محمد دادکان مدیرعامل پرسپولیس می‌شود ؟

محمد دادکان مدیرعامل پرسپولیس می‌شود ؟ این سوال یا بهتر بگوییم شایعه‌ای است که در مدت اخیر حول باشگاه پرسپولیس دور می‌زند. با ما همراه باشید.

از همان نتایج اولیه پرسپولیس در لیگ برتر و با توجه به سبک بازی این تیم می‌شد حدس زد که پرسپولیس ضعف‌های دفاعی عمده‌ای دارد و دیگر آن تیم مقتدر سالیان گذشته نیست. تا اینجا هم اگر با پیروزی پیش آمده بود همه چیز مربوط به هوش تاکتیکی یحیی گل محمدی و البته تلاش تنی چند از ستارگان باقی‌مانده تیم بود.

شکست یک بر صفر مقابل آلومینیوم در اراک که تکرای مانند سال گذشته بود موجب اعتراضات زیادی به کادر مدیریتی باشگاه و به خصوص مجید صدری شد و به احتمال 90 درصد مجید صدری از پرسپولیس رفتنی است. اما در میان گزینه‌های جانیشینی او مدیرعامل بعدی پرسپولیس کیست؟ محمد دادکان کیست و آیا مدیرعامل بعدی پرسپولیس دادکان است؟ با ما باشید.

محمد دادکان مدیرعامل پرسپولیس می‌شود

محمد دادکان مدیرعامل پرسپولیس می‌شود ؟
محمد دادکان مدیرعامل پرسپولیس

محمد دادکان بازیکن سابق پرسپولیس و رئیس سابق فدراسیون فوتبال از شانس بالایی برای نشستن روی صندلی مدیریت باشگاه بهره‌مند است. او اعتبار زیادی نزد پرسپولیسی‌ها دارد و به نظر می‌رسد که برای آغاز فعالیت خود پول هم نمی‌خواهد.

دادکان حتی اعلام کرده که قادر است 200 میلیارد تومان پول بیاورد و یک ریال هم از وزارتخانه یا سایر نهادها نمی‌خواهد. با این حال دادکان یک شرط مهم دارد که آن را در زمان وزارت سلطانی‌فر مطرح کرد اما وزارت نپذیرفت.

دادکان می‌گوید که باید 2 عضو هیئت مدیره را خودش معرفی کند، 2 عضو را وزارت ورزش و 1 عضو فردی مورد قبول دو طرف باشد که به عنوان مرضی الطرفین برگزیده شود و کار هیئنت مدیره پیش برود. اما حالا باید دید آیا وزارت ورزش حمید سجادی با این موضوع موافقت می‌کند تا مدیرعامل بعدی پرسپولیس محمد دادکان باشد. اما چرا دادکان نمی‌تواند مدیرعامل بعدی پرسپولیس باشد؟

یکی از مهمترین مشکلاتی که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال دارند مربوط به مالکیت دولتی هر دو باشگاه و تعلق آن‌ها به وزارت ورزش و جوانان است. در نتیجه منتقدین می‌گویند که هم استقلال و هم پرسپولیس برای خلاصی از وضعیت پیش آمده باید به بخش خصوصی واگذار شوند.

یکی از مدیرانی که همواره برای هدایت پرسپولیس اعلام آمادگی کرده است،‌ رئیس پیشین فدارسیون فوتبال، محمد دادکان است. البته او در مصاحبه‌ای تاکید کرده که شرط قبول مدیریت پرسپولیس پرداخت بدهی‌های باشگاه است.

حالا خبر می‌رسد که فقط مبلغ بدهی‌های پرسپولیس به سازمان امور مالیاتی کشور چیزی حدود 300 تومان است. وزارت ورزش طبیعتا می‌خواهد از زیر بار پرداخت بدهی باشگاه‌ها خلاص شود بدون اینکه نیاز باشد پیش از واگذاری این بدهی‌ها ها را خود پرداخت کند.

سوال مهم اینجاست که آیا در اوضاع و احوال فعلی اقتصاد ایران و بسته بودن منابع درآمدزایی در هر سو، آیا برای بخش خصوصی هزینه کردن چنین مبالغی در باشگاهی چون پرسپولیس میسر است؟ اگر این پاسخ مثبت است چرا در فوتبال ایران عملکرد بخش خصوصی هیچگاه موفقیت آمیز نبوده است؟

با این اوضاف نه تنها به نظر نمی‌رسد که دادکان که حتی قدرتمندترین اعضای بخش خصوصی نیز نمی‌توانند باشگاه‌های پرخرجی مانند استقلال و پرسپولیس را در این وضعیت فقدان درآمدزایی محض و نبود منابع اقتصادی اداره کنند. در نتیجه واگذاری احتمالی این باشگاه‌ها به بخش خصوصی از همین حالا می‌تواند پروژه ای شکست خورده محسوب شود. اما دیگر گزینه های مدیرعاملی پرسپولیس کیستند؟

حبیب کاشانی

محمد دادکان مدیرعامل پرسپولیس می‌شود ؟
محمد دادکان مدیرعامل پرسپولیس

از دیگر گزینه های مدیرعاملی پرسپولیس و جانشینی مجید صدری باید به حبیب کاشانی اشاره کرد. مدیرعامل سابق پرسپولیس که تجربه قهرمانی لیگ با پرسپولیس را هم دارد این روزها عضو شورای شهر تهران است.

بنابراین او نیز برای تامین منابع مالی مشکلی ندارد و می‌تواند به باشگاه پول تزریق کند. اما حبیب کاشانی نیز شرط مخصوص به خود را دارد و آن این است که باید حتما خود حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با او تماس بگیرد. البته که آقای کاشانی خود نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرده که محمد دادکان مدیر شایسته‌تری نسبت به او است.

علی اکبر طاهری

محمد دادکان مدیرعامل پرسپولیس می‌شود ؟
محمد دادکان مدیرعامل پرسپولیس

علی اکبر طاهری که بازه‌ای از زمان برای مدت 4 سال مدیرعامل پرسپولیس بود، علی‌رغم مذاکراتی که برای بازگشت روی تصمیم خود مصمم مانده تا وزارت ورزش تصمیم به جایگزینی او بگیرد.

طاهری که به دلیل بازنشستگی و بر اساس قانون عدم بکارگیری بازنشستگان قادر به ادامه حضور در باشگاه نبود از پست خود کنار رفت تا گرشاسبی جایگزین او شود.

طاهری در دوران حضور خود در باشگاه ضمن ایجاد ثابت در کادر فنی،‌ توانست یک عنوان قهرمانی لیگ برتر،‌ یک سوپرکاپ، حضور در جمع چهار تیم برتر اسیا و یک نایب قهرمانی لیگ کسب کند. در دوران طاهری تیم به لحاظ مالی نیز به ثبات خوبی رسیده بود.

البته بعید است در میان گزینه های مدیرعاملی پرسپولیس طاهری شانسی داشته باشد و علت هم قانون منع بکارگیری بازنشستگان است که مشمول کاشانی و دادکان نمی‌شود.

ابراهیم شکوری

محمد دادکان مدیرعامل پرسپولیس می‌شود ؟
محمد دادکان مدیرعامل پرسپولیس

ابراهیم شکوری و رضا درویش که سابقه مدیرعاملی سایپا را نیز در کارنامه دارد از افرادی هستند که نامشان در میان گزینه های مدیرعاملی پرسپولیس مطرح شده است. این دو بعید است شانسی برای صندلی مدیرعاملی داشته باشند چون که قادر به تامین منابع مالی مورد نیاز باشگاه نیستند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما در خصوص محمد دادکان مدیرعامل پرسپولیس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *