علت خط خوردن طارمی از تیم ملی چیست؟

علت خط خوردن طارمی از تیم ملی چیست؟ دیشب و با اعلام فهرست تیم ملی برای بازی‌های پیش رو، مهمترین شگفتی مربوط به نبودن نام طارمی در فهرست بود.

کمتر کسی تصور می‌کرد نزاع کوتاه و مجازی میان مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ در توییتر به جایی برسد که دراگان اسکوچیچ حاضر به خط زدن نام بهترین مهاجم خود شود. اما سرمربی کروات به نظر با هیچکس شوخی ندارد،‌ حتی اگر این تصمیم به عدم صعود تیم ملی به جام جهانی منجر شود! اما دلیل دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی چیست؟ با ما باشید.

علت خط خوردن طارمی از تیم ملی چیست؟

پس از اظهار نظر اسکوچیچ که گفته بود بازیکنان ایران تاکتیک پذیر نیستند مهدی طارمی در توییتی جواب سرمربی تیم ملی را داد و نوشت:

بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند ولی متاسفانه مشکلات جای دیگری است. زنده باد ایران.

اظهار نظری که تا چند روز فضای فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داد. این در حالی است که تصمیم جدید اسکوچیچ بدون شک فضا را بیش از پیش ملتهب خواهد کرد. دعوت نکردن از ستاره پورتو و تیم ملی برای دو بازی پیش رو با لبنان و سوریه ممکن است آتش زیر خاکستر را شعله ور کند.

علت خط خوردن طارمی از تیم ملی چیست؟
دلیل دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی / علت خط خوردن طارمی از تیم ملی

هنوز مهدی طارمی واکنشی به این اتفاق از خودش نشان نداده است و اصلا شاید واکنشی هم نداشته باشد اما بدون شک باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام گذاشت و این را قبول کرد که در نهایت او است که تصمیم نهایی درباره دعوت از بازیکنان به اردوی تیم ملی،ترکیب و غیره را خواهد گرفت. فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی به قرار زیر است:

دروازه بان:‌ علیرضا بیرانوند / امیر عابدزاده / پیام نیازمند

مدافع: شجاع خلیل‌زاده / حسین کنعانی‌زادگان / سیدمجید حسینی / سیاوش یزدانی / میلاد محمدی / امید نورافکن / صادق محرمی / صالح حردانی / احسان حاج صفی
هافبک: سعید عزت‌الهی / احمد نورالهی / وحید امیری / میلاد سرلک‌ / سامان قدوس / سروش رفیعی / یاسین سلمانی

مهاجم: علی قلی‌زاده / علیرضا جهانبخش / مهدی ترابی / مهدی قایدی / سردار آزمون / کریم انصاریفرد / کاوه رضایی / الهیار صیادمنش

اما علت خط خوردن طارمی از تیم ملی تنها مورد سوال رسانه‌های داخلی نبوده و بسیاری از رسانه‌های خارجی نیز به این موضوع واکنش نشان داده‌اند. در ادامه با برررسی این موضوع با ما باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین بازیکنان دورگه ایرانی جدید ؛ جوانانی در انتظار دعوت به تیم ملی!

دلیل دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی ؛ رسانه‌ها چه می‌گویند؟

در یکی از اولین واکنش‌ها وبسایت کنفدارسیون فوتبال آسیا با انتشار خط دعوت نشدن مهدی طارمی به پورتو نوشت: «دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مهدی طارمی مهاجم پورتو و گلزن لیگ برتر پرتغال را از لیست بازی با لبنان و سوریه در انتخابی جام جهانی 2022 خط زد.»

طارمی در این فصل برای پورتو 10 گل به ثمر رسانده است و در مسابقات انتخابی جام جهانی نیز برای ایران تا اینجای کار 2 گل به ثبت رسانده است. تیم ملی ایران حال در شرایطی باید به مسابقات ادامه دهد که با 10 امتیاز از 4 بازی اول خود و اختلاف دو امتیازی با کره جنوبی صدرنشین گروه اول رقابـت‌های انتخاب جام جهانی است. در ادامه دلیل دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی را در دیگر رسانه‌های بین المللی بررسی می‌کنیم.

روزنامه آبولا

علت خط خوردن طارمی از تیم ملی چیست؟
دلیل دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی / علت خط خوردن طارمی از تیم ملی

در این باره روزنامه آبولا به عنوان یکی از مهمترین رسانه‌های ورزشی پرتغال درباره حذف طارمی از فهرست تیم ملی ایران گزارشی منتشر کرده است. این روزنامه نوشته:

 اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران، طارمی را از فهرست تیم ملی خط زد و این موضوع نگرانی را برای هواداران ایران ایجاد کرد.

این رسانه نوشت: «طارمی به دلیل اختلاف با دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران، برای بازی های مقدماتی جام جهانی، مقابل لبنان و سوریه دعوت نشده است. ماجرا به مهرماه گذشته برمی‌گردد که سرمربی تیم ملی ایران به نظم تاکتیکی بازیکنان ایرانی اشاره کرد و گفت خیلی‌ها در این زمینه ضعف دارند.

در همین باره مهدی طارمی از صحبت های این مربی چندان استقبال نکرد و در حساب رسمی خود در توییتر نظر مخالفی را مطرح کرد. وی نوشت: می‌خواهم بگویم بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و قدرت بدنی، دانش تاکتیکی بالایی از فوتبال دارند. متاسفانه مشکلات متفاوت است. زنده باد ایران.»

بیشتر بخوانید: بهترین مهاجم ایران 1400 ؛ سر آغازی بر فوتبال تهاجمی

رویترز

علت خط خوردن طارمی از تیم ملی چیست؟
دلیل دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی / علت خط خوردن طارمی از تیم ملی

خط خوردن ستاره گلزن تیم پورتو حتی در رسانه معتبر و بین‌المللی مانند روترز نیز واکنش رسمی دربر داشته است. دراگان اسکوچیچ شب گذشته فهرست تیم ملی برای مسابقات پیش رو را منتشر کرد که نام مهدی طارمی ستاره این روزهای فوتبال ایران در آن به چشم نمی‌خورد. بلافاصله بعد از این موضوع رسانه‌های پرتغالی مختلفی در این باره گزارش‌هایی ارائه دادند. رویترز نیز با پوشش این موضوع نوشته:

طارمی از لیست تیم ملی ایران کنار گذاشته شد و این بازیکن نمی‌تواند در دیدار لبنان و سوریه حاضر شود. هیچ دلیلی برای این اتفاق از سوی اسکوچیچ گفته نشده که چرا مهاجم پورتو که در این فصل 10 گل به ثمر رسانده و با سردار آزمون زوج فوق‌العاده‌ای در خط تهاجمی ساخته، از لیست خط خورده است.

بیشتر بخوانید: بهترین هافبک های لیگ جزیره ؛ از بازیساز خلاق سیتی تا دژ دفاعی چلسی

روزنامه اوژوگو

علت خط خوردن طارمی از تیم ملی چیست؟
دلیل دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی / علت خط خوردن طارمی از تیم ملی

این روزنامه در این زمینه نوشت:

مهدی طارمی در آخرین لیست اعلام شده از سوی دراگان اسکوچیچ برای چالش های بعدی تیم ملی ایران حضور ندارد. این تصمیم مربوط به درگیری اخیر مربی و بازیکن است. دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران، امروز شنبه فراخوان دیدار با لبنان و سوریه برای راهیابی به جام جهانی 2022 را اعلام کرد و مهدی طارمی غایب بود. مهاجم پورتو یکی از چهره های موثر این تیم که در حال گذراندن روزهای خوبی در جمع آبی و سفیدهاست، برای حضور در تیم ملی انتخاب نشد.

اوژوگو در ادامه نوشته است:

این تصمیم اسکوچیچ به اختلافات اخیر سرمربی و طارمی مربوط می شود. همه چیز از آنجا شروع شد که اسکوچیچ در مصاحبه ای اعلام کرد که بازیکنان ایرانی اگرچه از نظر تکنیک و توانایی بدنی بسیار قوی هستند، اما از نظر تاکتیکی ضعیف هستند. مهاجم اف سی پورتو با این صحبت های اسکوچیچ موافقت نکرد و پاسخ او را داد.

در بخش پایانی این گزارش به توئیت مهاجم ایرانی پورتو اشاره شده و آمده است: طارمی در آن زمان نوشت: “می خواهم بگویم بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و قدرت بدنی، دانش تاکتیکی بالایی از فوتبال دارند. متاسفانه مشکلات جایی دیگر است. زنده باد ایران.” این درگیری حتی باعث شد تا این دو برای رفع اختلاف جلسه ای ترتیب دهند. اما به گفته مطبوعات فارسی، به نظر می رسد مشکل به طور کامل برطرف نشده است.

بیشتر بخوانید: بهترین مدافعان سری آ 2021 ؛ زادگاه بزرگترین مدافعان تاریخ فوتبال!

روزنامه رکورد

علت خط خوردن طارمی از تیم ملی چیست؟
دلیل دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی / علت خط خوردن طارمی از تیم ملی

رکورد با تیتر اصلی حذف طارمی از ترکیب ایران پس از جنجال با سرمربی نوشته:

مهدی طارمی بازیکن بزرگ تیم ایران و پورتو از لیست بازی برابر لبنان و سوریه خارج شد. به گفته برخی مطبوعات ایران، این جدایی در نتیجه درگیری است که طارمی با سرمربی تیم دراگان اسکوچیچ داشت.

در ادامه نیز آمده است:

لازم به یادآوری است که پس از آخرین بازی‌های ایران، سرمربی تیم ملی اعلام کرد که بازیکنان این کشور از نظر تاکتیکی ضعیف هستند، اما قدرت بدنی و فنی آنها قابل قبول است. حرفی که از سوی طارمی بی پاسخ نماند. پس از پیروزی 1-0 پورتو مقابل آث میلان در دراگائو، چهره بزرگ تیم ملی ایران پس از نمایش درخشان مقابل میلان، پاسخ دراگان اسکوچیچ را داد و در ادامه همین اختلاف، به اردوی تیم ملی ایران دعوت نشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ علت خط خوردن طارمی از تیم ملی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

2 thoughts on “علت خط خوردن طارمی از تیم ملی چیست؟

  1. بنظرم این مسئله رو سرمربی شروع کرده و درعین تعجب و تامل بجای اینکه از تیمی که خودش مربی اون هست حتی بجهت افزایش روحیه بازیکنان تعریف بکنه داره خنجر میزنه و این عین حماقت و نادانی این آدم رو میرسونه در حالیکه تمام تیم‌های مدعی این گروه منتظر لغزیدن ایران هستند! اینجا باید فدراسیون ورود کنه و ضمن عذرخواهی و توضیح این مربی نادان و دلجویی از بازیکن شماره یک تیم ملی این‌ مسئله تا مشکل نشده پایان بده!!! اگر ادامه پیدا کنه ممکنه حتی بقیه بازیکنان هم بخاطر همراهی با طارمی باعث دو دستگی در تیم بشوند و ضربه بدی به تیم ملی بخوره!!!

    1. کجای دنیا رسمه که مربی بخاطر نظرش از بازیکن عذرخواهی کنه ؟ اون فقط نظرش رو گفته و این بازیکنان هستن که بی چون و چرا باید خودشون رو با مربی هماهنگ کنن . متاسفانه در ایران اونقدر به بازیکن رو داده شده که تصور ما اینه که الان اسکوچیچ باید عذر بخواد در حالیکه این امر در هیچ باشگاه و کشوری دیده نشده . این نظر مربیه و تابحال هم که عالی کار کرده پس نمیشه هیچ ایرادی بهش گرفت چون مقتدرانه ترین صعود تمام دوران جام جهانی رو این دوره داریم و اینو مدیون سرمربی و مجموعه ای از بازیکنان هستن و نه فقط یک بازیکن که دیدیم که بود و نبودش هم هیچ فرقی نکرد و تیم از لحظه اول بسیار کوبنده باز کرد و طارمی هم که به نظر میاد فکر میکرد به مقام امپراطوری رسیده و در هر حال و هر عملکردی در تیم خواهد بود الان فهمید که با وجود مربی مثل اسکوچیچ اصلا از این خبرا نیست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *