بیوگرافی دکلان رایس ؛ گل‌ها،‌ آمار و عملکرد ستاره وستهام

بیوگرافی دکلان رایس را در این نوشتار بررسی می‌کنیم. ستاره خط میانی وستهام این روزها مشتریان متعددی از جمله چلسی و منچستریونایتد دارد. با ما باشید.

در سالیان اخیر وستهام همواره از تیم‌های معمولی و میان رده جزیره بوده که گرچه شاید کمتر در حد و اندازه‌های کسب سهمیه ظاهر شده، اما هیچگاه یک گزینه سقوط و یک رقیب دست و پا بسته برای بزرگان نبوده است.

در یکی دو فصل اخیر اما وستهام با لختی ستارگان جوان که با بازیکنان با تجربه پا به سن گذاشته ترکیب شده‌اند نتایج خوبی می‌گیرد. هدایت این ترکیب جذاب نیز با دیوید مویس است و حالا لندن به تدریج شاهد ظهور یک غول دیگر است. غولی که همین حالا بالاتر از لندنی‌های مغروری چون آرسنال و تاتنهام در رده سوم جدول جزیره است.

اما یکی از موثرترین و مهمترین بازیکنان دیوید مویس در خط میانی وستهام که در تیم ملی انگلیس زیر نظر گرت ساوتگیت نیز نقش مهمی دارد، دکلان رایس است. دکلان اصالتا ایرلندی است. در این نوشتار به بیوگرافی دکلان رایس می‌پردازیم.

بیوگرافی دکلان رایس

بیوگرافی دکلان رایس ؛ گل‌ها،‌ آمار و عملکرد ستاره وستهام
عملکرد دکلان رایس / آمار دکلان رایس / گل های دکلان رایس / دستمزد دکلان رایس / مبلغ قرارداد دکلان رایس

دکلان رایس (Declan Rice) متولد 14 ژانویه 1999 و اصالتا ایرلندی است. او سابقه بازی برای تیم‌های زیر 16 و 18 ساله‌های وستهام را دارد و در آکادمی تیم نیز بازی کرده است. 

در رده ملی رایس برای تیم‌های ملی زیر 17،‌19 و 21 ساله‌های ایرلند مجموعا 14 بازی داشته است. او همچنین 3 بازی ملی برای تیم ملی بزرگسالان ایرلند در سال 2018 داشته است. اما از آن پس و به طور دقیق‌تر از سال 2019 برای تیم ملی انگلیس در 27 بازی به میدان رفته است و حتی 2 گل نیز به ثمر رسانده است.

او در حال حاضر 22 سال سن دارد. این هافبک 188 سانتی‌متری معمولا در وستهام به عنوان هافبک مرکزی یا تدافعی بازی می‌کند و در نتایج خوب وستهام در سالیان اخیر نقش بسیار موثری داشته است.

او با پیراهن 41 برای وستهام به میدان‌ می‌رود و به نظر چندان در بند شماره‌های خاص نیست. آخرین بازی رایس در فصل جاری مربوط به تقابل وستهام لیورپول بود که رایس 90 دقیقه کامل بازی کرد و نمره 7.0 دریافت کرد.

بیوگرافی دکلان رایس

دکلان در 14 ژانویه 1999 به عنوان فرزند اول شان و ترزا رایس به دنیا آمد. آشنایی با توپ و فوتبال برای او خیلی طول نکشید شاید حتی پیش از آن که خیلی خوب بتواند حرف بزند! زمانی که رومن آبراموویچ چلسی را خرید او پس از انجام تست‌های آکادمی چلسی در این مجموعه پذیرفته شد. در این زمان دکلا پسری ن پسری 7 ساله بود.

در آن دوران فعالیت در آکادمی باشگاه‌های ثروتمند اصلا آسان نبود و بعد از رقابتی سخت با هم سن‌ و سال‌ها بازیکن باید امیدوار می‌ماند که باشگاه به جای جذب مهره خارجی از تیم‌های دیگر نیم نگاهی به آکادمی داشته باشد.

بیوگرافی دکلان رایس ؛ گل‌ها،‌ آمار و عملکرد ستاره وستهام
عملکرد دکلان رایس / آمار دکلان رایس / گل های دکلان رایس / دستمزد دکلان رایس / مبلغ قرارداد دکلان رایس

دکلان با سخت گوشی خود تا تیم زیر 14 ساله‌های چلسی پیش رفت اما آنجا او معمولا مهره‌ای مازاد محسوب می‌شد و در نتیجه در سال 2014 توسط آکادمی کنار گذاشته شد. کنار گذاشته شدن در این سن برای یک بازیکن جوان می‌تواند ضربه روحی بزرگی باشد. شانس اما سراغ او آمد و به آکادمی وستهام دعوت شد.

او در دسامبر 2015 درست یکسال پس از ملحق شدن به وستهام‌ رایس اولین قرارداد حرفه‌ای خود خود را با این تیم امضا کرد و به عضویت زیر 23 ساله‌های باشگاه درآمد. رایس در همین دوران بود که به جایزه بهترین بازیکن ماه لیگ جوانان نیز دست یافت.

در ماه مارس ۲۰۱۷ بود که رایس بهترین بازیکن زیر ۱۹ سال چکش‌ها شناخته شد و در پی این رویداد، به تیم اصلی وستهام راه یافت. اولین بازی رایس برای تیم بزرگسالان وستهام در روز پایانی فصل ۱۷-۲۰۱۶ از راه رسید؛ جایی که او در دقیقه ۹۱ بازی با برنلی وارد زمین شد.

در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۸ رایس پنجاهمین بازی خود را برای وستهام انجام داد تا پس از مایکل کریک اولین بازیکنی باشد که در زیر سن ۲۰ سالگی به این مهم دست می‌یابد. پس از ابراز علاقه منچسترسیتی، وستهام دست به کار شد و ضمن تمدید قرارداد رایس تا سال ۲۰۲۴، بندی برای تمدید یک ساله دیگر هم در قراردادش گنجاند. تا قبل از این قرارداد، دستمزد هفتگی رایس تنها ۳ هزار پوند در هفته بود؛‌ اما حالا او هفته‌ای ۳۰ هزار پوند دستمزد دریافت می‌کند که تفاوت فاحشی در سبک زندگی‌اش ایجاد کرده است.

زندگی شخصی دکلان رایس

بیوگرافی دکلان رایس ؛ گل‌ها،‌ آمار و عملکرد ستاره وستهام
عملکرد دکلان رایس / آمار دکلان رایس / گل های دکلان رایس / دستمزد دکلان رایس / مبلغ قرارداد دکلان رایس

درگیر شدن در روابط عاشقانه می‌تواند برای یک فوتبالیست نوجوان بسیار خطرناک باشد. با این حال رایس هراسی از زیر ذره بین قرار گرفتن و ابراز علاقه به لورن فرایر، دختری که هم سن خودش هست، ندارد. خانواده دکلان او را پسری مستقل، درون نگر و منظم می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ بیوگرافی دکلان رایس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *