گابریله پین مربی جدید استقلال کیست ؛‌ همکار سابق پراندلی دستیار جدید فرهاد

گابریله پین مربی جدید استقلال کیست ؟ او بازیکن سابق فوتبال است که سابقه همکاری با چزاره پراندلی در تیم ملی ایتالیا را نیز دارد. برای جزئیات بیشتر با ما باشید.

گابریله پین بازیکن سابق و مربی فعلی اهل ایتالیا و متولد 21 ژانویه 1962 است. او در حال حاضر در سمت دستیار فرهاد مجیدی در باشگاه استقلال فعالیت می‌کند.

از چندی پیش بود که شایعات تمایل فرهاد مجیدی برای جذب گابریله پین در کادر فنی استقلال مطرح شد. آقای مجیدی خود با یک استوری در ادامه این شایعات را رسمیت بخشید و طولی نکشید که بعد از تمدید 3 ساله قرارداد با باشگاه استقلال نسبت به فراهم آوردن زمینه‌های حضور پین در استقلال تلاش کرد.

آقای پین در حوزه مربیگری سوابق خوبی دارد که از جمله باید به همکاری او با چزاره پراندلی در تیم ملی ایتالیا و البته دستیاری آریگو ساکی اشاره کنیم. این نوشتار به پاسخ این سوال می‌پردازد که گابریله پین مربی جدید استقلال کیست و سوابق حرفه‌ای او چگونه است. با ما باشید.

گابریله پین مربی جدید استقلال کیست ؟

گابریله پین مربی جدید استقلال کیست ؛‌ همکار سابق پراندلی دستیار جدید فرهاد
گابریله پین در استقلال / سوابق گابریله پین / گابریله پین کیست / بیوگرافی گابریله پین

گابریله پین در طول دوران بازی خود در هر دو پست هافبک تهاجمی و هافبک دفاعی بازی کرده است. او سابقه بازی برای تیم‌هایی چون یوونتوس، پارما،‌ لاتزیو، سنرمیسه فورلی و پیاچنزا را دارد.

او که پرورش یافته تیم جوانان یوونتوس بود اولین بازی خود در تیم اصلی را در چارچوب مسابقات سری آ فصل 79-80 مقابل فیورنتینا انجام داد. او در سال 1981 به یک تیم دسته چهارمی به طور قرضی پیوست.

او فصل بعد به تیم مارینو پرانی در سری C می‌پیوندد و با این تیم به سری B‌ صعود می‌کند. سپس به پارما پیوسته و از سال 1986 تا 1992 در لاتزیو حضور داشت. برای این تیم 195 بار بازی کرد و سپس دوباره به پارما بازگشت و از سال‌های 1992 تا 1997 در این تیم بازی کرد. در ادامه به گابریله پین مربی جدید استقلال خواهیم پرداخت.

از کودکی تا جوانی ؛‌ دوران بازی گابریله پین

گابریله پین مربی جدید استقلال کیست ؛‌ همکار سابق پراندلی دستیار جدید فرهاد
گابریله پین در استقلال / سوابق گابریله پین / گابریله پین کیست / بیوگرافی گابریله پین

گابریله پین مربی جدید استقلال در 21 ژانویه 1962 در وتریو ونه تو در استان ترویزو ایتالیا به دنیا آمد و از همان ابتدا علاقه شدیدی به فوتبال داشت. او در خانواده‌ای متولد شد که هم پدر و هم مادرش کارگر بودند. یکی در کارخانه ابریشم و دیگری در کارخانه نساجی.

گابریله پین در مورد دوران کودکی خود می گوید:

زندگی آرام و مسالمت آمیزی داشتیم. اگرچه در آن مقطع ایتالیا کشور مرفه و فوق العاده ای برای زندگی نبود، اما والدین من روزهای دشوار جنگ جهانی را پشت سر گذاشته بودند و نمی خواستند اجازه دهند آن سرنوشت تلخ برای فرزندان‌شان نیز تکرار شود. پدرم در سن 30 سالگی و هنگام کار در ساختمان دچار حادثه تلخی شد و تا پایان عمر هنگام راه رفتن مشکل داشت. آنها هزینه ساختن زندگی فرزندان خود را با سلامتی خود دادند.

او در مورد اولین تجارب فوتبالی‌اش در سنین نوجوانی گفته:

گاهی اوقات مسیر یک بازیکن با رقم خوردن اتفاقاتی تصادفی تعیین می شود. در این ورزش اغلب تشویق شدن از سوی دیگران و کشف زودهنگام نقش مهمی را ایفا می کند. اگرچه نوجوان بودم، اما مشخص بود که از کیفیت لازم برای درخشش در سطح اول فوتبال برخوردارم. بپه زنت، استاد ایتالیایی و مربی من در دوران کودکی، از طرفداران سرسخت یوونتوس و در باشگاه محلی ما فردی شناخته شده بود. در نهایت این بپه زنت بود که باعث شد من روزی برای یوونتوس بازی کنم.

گابریله پین مربی جدید استقلال در میان ستاره‌های آن نسل یوونتوس بازیکنی غیرعادی بود. او رفتاری جدی و مودبانه داشت و در تفریحات تیمی چندان دیده نمی‌شد. معمولا در تصاویری که از او ثبت شده است مشغول مطالعه کتاب دیده می‌شود. او درباره علاقه‌اش به کتاب می‌گوید:

متاسفانه کلیشه ای احمقانه در مورد بازیکنان فوتبال در اذهان عمومی ایجاد شده است و بازیکنان فعلی به نظر من متفاوت هستند. من همیشه خواندن کتاب را به ورق بازی کردن و قمار ترجیح می دهم.

گابریله پین مربی جدید استقلال در 13 سالگی شهری به نام ویارا پروسا شده و در اتاق زیرشیروانی کمپ قدیمی باشگاه یوونتوس مستقر می‌شود. او در آنجا به هیچ وجه راحت نبود و ناگزیر بود با 30 بازیکن نوجوان هم سن و سال خود گذران کند. گابریله که در همان ایام مادرش را از دست داده بود پدر خود را که مایل به رفتن فرزندش نبود تنها گذاشت. او اما به سرعت روند رو به رشدی به خود گرفت و در جمع بازیکنان جوان و ستاره‌های مطرح یوونتوس جا پای محکمی یافت.

در 19 سالگی و در سال 1979، گابریله پین مربی جدید استقلال اولین بازی خود برای تیم اصلی یوونتوس را در میان بزرگانی چون دینوزوف، آنتونی کابرینی، روبرتو بتگا و مارکو تاردلی انجام داد. اما نقطه عطف زندگی او در این مرحله مربوط به شخص دیگری بود. او اینجا با چزاره پراندلی که او نیز عضو یوونتوس بود دوست شد. دوستی این دو زان پس تا 4 دهه بعد و تا امروز ادامه داشت.

البته عجیب نبود که او در طول فصل در میان آن همه ستاره و بازیکن باتجربه نیمکت نشین باشد. این بازیکن 18 ساله تنها در بازی پایانی فصل و در جریان پیروزی 3 بر 0 یوونتوس برابر فیورنتینا فرصت بازی یافت.

در سال 1981 گابریله پین مربی جدید استقلال راهی تیم گمنام سانرمس شد و در 21 سالگی نهایتا راهی پارما شد. در همین سال بود که تحول بعدی و نقطه عطف مهم دیگر برای پین رقم خورد. او در اینجا با آریگو ساکی سرمربی اسطوره‌ای و شهیر ایتالیایی آشنا شد که در آن مقطع هدایت تیم جوانان فیورنتینا را بر عهده داشت. او نقش مهمی در شکل رفتن اندیشه‌های گابریله پین مربی جدید استقلال ایفا کرد و حتی تجربه دستیاری ساکی را نیز داشت.

بازگشت خاطره انگیز به یووه

گابریله پین مربی جدید استقلال کیست ؛‌ همکار سابق پراندلی دستیار جدید فرهاد
گابریله پین در استقلال / سوابق گابریله پین / گابریله پین کیست / بیوگرافی گابریله پین

درخشش مثال زدنی پین در پارما سبب شد تا او در قامت یک هافبک باتجربه به یوونتوس بازگردد. این مهم در سل 1985 اتفاق افتاد و او بهترین فصل دوران فوتبالی خود را زیر نظر تراپاتونی گذراند و بالخره طعم قهرمانی در سری آ در تیم مجبوب خود را نیز چشید.

یوونتوس در آن فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و گابریله پین مربی جدید استقلال یکی از پایه‌های اساسی آن تیم بود. تیمی که در 8 بازی ابتدایی خود در سری آ به پیروزی رسید. در نهایت یوونتوس تراپاتونی با بازی‌های موثر گابریله پین و دیگر ستارگان موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. گابریله پین آنقدر خوب بود که تراپاتونی پرافتخار و مشهور در توصیف او گفت:

یوونتوس به خاطر حضور این بازیکن در ترکیب خود موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. او بازی تکنیکی را آموخته و شور و اشتیاق را به ترکیب تیم منتقل کرد.

شخص گابریله پین نیز درباره آن فصل و آن یوونتوس جذاب می‌گوید:

تصور می کردم دیگر قرار به بازگشت من به یوونتوس نیست، اما آنها دوباره برای خریدم اقدام کردند. وقتی به اردوی بیانکونری اضافه شدم، شرایط تیم تغییر کرده بود و چهره های جدیدی به رختکن اضافه شده بودند. اما این حضور تراپاتونی بود که قهرمانی ما را تضمین کرد. او هر روز یک ساعت بیشتر در زمین تمرین مانده و با جوانان کار می کرد. من حافظه فوق العاده ای دارم و آن جا بود که یاد گرفتم کسب پیروزی آسان نیست، حتی اگر ستاره های بزرگی در تیم خود داشته باشید.

در پایان فصل تراپاتونی و گابریله پین هر دو از یوونتوس جدا شدند. گابریله پین راهی پایتخت شد تا برای 4 سال آینده در این تیم بازی کند. ایامی که بیشتر در قامت کاپیتان تیم ظاهر شد و بازی‌های درخشانی از خود به جا گذاشت. در سال 1992 بود که او دوباره به پارما بازگشت و افتخارات مهم دیگری مانند قهرمانی در جام برندگان، جام یوفا و سوپرکاپ اروپا را کسب کرد.

مربیگری ؛ شاگرد آریگو ساکی و یار غار پراندلی

گابریله پین مربی جدید استقلال کیست ؛‌ همکار سابق پراندلی دستیار جدید فرهاد
گابریله پین در استقلال / سوابق گابریله پین / گابریله پین کیست / بیوگرافی گابریله پین

پین بعد از پایان دوران فعالیت فوتبالی خود مربیگری را با تیم جوانان پارما آغاز کرد و سپس به عنوان دستیار آریگو ساکی و رنزو لولیویز به کار مشغول شد. در همین دوران و با پیوستن دوست صمیمی‌اش از دوران بازیگری یعنی چزاره پراندلی به فیورنتینا در قامت سرمربی،‌ گابریله پین دستیار فرهاد مجیدی نیز به عنوان دستیار تاکتیکی به او می‌پیوندد.

او در سالیان بعد در رم و فلورانس نیز مشغول به کار شد و در سال 2010 به عنوان کمک مربی در تیم ملی منصوب شد. در دسامبر 2018 و با انتخاب پراندلی به عنوان سرمربی جنوا، او نیز بار دیگر به پراندلی پیوست تا دستیار او باشد.

در دسامبر 2020 او با پراندلی به فیورنتینا بازگشت و با توجه به نتایج بد فلورانسی‌ها در سری‌ آ و جدایی پراندلی در پایان فصل، پین نیز از فیورنتینا جدا شد. او همچنین سابقه فعالیت در تیم‌هایی چون والنسیا‌، گالاتاسرای و النصر را نیز داشته است.

دستیاری آریگو ساکی و چزاره پراندلی سبب شده تا پین برای دوران مربیگری به لحاظ تئوریک پشتوانه ارزشمندی داشته باشد. پیش از ایتالیای قدرتمند و جذاب روبرتو مانچینی که حتی به قهرمانی یورو 2020 رسید، ایتالیای چزاره پراندلی یکی از بهترین ایتالیاهای مدت اخیر بوده است. پین در کنار پراندلی نقش مهمی در احیای آتزوری بعد از فاجعه جام جهانی 2010 ایفا کرد. گابریله پین دستیار فرهاد مجیدی درباره دوران مربیگری خود میگوید:

مربی شدن نتیجه منطقی زندگی من به عنوان هافبک و البته یک روشنفکر است. هیچگاه فراموش نکنید که تلاش کردن کلید اصلی کسب موفقیت است. من اولین درآمد خود را بعد از سال ها تلاش کسب کرده و به خوبی ارزش آن را درک کردم.

گابریله پین :‌سطح فوتبال ایران بالاست

گابریله پین دستیار فرهاد مجیدی که اخیرا به این تیم پیوسته است اخیرا به ایران آمده و در گفتگویی با رسانه‌ها درباره پیوستنش به استقلال گفته که بعد از 45 سال حضور در فوتبال استقلال را تجربه‌ای جذاب و متفاوت می‌داند:

من یک دوست دارم که وکیل است و با فرهاد مجیدی هم دوست است. سرمربی استقلال دوست داشت که یک دستیار داشته باشد و به همین خاطر این پیشنهاد با من مطرح شد. سه ماه پیش باید این اتفاق می‌افتاد، اما به خاطر کرونا نشد. با این حال در این مدت در تماس بودیم.

او همچنین درباره شناختی که از فوتبال ایران داشته و کسانی که می‌شناخته می‌گوید:

وقتی در امارات بودم کمی روی فوتبال ایران شناخت داشتم. بعد هم با استراماچونی صحبت کردم، چون با او آشنا بودم. وقتی سه ماه پیش با مجیدی صحبت کردم استراماچونی به من زنگ زد و از باشگاه مثبت صحبت کرد و من را راضی کرد تا به استقلال بیایم.

گابریله پین مربی جدید استقلال کیست ؛‌ همکار سابق پراندلی دستیار جدید فرهاد
گابریله پین در استقلال / سوابق گابریله پین / گابریله پین کیست / بیوگرافی گابریله پین

گابریله پین دستیار جدید فرهاد مجیدی درباره شناختی که از باشگاه استقلال به دست آورده گفت:

فیلم‌ها و دربی‌ها را دیدم و آماده هستم. الان هم دوست دارم استادیوم‌ها پر شوند. من دربی‌های زیادی را تجربه کردم. دربی رم و لاتزیو را تجربه کردم که می‌تواند شبیه دربی ایران باشد. فوتبال ورزش ملی ایتالیاست و هر روز در موردش صحبت می‌شود. ایتالیا 60 میلیون هوادار و 60 میلیون مربی دارد. در ترکیه هم به فوتبال علاقه دارند. من آنجا هم تجربه دارم، ولی نمی‌دانم دربی ترکیه شبیه ایران است یا خیر.

او درباره نظرش درباره فوتبال ایران و سطح فوتبال باشگاه‌های ایران می‌گوید:

من غافلگیر شدم، چون کیفیت فوتبال ایران بالاست. می‌دانستم تیم ملی ایران خوب است، ولی در این ماه کشف کردم که تکنیک ایرانی‌ها در فوتبال خیلی بالاست، با این وجود فکر می‌کنم می‌تواند خیلی بهتر باشد. تیم‌های ایتالیایی به نظم معروفند، ولی هر تیمی بدون بازیکنان باکیفیت موفقیتش سخت است.

او همچنین درباره شکست استقلال مقابل الهلال می‌گوید:

من دو روز قبل از آن بازی به تیم اضافه شدم. وقتی بازی را دیدم، تیم الهلال تمام بازیکنانش تغییر کرده بودند و سه چهار بازی رسمی داشتند. از نظر فیزیکی اختلاف زیادی بود. اگر 15 روز بیشتر تمرین می‌کردیم می‌توانستیم برنده باشیم. تیم ما خوب جنگید با اینکه از نظر فیزیکی پایین‌تر بودیم. من اعتقاد دارم باید از باخت هم درس‌هایی بگیریم.

او همچنین درباره وضعیت فعلی استقلال و مهره‌های آن می‌گوید:

از تیم ملی ایران شناخت داشتم و می‌دانستم نتایج خوبی می‌گیرد. چند بازیکن خوب ایرانی هم در اروپا بودند، ولی کیفیت فنی آنها را نمی‌دانستم. الان اما می‌دانم کیفیت بازیکنان ایرانی بالاست. کیفیت در فوتبال خیلی مهم است. من بازی آخر فصل قبل را دیدم. دفاع وسط استقلال خیلی خوب است. این سه دفاع وسط برای تیم خیلی خوب هستند. مجیدی انتخاب خوبی برای دفاع‌های خود داشته است، ولی فوتبال به سه چهار بازیکن خوب نیست. ما می‌توانیم هجومی باشیم، حتی با دو دفاع. مهم عادت کردن به حمله است. در فوتبال جدید خیلی از تیم‌ها با سه دفاع بازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما در خصوص گابریله پین مربی جدید استقلال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *