قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر ؛ زمان و نحوه برگزاری

قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر با پایان بازی‌های انتخابی جام جهانی در هر قاره برگزار می‌شود و تیم‌های صعودکننده رقبای خود را خواهند شناخت. با ما باشید.

جام جهانی فوتبال مهمترین و بزرگترین رویداد ورزشی دنیاست که در دوره پیش رو برای سال 2022 در قطر برگزار خواهد شد. این مسابقات از 30 آبان 1401 آغاز شده و فینال آن در 27 آذر 1401 در ورزشگاه لوسیل برگزار خواهد شد.

قرعه کشی جام جهانی قطر 2022 اما برای روز اول آپریل 2022 مقارن با 12 فروردین 1401 برنامه ریزی شده است و تیم‌ها از آن تاریخ تا 7 ماه فرصت آماده‌سازی برای حضور در جام جهانی دارند. این مراسم در دوحه پایتخت قطر و یک روز پس از هفتاد و دومین کنگره فیفا انجام می‌شود.

قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر

شهر دوحه پیش‌تر میزبان مسابقات قهرمانی جوانان جهان 1995، جام ملت‌های آسیا 1988 و 2011 و بازی‌های آسیایی 2006 بوده است. تا زمان برگزاری قرعه‌کشی جام جهانی، 30 تیم حاضر در این مسابقات مشخص شده و برنده دو بازی پلی‌آف بین قاره‌ای راه‌یافته به جام، پس از مراسم قرعه‌کشی مشخص می‌شود.

قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر ؛ زمان و نحوه برگزاری
زمان قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر / نحوه قرعه کشی جام جهانی / تاریخ قرعه کشی جام جهانی / تیم های صعود کرده به جام جهانی قطر

تاکنون حضور تیم‌های ملی قطر، آلمان، دانمارک، بلژیک، فرانسه، اسپانیا، صربستان، کرواسی و برزیل در جام جهانی مشخص شده است؛ مسابقاتی که از 18 نوامبر تا 18 دسامبر (27 آبان تا 27 دی 1401) برگزار خواهد شد.

مراسم قرعه‌کشی مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی 2022 روز 5 آذر در زوریخ سوئیس انجام می‌شود. 10 تیم رده دوم گروه‌های A تا G به همراه دو تیم برتر لیگ ملت‌های اروپا که نتوانستند خود را در میان دو تیم برتر هر گروه جای دهند، 12 تیم این مرحله را تشکیل می‌دهند. دیدارهای دور نیمه‌نهایی پلی‌آف روزهای 4 و 5 فروردین 1401 و دیدارهای نهایی روزهای هشتم و نهم این ماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نحوه انجام قرعه کشی جام جهانی قطر 2022

فیفا قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ را در تمام پلتفرم‌های خود از جمله وب سایت رسمی، یوتیوب و کانال های رسانه های اجتماعی به صورت زنده پخش خواهد کرد.

قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی یکی از رویدادهای مهم تقویم فوتبال خواهد بود، بنابراین در تمام شبکه های تلویزیونی خبری ورزشی مهم پوشش داده خواهد شد.

قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر ؛ زمان و نحوه برگزاری
زمان قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر / نحوه قرعه کشی جام جهانی / تاریخ قرعه کشی جام جهانی / تیم های صعود کرده به جام جهانی قطر

جام جهانی ۲۰۲۲ از ۳۰ آبان ۱۴۰۱ آغاز می شود و آخرین دوره جام جهانی است که با حضور ۳۲ تیم برگزار می شود و همچنین اولین دوره ای است که در تابستان برگزار نمی‌شود.

تیم ملی ایران هنوز صعود خود را قطعی نکرده ولی از شانس بسیار بالایی برای سومین حضور پیاپی در جام جهانی برخوردار است. در دوره قبل ایران در سید سه قرار داشت ولی این اتفاق در قرعه کشی به سود ایران نشد و تیم ملی در گروه سختی با حضور پرتغال، اسپانیا و مراکش قرار گرفت.

به احتمال زیاد با توجه به اینکه باز هم رنکینگ آخرین دوره قبل از قرعه کشی ملاک است بار دیگر تیم ملی ایران در سید سوم جام جهانی خواهد بود. قطر هم این روزها و بعد از افتتاح ورزشگاه الثمامه مجموعه ورزشگاه های جام جهانی 2022 را کامل کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *