بازی Sorare ؛ معرفی، آموزش بازی و کسب درآمد از یک بلاکچین فوتبالی

بازی Sorare یک بلاکچین مبتنی بر بازی جدید است که طرفداران زیادی یافته است. این بازی نوعی بازی فوتبال است و برای دوستداران این ورزش جذاب خواهد بود.

بازی Sorare یک بازی فوتبال فانتزی آنلاین با چاشنی ارزهای دیجیتال است. به مانند بازی‌های فوتبال فانتزی دیگر شما باید هر هفته ترکیب منتخب تیم خود را از میان همه ستارگان حرفه‌ای دنیای فوتبال انتخاب کنید و نمره این بازیکنان به شدن به عملکرد آنان در دنیای واقعی وابسته است. در بازی هدف مانند همه بازی‌های فوتبال فانتزی دیگر جمع آوری امتیازات بیشتر از رقبای دیگر است.

در بازی Sorare بیش از صد تیم معتبر وحود دارد و در نتیجه شما به بازیکنان زیادی دسترسی دارید. شما با خرید کارت دیجیتالی این بازیکنان می‌توانید آن‌ها را با هم معامله کرده یا به تیم خود اضافه کنید. فهرست تیم‌های پذیرفته در بازی سوراره عبارتند از یوونتوس، میلان،‌ لیورپول، پاری‌سن‌ژرمن، رئال مادرید،‌ همه تیم‌های لیگ ژاپن و لالیگای اسپانیا. در ادامه با آموزش بازی Sorare با ما باشید.

بازی Sorare

بازی Sorare ؛ معرفی، آموزش بازی و کسب درآمد از یک بلاکچین فوتبالی
نحوه بازی بلاک چین Sorare

البته جای نگرانی نیست چراکه علاوه بر این موارد شمار زیادی از بازیکنان برتر مهمترین لیگ‌های فوتبالی نیز به این بازی اضافه شده‌اند. این اولین بازی رسمی است که از کارت‌ها خاص بلاکچین سوراره استفاده می‌کند.

این بلاکچین به کاربران این مجال را می‌دهد که کارت‌های خود را به روشی مشابه نحوه جمع‌آوری کارت‌های بازی دهه 1990 احراز هویت کنند. شما همچنین امکان معامله با سایر کاربران آنلاین بازی را هم دارید.

سوراره از سال 2019 به اتریوم مهاجرت کرده است و از این سال با استفاده از غول‌های فوتبالی بزرگ مانند یوونتوس، رم،‌وستهم و برخی دیگر از باشگاه‌ها آینده خود را تضمین کرده است. آن‌ها همچنین موفق شدند کارت‌های بازیکنان معروفی مانن کریس رونالدو و ژائو فلیکس را ایجاد کند.

تمام‌کارت‌های بازی به صورت توکن غیرمثلی هستند و این بدان معناست که تنها تعداد مشخصی از آن‌ها قرار است وجود داشته باشد. اینجاست که منحصربفرد بودن مطرح می‌شود. از آنجا که فقط تعداد مشخصی کارت برای یک بازیکن ایجاد می‌شود در نتیجه ارزش بیشتری دارد. در هر فصل تعداد کارت مشخصی برای هر بازیکن ایجاد می‌شود به مانند شکل زیر:

بازی Sorare ؛ معرفی، آموزش بازی و کسب درآمد از یک بلاکچین فوتبالی
آموزش بازی سوراره

بیشتر بخوانید:

بهترین مهاجم ایران 1400 ؛ سرآغازی بر فوتبال تهاجمی

بهترین مهاجم نوک‌های تاریخ فوتبال ؛ ابرقهرمانان دنیای واقعی!

آموزش بازی Sorare

شروع به کار و بازی در پلتفرم و بازی Sorare بسیار ساده است و می‌توانید از طریق زیر مراحل آغاز به کار را دنبال کنید. برای اینکار ابتدا باید تیم خود را ایجاد کنید. در نتیجه باید در وب سایت سورره ثبت نام کنید و بلافاصله 10 کارت معمولی به شما تعلق می‌گیرد.

حالا تیم خود را بسازید. در مجموع 5 کارت انتخاب کنید. باشگاه‌های مدنظر خود را انتخاب کنید تا بازکینان آزاد شما از این باشگاه‌ها انتخاب شوند. اولین تیم خود را در لیگ تازه کارها وارد کنید. این لیگ مخصوص بازیکنان جدید است و به نام مربیان (Managers) نامیده می‌شوند.

وارد 4 لیگ شده و چهار هفته بازی کنید تا به سطح یک مربی جدید ارتقا پیدا کنید. تیم خود را با کارت‌هایی که برنده می‌شوید،‌ بسازید و یا کارت‌های خود را با دیگران مبادله کنید.

مطمئن شوید بازیکنانی را انتخاب می‌کنید که به طور منظم در لیگ خود بازی می‌کنند؛ از بازیکنانی که در ترکیب یا نیمکت نباشند، در کل بازی امتیاز دریافت نمی‌کنید. شما همچنین می‌توانید به نمره متوسط بازیکنان نگاه کنید؛ این نمره در کنار کارت بازیکنان در سمت چپ قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین مهاجم جهان 2021 ؛ از بزرگان کهنه‌کار تا جوانان آینده‌دار!

بهترین گل‌های شهاب زاهدی ؛‌ از المپیک دونتسک تا زوریا لوهانسک!

نحوه ورود به مسابقات Sorare

بازی Sorare ؛ معرفی، آموزش بازی و کسب درآمد از یک بلاکچین فوتبالی
آموزش کسب درآمد از بازی ارز دیجیتالی سوراره (Sorare)

پلتفرم سورر هر هفته میزبان مسابقات مختلفی است که با تیم خود می‌توانید در آن شرکت کنید. البته برای ورود به این مسابقات معمولا برخی الزامات نیاز است که برای مثال باید به این موارد اشاره کرد:

  • حداکثر سن بازیکنان (به عنوان مثال لیگ زیر ۲۳ سال)
  • لیگ بازیکنان یک منطقه خاص (مثلا قهرمان آسیا)
  • منحصر‌ به فرد بودن کارت‌ها (به عنوان مثال لیگ تازه کارها)

شما برای شکرت در یک تورنمنت به 5 بازیکن شامل یک دروازه‌بان، یک مدافع، یک هافبک، یک مهاجم و یک بازیکن تعویضی نیاز دارید. از این میان نیز باید کاپیتان خود را برگزینید. کاپیتان تیم شما هر هفته 20 درصد XP یا امتیاز اضافی جمع آوری می‌کند، در نتیجه در انتخاب کاپیتان باید دقت کافی را به خرج دهید. بعد از همه این‌ها باید روی دکمه ثبت کلیک کنید تا تیم خود را ذخیره کنید و برای بازی بعدی آماده شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین لژیونرهای ایران 2021 ؛‌‌ عملکرد، قیمت،‌ گل‌ها و درآمد

بهترین بازیکنان ایرانی دورگه جدید ؛ جوانانی در انتظار دعوت به تیم ملی!

نحوه امتیازگیری در بازی Sorare

بازیکنان شما بر اساس میزان عملکرد هر هفته در بازی‌ها امتیاز می‌گیرند. طیف وسیعی از عوامل تأثیرگذار بر نحوه امتیازدهی آنها هستند از جمله:

  • میزان دقایق بازی بازیکن
  • زدن گل
  • دادن پاس گل
  • گل نخوردن در یک بازی
  • دریافت کارت زرد و قرمز

با این حال، هر چه بازیکنان شما در زندگی واقعی بهتر بازی کنند، شما امتیاز بیشتری کسب می‌کنید. مقدار امتیازاتی که کارت دریافت می‌کند، بسته به مقدار XP موجود در آن تغییر می کند. کارت‌ها می‌توانید مقادیر مختلف امتیاز XP را داشته باشند که این مقادیر به دلایل مختلفی بستگی دارد:

  • سن کارت‌ها (کارت‌های این فصل XP بیشتری دارند)
  • هر چند وقت یکبار از کارت‌ها استفاده می‌کنید
  • دقایقی که در بازی‌ها انجام می‌شود

بیشتر بخوانید:

گرانترین بازیکنان فوتبال ایران 2021 ؛ گران‌قیمت‌های لیگ و لژیونرها

بازیکنان ایرانی فیفا 22 ؛ بررسی قدرت، چهره و ریتینگ

جوایز هفتگی بازی Sorare

جوایز بزرگ هفته در این بازی قسمت بزرگی از آموزش بازی Sorare هستند. بازیکنان این فرصت را دارند که کارت و اتریوم دریافت کنند. جوایزی که می‌توانید در این پلتفرم بازی کسب کنید،‌ برای هر تورنمنتی که وارد شوید اوضاع متفاوت است. فرض کنید لیگ جهانی رده 4 ستارگان را انتخاب کنید:

جوایز 3 نفر برتر : جوایز بزرگ اتر (ETH) و یک بازیکن با کیفیت کمیاب (Rare) را به دست آورید. این جوایز عالی هستند؛ اما گرفتن آنها سخت است مگر این که تیم بزرگی داشته باشید.

۱۰ درصد بالایی بازیکنان در لیگ : بازیکنان کمیاب را برنده می‌شوند که می‌توانند در بازی استفاده شوند و یا به ازای کوین اتر فروخته شوند.

دیگر جوایز: این جوایز برای بازیکنانی است که بیش از ۲۰۵ امتیاز (۰.۰۱ ETH) و ۲۵۰ امتیاز (۰.۰۲ اتر) کسب کنند، این جوایز برای بازیکنان جدید واقعا قابل دستیابی است

نحوه ساخت تیم

حالا که اصول را بررسی کردیم، زمان آن رسیده است که تیم Sorare خود را بسازید! برای این کار باید ابتدا مقداری اتر به کیف پول Sorare اضافه کنید. اتریوم درواقع قدرت بخش پلتفرم سورره شماست و برای خرید و فروش کارت بازیکنان باید از آن استفاده کنید. چند روش مختلف برای واریز کردن اتر به کیف پول وجود دارد:

  • استفاده از توکن Ramp: رمپ برای مبتدیانی که ممکن است اسم رمز ارزها را نشنیده باشند، بسیار مناسب است؛ زیرا به شما امکان می‌دهد در عرض چند دقیقه سریعا وجهی را با استفاده از کارت اعتباری یا دبیت کارت خود اضافه کنید. نکته منفی استفاده از RAMP این است که آنها درصد کمی از واریزی شما را به عنوان کارمزد دریافت می‌کنند.
  • استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند متامسک: برای بازیکنانی که قبلا تجربه استفاده از کریپتو دارند یا برای بازیکنانی که سپرده‌های بیشتری می‌گیرند (بیش از ۵۰۰ پوند)، توصیه می‌شود از کیف پول نرم‌افزاری مانند MetaMask استفاده کنند.

اکنون مقداری اتر به حساب خود وارد کرده‌اید؛ پس آماده خرید اولین بازیکن خود هستید!

بیشتر بخوانید:

گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان 2021 ؛ ارزشمندترین و پولدارترین‌ها!

زیباترین کیت‌ها فوتبال 2021 ؛ با بهترین لباس‌ها آشنا شوید!

خرید بازیکن

چند روش مختلف برای خرید بازیکن در پلتفرم Sorare وجود دارد:

  • بازیکن جدید: اینجا جایی است که می‌توانید بازیکنان را مستقیما از بازی خریداری کنید؛ کارت‌ها تولید شده و سپس توسط Sorare لیست شده‌اند و متعلق به هیچ بازیکن دیگری نیستند. این بازیکنان در حراجی لیست شده‌اند؛ به این معنی که قیمت‌ها از حدود ۰.۰۰۳ اتر شروع می‌شوند.
  • بازار نقل و انتقالات: اینجا شما می‌توانید بازیکنان دیگر بازیکنان را در بازی بخرید. معمولا بازیکنان خوبی در این قسمت وجود دارند؛ با این حال توجه داشته باشید که خرید از بازار نقل و انتقالات شامل پاداش ثبت نام نخواهد بود. این بازیکنان با قیمت تعیین شده لیست شده‌اند و پلتفرم Sorare به شما اجازه نمی‌دهد کارت‌های خود را روی بازی حراج کنید؛ فقط یک قیمت ثابت باید تعیین کنید.
  • پیشنهاد مستقیم: آخرین روش خرید بازیکنان در این پلتفرم، پیشنهاد دادن به بازیکنان دیگر است. این کار را می‌توانید با کلیک بر روی یک بازیکن و کلیک روی دکمه ایجاد پیشنهاد (Make an Offer) انجام دهید.

هنگام خرید بازیکنان جدید مطمئن شوید که بازی‌های زیادی در پیش روی شما است. ممکن است برخی از بازیکن‌ها ارزان باشند؛ زیرا لیگ‌های آنها در آستانه پایان یافتن است و این را هم بدانید که پس از خرید برخی از بازیکنان کمیاب، می‌توانید در مسابقات بزرگ هفتگی ETH و جوایز بازیکنان شرکت کنید!

نحوه کسب درآمد در پلتفرم Sorare

بازی Sorare ؛ معرفی، آموزش بازی و کسب درآمد از یک بلاکچین فوتبالی
آموزش بازی سوراره

وقتی نحوه انجام بازی را بدانید پس باید با نحوه کسب درآمد از پلتفرم سورره نیز آشنا شوید. این کار به راه‌های گوناگونی ممکن است.

درآمد از طریق جوایز هفتگی

یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد در سوراره بدون اینکه کار خاصی انجام دهید امید بستن به پاداش بازی‌های هفتگی است. این مورد شامل جوایزی است که زمان رقابت در لیگ با بازیکنان دیگر کسب می‌کنید. اما چند نکته در مورد کسب این جوایز حائز اهمیت است.

مسابقات بازیکنان را چک کنید

یک فرض رایج این است که در زمان بازی شما باید همیشه بازیکنانی را با بالاترین امتیاز انتخاب کنید. با این شرایط یک عامل مهم دیگر این است که بازیکنان در هفته‌ای که انتخاب شده‌اند قرار است با چه تیمی روبرو شوند؟

برای مثال در صورت داشتن ۲ دروازه‌بان که دروازه بان A به طور میانگین هر هفته ۶۰ امتیاز دارد، در حالی که امتیاز دروازه بان B به طور متوسط حدود ۵۰ است. این ممکن است در ابتدا یک انتخاب واضح به نظر برسد؛ اما توجه داشته باشید که آنها در آن هفته، در مقابل چه کسانی بازی می‌کنند؛ اگر دروازبان A در برابر بهترین گلزنان لیگ قرار بگیرد، انتخاب دروازبان B گزینه امن‌تری خواهد بود.

دقت در انتخاب بازیکنان برای لیگ‌های خاص

اشتباه رایج دیگر این است که بازیکنان را به صورت تصادفی خریداری می‌کنند. این واقعا می‌تواند میزان جوایزی که برای شما در در نظر گرفته شده را محدود کند. به این دلیل است که این بازی میزبان بسیاری از لیگ‌های تخصصی است:

  • لیگ جهانی زیر ۲۳ سال (فقط بازیکنان زیر ۲۳ سال می‌توانند در آن شرکت کنند)
  • قهرمان آسیا (فقط بازیکنان K-League و J-League)
  • قهرمانان اروپا (فقط بازیکنان لالیگا، سری A، لیگ برتر، بوندس لیگا و لیگ یک فرانسه)

هنگامی که برای اولین بار کار خود را شروع می‌کنید، بهتر است تمرکز خود را روی یک یا دو تا از این موارد بگذارید تا شانس خود را برای به دست آوردن جوایز هفتگی بازی به حداکثر برسانید.

بیشتر بخوانید:

قرعه‌کشی جام جهانی قطر 2022 ؛ زمان و نحوه برگزاری

احتمال حذف تیم ملی از جام جهانی ؛‌ ماجرای تعلیق فوتبال ایران چیست؟

درآمد از طریق ترید در پلتفرم Sorare

بازی Sorare ؛ معرفی، آموزش بازی و کسب درآمد از یک بلاکچین فوتبالی
نحوه بازی بلاک چین Sorare

البته این همه راه‌های کسب درآمد از طریق سوراره نیست. راه بسیار خوب دیگر کسب درآمد از طریق ترید است. با توجه به ارزش بازیکنان که هر هفته تغییر پیدا می‌کند این موضوع بسیار مهم است. برای اینکار هم چند ترفند مهم وجود دارد.

جستجوی ارزش در Sorare

برخی از مهمترین سرمایه‌گذاری‌ها در سورره مربوط به بازیکنانی است که در حال حاضر بازی نمی‌کنند. اگرچه در این مدت کوتاه قادر به استفاده از این بازیکنان نیستید اما به چشم یک سرمایه‌گذاری بلند مدت به این موارد بنگرید. نکته اصلی اینجا است که چرا این بازیکن بازی نمی‌کند و این می‌تواند یکی از موارد زیر باشد.

  • تیم آن بازیکن هنوز وارد مسابقات نشده باشد : بازیکنانی که به دلیل پایان فصل بازی نمی‌کنند، می‌توانند یک سرمایه‌گذاری بلندمدت باشند؛ به این دلیل که برخی از مربیان Sorare با خوشحالی این بازیکنان را ارزان می‌فروشند. زیرا برای چند ماه قابل استفاده نیستند. اما وقتی فصل دوباره شروع می‌شود، ممکن است ارزش آنها بالا برود!
  • بازیکن مصدوم باشد : نکته اصلی که در اینجا باید به دنبال آن باشید، این است که بازیکن آسیب دیدگی طولانی مدت یا کوتاه مدت دارد. بازیکنانی که آسیب جدی دیده‌اند، ممکن است در تمام طول فصل از دسترس خارج شوند؛ به این معنی که ارزش سرمایه‌گذاری ندارند. با این حال، برخی از بازیکنان ممکن است فقط برای چند بازی غایب باشند. در اینجا شما می‌توانید با خرید ارزان بازیکنان و سپس فروش آنها هنگامی که دوباره شروع به بازی می‌کنند، کسب درآمد کنید.
  • بازیکن در فرم ایده‌ال نباشد : یکی از رایج‌ترین دلایلی که بازیکنان در آن بازی نخواهند کرد، داشتن یک فرم بد است. وقتی این اتفاق می‌افتد، بسیار خوب است که امتیازات بازیکنان را با گذشت زمان بررسی کنید. با استفاده از Sorare Data می‌توانید بازیکنانی را که فقط از یک فرم بد کوتاه مدت عبور می‌کنند را ردیابی کنید و آنها را ارزان بخرید!

بیشتر بخوانید:

کارگزار باشگاه استقلال ؛ مبلغ و جزئیات قرارداد

کارگزار باشگاه پرسپولیس ؛‌ مبلغ و جزئیات قرارداد

آموزش بازی Sorare

مانند دیگر بازی های رایگان، چه بازی های مبتنی بر بلاک چین و چه بازی های سنتی، بازیکنان می توانند بدون صرف هیچ سرمایه‌ای بازی Sorare را شروع کنند. برای این کار کافی است به سادگی در وب سایت Sorare ثبت نام کنید و دستورات را برای باز کردن قفل حداکثر 12 کارت رایگان Common دنبال کنید. برای اینکار وارد سایت رسمی بازی Sorare شوید و بر روی گزینه Play کلیک کنید.

بازی Sorare ؛ معرفی، آموزش بازی و کسب درآمد از یک بلاکچین فوتبالی
آموزش کسب درآمد از بازی ارز دیجیتالی سوراره (Sorare)

تکمیل فرم ثبت نام

برای ثبت نام کافی است آدرس ایمیل خود را وارد کنید و برای حساب خود یک پسورد و یک نام کاربری انتخاب نمایید. سپس بر روی گزینه Submit کلیک کنید.

بازی Sorare ؛ معرفی، آموزش بازی و کسب درآمد از یک بلاکچین فوتبالی
آموزش کسب درآمد از بازی ارز دیجیتالی سوراره (Sorare)

تنظیمات پروفایل

در این بخش می توانید برای تیم خود نام و نشان انتخاب کنید و با افزودن تصویر پروفایل خود را شخصی سازی کنید. سپس بر روی گزینه confirm کلیک کنید.

بازی Sorare ؛ معرفی، آموزش بازی و کسب درآمد از یک بلاکچین فوتبالی
آموزش بازی سوراره

انتخاب تیم های مورد علاقه

از میان لیست تیم های فوتبال، موارد مورد علاقه خود را انتخاب کنید. پس از آن بر روی گزینه Done کلیک کنید.

بازی Sorare ؛ معرفی، آموزش بازی و کسب درآمد از یک بلاکچین فوتبالی
آموزش کسب درآمد از بازی ارز دیجیتالی سوراره (Sorare)

مشاهده کارت ها

در اینجا کارت‌های رایگان به شما نشان داده می‌شود و می‌توانید وارد فرایند مسابقه شوید. توجه کنید که این کارت‌ها ارزش واقعی ندارند و نمی‌توان آن‌ها را فروخت اما می‌توانید آن‌ها را در لیگ‌های مختلف مانند سایر کارت‌های بازی استفاده کنید.

بازی Sorare ؛ معرفی، آموزش بازی و کسب درآمد از یک بلاکچین فوتبالی
نحوه بازی بلاک چین Sorare

در زمان ثبت‌نام تیم‌های مورد علاقه‌تان را از میان تیم‌های مجاز انتخاب کنید. ابتدا وارد لیگ خود شوید و یک ترکیب بسازید. بازیکنان باید با استفاده از کارت‌های خود یک تیم با 5 بازیکن بسازید. ترکیب تیم باید شامل دروازه‌بان،‌ مدافع، هافبک،‌ مهاجم و یک بازیکن تعویضی باشد.

این یک فرایند بسیار ساده برای شروع بازی است که به شما کمک می کند اصول اولیه را بیاموزید و سپس شما را به بازار هدایت می کند تا خرید کارت های NFT ممتاز که در بلاک چین اتریوم توکن شده اند را بررسی کنید.

بازی Sorare ؛ معرفی، آموزش بازی و کسب درآمد از یک بلاکچین فوتبالی
نحوه بازی بلاک چین Sorare

تب New Signings به شما امکان می دهد برای کارت های جدیدی که در بازی معرفی شده اند پیشنهاد خرید با قیمت مورد نظر خود را ثبت کنید، در حالی که بخش Transfer Market به کاربران اجازه می دهد کارت های خود را با قیمت ثابت بفروشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آموزش بازی Sorare چیست؟ آیا تجربه‌ای در مورد این بازی دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *