نتایج کشتی فرنگی امیدهای جهان در 5 وزن اول ؛ هر وزن یک مدال برای ایران!

نتایج کشتی فرنگی امیدهای جهان در 5 وزن نخست را در این نوشتار باهم مرور می‌کنیم. امیدهای ایران در این رقابت‌ها عملکرد بسیار خوبی تا اینجا داشته اند.

در پایان 5 وزن نخست کشتی فرنگی زیر 23 سال قهرمانی جهان که در بلگراد پایتخت صربستان در حال پیگیری است، امیدهای ایران موفق به کسب 1 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز شدند.

نتایج کشتی فرنگی امیدهای جهان

نتایج کشتی فرنگی امیدهای جهان در 5 وزن اول ؛ هر وزن یک مدال برای ایران!

در پایان رقابت‌های 5 وزن نخست کشتی فرنگی امیدهای جهان 2021 که در بلگراد پایتخت صربستان در حال پیگیری است ایران در هر 5 وزن موفق به کسب مدال شد. امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم شگفتی افرید و برنده مدال طلای جهان شد. پویا دادمرز در 55 و امین کاویانی نژاد در 77 کیلوگرم به نقره رسیدند و علیرضا نجاتی و ناصر علیزاده در 63 و 87 کیلوگرم نقره گرفتند. در ادامه نتایج کشتی فرنگی امیدهای جهان در 5 وزن نخست را باهم مرور می‌کنیم.

در 55 کیلوگرم پویا دادمرز در دور اول با نتیجه 6 بر 1 اخیتار بوتیروف از ازبکستان را مغلوب کرد. او در دور بعدی با نتیجه 1 بر 1 مقابل نیهاد گولوزاده با قاعده امتیاز آخر پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید. دادمرز در این مرحله تاراس کروپسکی از اوکراین را با نتیجه 9 بر 3 شکست داد و به نیمه نهایی رسید. وی در این مرحله مقابل تیلور لامونت از آمریکا قرار گرفت و با پیروزی 5 بر 1 مقتدرانه به فینال رسید. در دیدار نهایی نیز 3 بر 1 مغلوب ماولود ریزمانوف از روسیه شد و به نقره رسید.

بیشتر بخوانید:

در 63 کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور اول 9 بر 0 نماینده هند را مغلوب کرد. سپس در دور دوم الکساندر هروشین از اوکراین را 5 بر 1 مغلوب کرد و راهی مرحله بعد شد. نجاتی در این مرحله از لری ابولادزه دارنده نقره جهان از گرجستان را 7 بر 3 شکست خورد و به رده بندی رفت. در دیدار رده بندی او گئوگی تیبلیوف از روسیه را با نتیجه 8 بر 0 شکست داد و به برنز رسید.

در 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه 9 بر 0 آردیت ندوج از آلبانی را از شکست داد. در مرحله بعد او با نتیجه 6 بر 0 مقابل نیکولوز چیخایدزه از گرجستان پیروز شد. او در دور بعد و در یک چهارم نهایی ارکان ارگن از ترکیه را مغلوب کرد و سپس به نیمه نهایی راه یافت. کاویانی نژاد در نیمه نهایی با نتیجه خوب 8 بر 0 سرگئی استپانوف دارنده مدال طلای جهان از روسیه را شکست داد و به دیدار پایانی رسید. کاویانی نژاد در دیدار پایانی مقابل تاماس لوای از مجارستان قرار گرفت و 5 بر 1 شکست خورد تا به نقره بسنده کند.

در 87 کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه 3 بر 1 مغلوب الکساندر کوماروف دارنده مدال برنز اروپا از روسیه شد. اما حضور این کشتی گیر در فینال سبب شد تا علیزاده به جدول شانس مجدد راه یابد. او در این مرحله در دور اول با نتیجه 8 بر 0 کومار سونیل از هند را مغلوب کرد. او سپس با همین نتیجه ماکسات سایلایو از قزاقستان را شکست داد و به رده‌بندی رفت. در اینجا نیز با برتری مقتدرانه 15 بر 7 به برتری رسید تا برنز جهان از آن او باشد.

تک طلای ایران در 5 وزن نخست به نام امین میرزازاده ثبت شد. او در دور اول با نتیجه 6 بر 1 نیکولا میلاتوویچ از نروژ را شکست داد. در دور دوم او 2 بر 1 میخائیل لاپتی اف از روسیه را شکست داد تا به یک چهارم نهایی برسد. میرزازاده در این مرحله آنتون ساونکو از قزاقستان را 3 بر 1 شکست داد و به نیمه نهایی رسید. در اینجا او با نتیجه 5 بر 1 فاتیح بوزکورت از ترکیه را شکست داد و به فینال مسابقات راه یافت.  در میارزه پایانی نیز مقابل داوید اوواسپیان دارنده برنز زیر 23 سال جهان از ارمنستان قرار گرفت و با نتیجه 2 بر 1 به پیروزی رسید تا اولین طلای ایران در این رقابت‌ها را به نام خود ثبت کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ نتایج کشتی فرنگی امیدهای جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با اسپورتیم در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *