفت و نمایش بسیار خوبی داشت. این نمایش خوب نظر یحیی گل محمدی مربی تیزبین پرسپولیس را به خود جلب کرد و حالا دو بازیکن مهم و جوان استقلال تاجیکستان مورد توجه او قرار گرفته‌اند. این نوشتار به بررسی بیوگرافی منوچهر صفروف بازیکن خارجی جدید پرسپولیس اختصاص دارد.

عملکرد و بیوگرافی منوچهر صفروف

بیوگرافی منوچهر صفروف بازیکن خارجی جدید پرسپولیس
مبلغ قرارداد منوچهر صفروف / اینستاگرام منوچهر صفروف / گل های منوچهر صفروف

صفروف با استقلال تاجیکستان عملکرد خوبی داشت و از بازیکنان ثابت این تیم بود. این جوان 20 ساله در سال 2021 با این تیم موفق به کسب عنوان قهرمانی سوپرکاپ این کشور شد و پیش از آن نیز عنوان قهرمانی لیگ تاجیکستان را کسب کرده بود.

از جذابیت‌های زندگی حرفه‌ای صفروف، بازی در یک تیم فوتسال برای مدت زمان کوتاهی است. منوچهر صفروف فوتبال خود را در آکادمی زسکا دوشنبه آغاز کرد و در سال 2019 به عضویت باشگاه خجند درآمد. او هم مانند دیگر بازیکن خارجی پرسپولیس در تیم برقچی تاجیکستان نیز مدتی توپ می‌زده است. پس از آن او به تیم فوتسال سیبار خجند منتقل شد اما خیلی زود به فوتبال بازگشت.

بیشتر بخوانید: 

عملکرد خوب منوچهر در لوکوموتیو تاشکند سبب شد تا او راهی بهترین تیم پایتخت تاجیکستان یعنی استقلال شود. او با بازی‌های درخشان خود نقش مهمی در صعود استقلال از گروه خود داشت و حالا در پرسپولیس به دنبال یک ماجراجویی جدید و جذاب است.

او همین چند روز پیش در ترکیب تیم ملی جوانان تاجیکستان مقابل جوانان ایران به سرمربی‌گری مهدی مهدوی‌کیا قرار گرفت. عملکرد خوب او سبب شد تا حتی مهدوی‌کیا نیز او را به پرسپولیس معرفی کند.

از دیگر نکات قابل ذکر در کارنامه حرفه‌ای منوچهر صفروف اینکه او با توجه به تجربه فوتسالی بودنش برای تیم ملی فوتسال تاجیکستان نیز به میدان رفته است. برای مثال در رقابت‌های فوتسال زیر 20 سال آسیا او با تیم ملی فوتسال زیر 20 سال تاجیکستان به میدان رفت.

او از 19 سالگی به ترکیب تیم ملی فوتبال این کشور نیز راه یافت و در کارنامه‌اش 14 بازی ملی وجود دارد. او همچنین برای تیم‌های زیر 16 و 19 سال این کشور نیز به میدان رفته است و هم اکنون همزمان با تیم ملی بازرگسالان در عضویت تیم ملی امیدهای تاجیکستان نیز هست.

صفروف در همه بازی های مرحله گروهی این رقابت ها به عنوان بازیکن فیکس این تیم به میدان رفت. اوج کار او در دیدار با الهلال بود که در بازی برگشت در جریان پیروزی 4 بر 2 تیمش موفق شد دو بار دروازه این تیم را باز کند. او در بازی با پرسپولیس نیز عملکرد خوبی داشت و اگرچه درنهایت همراه با تیمش از پرسپولیس شکست خورد اما در همان بازی نظر گل محمدی را جلب کرد.

پیج اینستاگرام منوچهر صفروف

در اینستاگرام میتوانید با آیدی manuchehrsafarovofficial این فوتبالیست را دنبال کنید.

بیوگرافی منوچهر صفروف بازیکن خارجی جدید پرسپولیس
مبلغ قرارداد منوچهر صفروف / اینستاگرام منوچهر صفروف / گل های منوچهر صفروف

پست تخصصی منوچهر صفروف

پرسپولیس امیدوار است حالا و در نبود احمد نوراللهی و عملکرد دور از انتظر امثال رضا اسدی بتواند ضعف‌های پرسپولیس را پوشش دهد. البته منوچهر توان بازی در خط دفاع را نیز دارد و از این لحاظ نیز می‌تواند کمک پرسپولیس در فصل جاری باشد.

منوچهر البته مانند دیگر خرید خارجی پرسپولیس بازیکنی چند پسته‌ با توانایی‌های متعدد محسوب می‌شود. او معمولا در دوران حضور خود در استقلال تاجیکستان در منطقه چپ زمین توپ می‌زده است.

بیوگرافی منوچهر صفروف بازیکن خارجی جدید پرسپولیس
مبلغ قرارداد منوچهر صفروف / اینستاگرام منوچهر صفروف / گل های منوچهر صفروف

او معمولا در پست وینگ بک راست بوده اما بارها در پست‌های دیگر از جمله وینگر چپ نیز به میدان رفته است. سرعت بالا و میل به حضور در کانال های کناری از ویژگی‌های مهم منوچهر صفروف است.

با توجه به اینکه صفروف توان بازی در دو منطقه زمین را دارد و هنانوف برای پست دفاع راست جذب شده، به نظر می‌رسد منوچهر صفروف باید برای پست وینگر خریداری شده باشد. او در این پست اما رقبای مهمی چون امید عالیشاه و احسان پهلوان را در مقابل خود می بیند. در دفاع چپ نیز بعید است یحیی این جوان 20 ساله را در بازی‌های مهم به سعید آقایی یا وحید امیری ترجیح دهد. استفاده از او در پست وینگر چپ نیز که قلمرو مهدی ترابی در دو فصل اخیر بوده کمی دور از انتظار به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ بیوگرافی منوچهر صفروف چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *